تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

حمله قند به “عصب‌های بدن”

  • کد خبر : 43883
  • 19 بهمن 1392 - 12:18

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: اگر بیمار به مدت طولانی دیابت داشته و از ابتدای بیماری کنترل نکرده باشد ممکن است به نوروپاتی دیابتی مبتلا شود. نوروپاتی عروق کوچک را درگیر و عوارضی چشمی، کلیوی و عصبی را ایجاد می‌کند.    نوروپاتی دیابتی اعصاب حسی، حرکتی و خودکار را می‌تواند گرفتار کند که هرکدام علایم […]

upg-537531391556001

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

اگر بیمار به مدت طولانی دیابت داشته و از ابتدای بیماری کنترل نکرده باشد ممکن است به نوروپاتی دیابتی مبتلا شود. نوروپاتی عروق کوچک را درگیر و عوارضی چشمی، کلیوی و عصبی را ایجاد می‌کند. 

  نوروپاتی دیابتی اعصاب حسی، حرکتی و خودکار را می‌تواند گرفتار کند که هرکدام علایم و نشانه‌های خاصی دارد. 
 
 این علایم به صورت گزگز و مورمور شدن اندام تحتانی به خصوص در پا‌ها و بیشتر هنگام شب رخ می‌دهد که با کنترل قند خون بعد از مدتی بهبود می‌یابد ولی کاملا مرتفع نمی‌شود. 
 
 علایم این مشکل به صورت فلج‌های مختلف بروز می‌کند که با درمان بهبود می‌یابند ولی اگر کنترل نشده و طولانی شود ممکن است فلج اعصاب حرکتی برنگردد. این فلج‌ها بیشتر در مچ دست و پا‌ها و عصب شماره ۷ یا صورت رخ می‌دهد. گرفتار شدن عصب صورت باعث کج شدن دهان یا بازشدن بیشتر ازحد حدقه چشم می‌شود. 
 
 اعصاب خودکار در قسمت‌های مختلف درگیر می‌شوند  دراین بیماری قلب و عروق و دستگاه گوارش نیز گرفتار می‌شوند که اختلالات گوارشی خود را به صورت علایمی مثل یبوست‌های طولانی، اسهال‌های متناوب و گاهی سیری زودرس و احساس پری در شکم، تهوع و استفراغ نشان می‌دهد. 
 
اگر دیابت از ابتدا کنترل شود این عوارض کمتر مشاهده می‌شود که گاهی عوارض به درمان مقاوم هستند و بیماران باید تحمل کرده و با دارو درمانی شدت درد‌ها را کاهش دهند.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.