- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان: طرح ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت متوقف شد

image41

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: برغم اینکه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت هزینه شده متاسفانه این طرح از سوی وزارت نیرو متوقف شده است.

 

به گزارش میرملاس نیوز ، علی‎امید سیفی در جلسه شورای فنی لرستان با بیان انتقاد از اینکه بین پنج تا شش میلیارد ریال برای بهره‎برداری و نگهداری از طرح ایستگاه سرطرحان هزینه شده است، اظهار کرد: وزارت نیرو نه تنها تخصیص آب این ایستگاه را اعلام نکرد بلکه با توجه به عدم تصویب مطالعات اولیه طرح، دستور توقف آن را صادر کرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان بیان اینکه احداث ایستگاه پمپاژ آب سرطرحان از سال ۸۸ آغاز شده تصریح کرد: در برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کامل ایستگاه پمپاژ سرطرحان کوهدشت لحاظ شده بود که عدم توجیه اقتصادی و هزینه بالای طرح منجر به توقف این طرح شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح در حالی متوقف می‎شود که ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی مجوز تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سیمره را اخذ کرده و وزارت نیرو حتی زیر بار ۱۰ میلیون مترمکعب هم نمی‎روند، خاطرنشان کرد: این درحالیست که سهم تخصیص لرستان از حوزه کرخه ۵۷۷ میلیون مترمکعب بوده و تنها این میزان مصوب شده است.

 

مهندس سیفی ادامه داد: وزارت نیرو اعلام کرده طرح‎های جایگزین برای ایستگاه سرطرحان برای کوهدشت اجرا خواهد شد.

 

وی در رابطه با طرح ایستگاه پمپاژ گرخوشاب کوهدشت گفت: این طرح نیز از سال ۸۶ آغاز و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با بیان اینکه طرح مذکور در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآورشد: استاندار لرستان در بازدید اخیر خود از این طرح نسبت به پرداخت چهار تا پنج میلیارد ریال قول مساعد داده که در صورت تحقق این میزان اعتبار تا نیمه نخست سال ۹۳ این طرح به بهره‎برداری می‎رسد.