- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سفر، تفریح و استراحت نیاز امروز انسانها

38256020974820940682

 

 هوشنگ بهرهی / میرملاس نیوز :
سفر، تفریح واستراحت ، بهره بردن از آب و هوای خوب و بازدید ازمناظر دیدنی و اماکن تاریخی از نیاز های حیاتی انسان بوده و انگیزه ای برای سفر کردن است.

هر انسانی برای تندرستی و سلامت روان نیاز به تفریح و سرگرمی دارد و اغلب مردم بدنبال ، مکان و یا وسیله ای هستند تا فارغ از مشکلات روز مره زندگی، اوقات فراغت خویش را با نشاط و تندرستی طی نمایند.

برخی بدنبال فعالیت های ورزشی می روند، عده ای نیز به نقاط مختلف سفر می کنند تا از مناظر طبیعی ، مکان مذهبی ، آثار باستانی و تاریخی دیدن نمایند.

مردم ایران اسلامی نیز هر زمان که فرصت نمایند به اقصی نقاط کشور سفر می کنند تا علاوه بر پرکردن اوقات فراغت خویش با فرهنگ ها ، آداب و سنت ها و مناظر طبیعی و باستانی استانهای کشورشان آشنا شوند.

گردشگران ایرانی، همیشه سعی کرده اند در طول سال بخصوص تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان همراه با خانواده ، عازم سفر شوند تا از نزدیک منا ظر دیدنی و تاریخی کشور را تماشا نمایند.

در این میان استان لرستان به لحاظ داشتن آب و هوای چهار فصل یکی از استانهایی است که همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

این استان یکی از استان های غربی ایران است که دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی و جاذبه های گردشگری منحصر بفردی است که می تواند گردشگران داخلی و خارجی را بسمت خود سوق دهد.

مناظر طبیعی ، جنگل های انبوه پوشیده از درختان بلوط ، آبشارهای زیبا و دلنواز ، آثار باستانی و بناها و پل های تاریخی در نقاط مختلف استان باعث شده است که همه سه بیش از چهار میلیون مسافر به استان سفر کنند و چند روزی را در این سرزمین اقامت نمایند.

استان لرستان از لحاظ آثار باستانی و تاریخی زبانزد عام و خاص است و دارای آثار باستانی و تاریخی فراوانی است که به سه دوره پیش از تاریخ، دوره ایران باستان و دوره اسلامی تقسیم می شود.

یافته های پیش از تاریخ لرستان، بیشتر شامل نقاشی ها، کنده کاری های غارها، سفالینه ها و اشیای مفرغی هستند.

در این استان، بیش از ۲۵۰ غار و پناهگاه صخره ای وجود دارد که نیمی از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

استان لرستان از لحاظ مناظر طبیعی نیز دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی است .ازجمله موارد طبیعی و اکوتوریستی در لرستان وجود چشمه ها و سرابهای متعدد در سطح این استان است که شرایط مناسبی را برای جذب گردشگران داخل استان و خارج از استان را فراهم می کند.

سراب هنام، سراب کهمان در الشتر، سراب چگنی، کیو و چشمه های گلستان، گرداب دارایی در خرم آباد، سراب جانیزه، سراب زرشکه، سراب سفید، سراب زارم، سراب کرتول، و چشمه های ونایی، دره خونی، هفت چشمه و اسل در بروجرد و اشترینان، سراب غار تمندر و گردکانک، ماهی چال، فرسیان، گایکان، سر دره، رود آب در الیگودرز، سراب چشمه و رودک در دو رود، و چشمه فلفلی در ازنا، اطراف برخی از این چشمه ها و سرابها از پوشش گیاهی نادری برخوردار است و در طول فصول مساعد شرایط مناسبی را جهت جذب گردشگران فراهم می نماید.