- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیانیه ی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان کوهدشت

 

                                                                                       به نام خداوند جان و خرد
«هر چه داریم هم از دولت قرآن داریم»

در آستانه ی توأمان ِسی و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز فعالیت رسمی تشکّل تنومند «انجمن اسلامی معلمان ایران» در شهرستان کوهدشت، بر آن شدیم تا نخستین بیانیه ی خود را به خجستگی این ایام بیاراییم و به فراخور جمعیت میلیونی و همیشه بیدار معلمین، به فراگستری اتحاد و قوام و پایداری این انجمن بیش از پیش امید داشته باشیم:
آگاهی و عزّتمندی معلمین و موضعگیری و موقعیت شناسی این صنف در موارد متعدد و ضروری، که همواره موجبات رهایی جامعه از چنبره ی رخوت و انفعال بوده است، بر کسی پوشیده نیست. همچنین، خودباوری و عملگرایی این قشر در به ثمر رساندن اهدافی که سود و منفعت کل نظام جمهوری اسلامی و آحاد ملّت را متضمن بوده و هست، نیازی به توضیح ندارد؛ چرا که بخش عظیمی از «تعلیم» و «تربیت» به عنوان دو بال پرواز یک جامعه برای نیل به سعادت، در چنته و توان معلمان ارجمند تعریف شده است. گذشته از این، ناگفته پیداست که راهبرد اخیر دولت تدبیر و امید در راستای احیای احزاب اسلامی و استقبال از فعالیتهای سازنده ی آنان، مزید سپاس و امتنان احزاب و عموم مردم از اقتدار نظام و دولت مقتدر جمهوری اسلامی است.
از سوی دیگر، تشکّلها و احزاب – با حفظ همسویی با اهداف کلی نظام- به عنوان نخبگان و نمایندگان تعدد تفکر در جامعه، همواره بستری برای تضارب آرا و اندیشه های اصناف و زمینه ای برای حرکات پیشرونده ی جامعه قلمداد میشوند؛ زیرا اساس تحوّل جامعه پویایی تشکّلها و احزاب و نیز موضع گیری آنها در قبال رویدادهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … است که دورنمای حیات و ممات یک کشور، خود از منظر همین فعالیّتها و رویدادها قابل رؤیت است.
شورای هماهنگی و اجرایی «انجمن اسلامی معلمان شهرستان کوهدشت» نیز به تبع انجمن اسلامی معلمان ایران، ضمن اعلام موجودیت و شکلگیری خود در قالب اعضای اصلی و رعایت موازین و چهارچوب اساسنامه، فعالیّت رسمی خود را آغاز کرده و بر آن است تا به حول قوه ی الهی، با رصد کردن اتفاقات و رویدادهای جامعه، همواره در گستره ی وظایف و تعهدات خود، مواضع پیشنهادی، همسویی و یا انتقادی خود را اعلام کند و هویت اهداف و منویات سازنده ی خود را به تدریج آشکار کند. از این رو، چشم به راه دست یاریگر جامعه ی معلمین و آحاد مردم در پیشبرد سعادت و سلامت شهر و شهروندان محترم و فرهیخته ی خود هستیم وحال نیز، به مناسبت ایام خجسته ی دهه ی فجر، از آحاد مردم و اقشار و اصناف مختلف دعوت می نماییم که با حضور خود در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه (۱۳۹۲)، استمرار انقلاب اسلامی و توفیق اهداف بلند آن را تضمینی دوباره ببخشند و استوارتر از پیش در مسیر تحقق آرمانهای انقلابی و انسانی نظام گام بردارند.

                                                                                        شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان کوهدشت

 

گفتنی است  اولین جلسه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان کوهدشت درروز چهارشنبه مورخ ۹۲/۱۱/۲  با حضور ۹ نفر عضو اصلی برگزار شد. این انجمن یک تشکل صنفی وسیاسی و فرهنگی می باشد.