تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان: طرح ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت متوقف شد

  • کد خبر : 44383
  • 26 بهمن 1392 - 9:01

  مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: برغم اینکه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت هزینه شده متاسفانه این طرح از سوی وزارت نیرو متوقف شده است.   به گزارش میرملاس نیوز ، علی‎امید سیفی در جلسه شورای فنی لرستان با بیان انتقاد از اینکه بین پنج تا شش میلیارد ریال […]

image41

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: برغم اینکه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت هزینه شده متاسفانه این طرح از سوی وزارت نیرو متوقف شده است.

 

به گزارش میرملاس نیوز ، علی‎امید سیفی در جلسه شورای فنی لرستان با بیان انتقاد از اینکه بین پنج تا شش میلیارد ریال برای بهره‎برداری و نگهداری از طرح ایستگاه سرطرحان هزینه شده است، اظهار کرد: وزارت نیرو نه تنها تخصیص آب این ایستگاه را اعلام نکرد بلکه با توجه به عدم تصویب مطالعات اولیه طرح، دستور توقف آن را صادر کرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان بیان اینکه احداث ایستگاه پمپاژ آب سرطرحان از سال ۸۸ آغاز شده تصریح کرد: در برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کامل ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت لحاظ شده بود که عدم توجیه اقتصادی و هزینه بالای طرح منجر به توقف این طرح شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح در حالی متوقف می‎شود که ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی مجوز تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سیمره را اخذ کرده و وزارت نیرو حتی زیر بار ۱۰ میلیون مترمکعب هم نمی‎روند، خاطرنشان کرد: این درحالیست که سهم تخصیص لرستان از حوزه کرخه ۵۷۷ میلیون مترمکعب بوده و تنها این میزان مصوب شده است.

 

مهندس سیفی ادامه داد: وزارت نیرو اعلام کرده طرح‎های جایگزین برای ایستگاه سرطرحان برای کوهدشت اجرا خواهد شد.

 

وی در رابطه با طرح ایستگاه پمپاژ گرخوشاب کوهدشت گفت: این طرح نیز از سال ۸۶ آغاز و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با بیان اینکه طرح مذکور در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآورشد: استاندار لرستان در بازدید اخیر خود از این طرح نسبت به پرداخت چهار تا پنج میلیارد ریال قول مساعد داده که در صورت تحقق این میزان اعتبار تا نیمه نخست سال ۹۳ این طرح به بهره‎برداری می‎رسد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=44383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. با تشکر از دولت تدبیر و امید
    این هم آخرین امیدهای مردم کوهدشت

  2. مهندس سیفی : وزارت نیرو اعلام کرده طرح‎های جایگزین برای ایستگاه سرطرحان برای کوهدشت اجرا خواهد شد.
    خوب اقای سیفی این وسط حق و حقوق طرهان چی میشه ؟این طرح جایگزین چه سودی به حال مردم طرهان دارد؟
    این طرح جایگزین بر فرض مثال برای خوشناموند مفید است خوب این وسط حق مردم طرهان چه می شود؟

    این طرح توسط مجلس شورای اسلامی تائید شده است اگر وزارت نیرو مشکلی با مجلس شورای اسلام دارد بهتر است مناقشه را بر سر مردم مظلوم طرهان اوار نکند.
    مطمئنا مردم طرهان تا اخذ کامل مطالبات خود از مسئولان استانی و کشوری دست از تلاش و گرفتن حق مسلم خود بر نمی دارند.

  3. اقای استاندار مردم بخش طرهان چه گناهی دارند که هر که استاندار می شود اولین کلنگ تخریبش را بر سر مردم طرهان می کوبد.کل مردم طرهان به این اب برای مصائب کشاورزیشان نیاز دارند از شما تمنا داریم که به فکر مردم بخش طرهان باشید

  4. ما از استاندار استان میخواهیم که این طرح را احیا کنند.
    اب سیمره اگر مال طرهان نباشد پس مال هیچ جای دیگر نباید باشد
    چرا زیرتنگ باید از ان استفاده کند ولی بخش طرهان که هزاران بار با ایلامیها سر تقسیم این اب در قدیم درگیر شدند نباید از این اب سهمی داشته باشند.
    ما مردم طرهان شکایتمان را پس از خدا باید به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانیم و گرنه حقمان را به راحتی میخورند.امام علی فرمودند حق گرفتنی است نه دادنی

  5. قابل توجه استاندارمحترم جناب آقای بازوند ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای ملکشاهی ، فرماندارشهرستان کوهدشت جناب اقای حمزه پور ، امام جمعه شهرستان کوهدشت جناب آقای طهماسبی و بخشدار جناب آقای عزیزی / حال که به علت بی توجهی مسئولان محترم این بخش که روزگاری شامل شهرستانهای کوهدشت ، دوره چگنی و رومشگان می شد و امروز به یمن بی مسئولیتی مسئولان به یک بخش محروم وبلکه ده کوره ای تبدیل شده است وساکنین این بخش اکثراً آواره استانهای دیگر شده اند اگر امکان دارد این قدم رنجه فرموده به این بخش تشریف ببرند و از نزدیک مشکلات این بخش را بررسی تا بیش از این شرمنده خدا و مردم نباشند

  6. جناب اقای ازادبخت مسئول محترم سایت ما مردم طرهان از شما تمنا داریم که طرح این خبر را در صفحه نخست خبرگزاری قرار دهید مطمئنا مردم ما حرفهای زیادی برای گفتن داریم.این خبر قبل از اینکه رو صفحه نخست قرار بگیره چرا رفت تو قسمت ارشیو.ما شما را به عنوان یک انسان شرافتمند و درستکار می شناسیم و مطممئنیم این لطف را در حق مردم طرهان روا خواهید داشت .ما منتظر لطف شما بزرگوار خواهیم ماند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.