تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

گیاهی قدیمی برای درمان “سرماخوردگی”

  • کد خبر : 43888
  • 19 بهمن 1392 - 12:23

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: هنگامی که نایژه‌ها به دلیل سرماخوردگی یا دلایل دیگر ملتهب می‌شوند، اغلب باعث انسداد نسبی راه تنفسی می‌شود که به آن بیماری برونشیت می‌گویند.    برونشیت مزمن نما و نشانه‌های متفاوتی دارد که اغلب همراه با از دست رفتن قابلیت ارتجاعی حبابچه‌های هوایی شش به دلیل استعمال سیگار، آلودگی هوا […]

upg-105171391650206

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

هنگامی که نایژه‌ها به دلیل سرماخوردگی یا دلایل دیگر ملتهب می‌شوند، اغلب باعث انسداد نسبی راه تنفسی می‌شود که به آن بیماری برونشیت می‌گویند. 

 
برونشیت مزمن نما و نشانه‌های متفاوتی دارد که اغلب همراه با از دست رفتن قابلیت ارتجاعی حبابچه‌های هوایی شش به دلیل استعمال سیگار، آلودگی هوا و علت‌های شغلی می‌باشد و با علائمی همچون سرفه، ترشح خلط، گلو درد، احتقان بینی، تنگی نفس، آبریزش بینی، تب و خستگی همراه است. 
 
Thymus_vulgaris1
 
آویشن یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا است. آویشن درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه است که برگهای نازک و Thمتقابل دارد. دارای گل‌هایی سفید چتری و منفرد است.
آویشن در طب سنتی ایران و اروپا، مصرف دارویی دارد. این گیاه علفی و معطر، دارای خواص دارویی بسیاری است و از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌شود.
در طب سنتی از این گیاه به عنوان ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و سوع هاضمه ودرمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برای درمان نفخ و گرفتگی‌های عضلانی استفاده می‌شود.
 
 استفاده از این گیاه قدیمی  که دارای خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی می‌باشد در درمان و بهبود این علائم نقش موثری داشته و دوره درمانی یک هفته‌ای این بیماری را کمتر می‌کند.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=43888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تو ضیحات شما در مورد سرما خوردگی و علائم آن بود نه در مورد گیاه پر خاصیت آویشن>.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.