تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

دیار فلک الافلاک مسافران نوروزی را انتظار می کشد

  • کد خبر : 44388
  • 26 بهمن 1392 - 9:22

    استان لرستان به عنوان دیار جاذبه های چهار فصل در آستانه تعطیلات نوروزی خود را مهیای حضور مهمانان و مسافران می کند و در این راستا همه دستگاهها با تمهیدات اندیشیده شده آماده پذیرایی از گردشگران هستند. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، استان لرستان با قابلیت های منحصر به فرد تاریخی، […]

 

 

استان لرستان به عنوان دیار جاذبه های چهار فصل در آستانه تعطیلات نوروزی خود را مهیای حضور مهمانان و مسافران می کند و در این راستا همه دستگاهها با تمهیدات اندیشیده شده آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، استان لرستان با قابلیت های منحصر به فرد تاریخی، طبیعی و گردشگری یکی از پرجاذبه ترین استانهای کشور محسوب می شود که هر ساله در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران از سراسر کشور است.

این در حالیست که استان لرستان به علت موقعیت خاص اقلیمی از تنوع آب و هوایی منحصر به فردی برخوردار است به طوریکه می توان در عین واحد در این استان هم آب و هوای سرد و زمستانی، هم آبهای گرم و معتدل را تجربه کرد و این امر از لرستان، استانی با جاذبه های چهارفصل ساخته است.

از سوی دیگر وجود آثار تاریخی منحصر به فرد اعم از قلعه ها، خانه های تاریخی و غارهای باستانی، جاذبه های گردشگری مذهبی از جمله امامزاده ها، جاذبه های طبیعی از جمله آبشارهای منحصر به فرد، سرابهای جوشان، دریاچه های بکر، تالابهای زیبا و دشتهای سرسبز از لرستان دیاری خواستنی و پرجاذبه برای گردشگران ساخته است.

 

در این راستا طی سالهای اخیر روند ورود مسافران به لرستان دارای رشد بوده است که امید می رود با تلاش دستگاههای مرتبط و معرفی جاذبه های استان از سوی رسانه ها شاهد افزایش بیشتر مهمانان نوروزی در این استان باشیم.

با این تفاسیر دستگاههای مرتبط باید با توجه به زمان محدود تا شروع تعطیلات نوروزی شرایط لازم را برای میزبانی هر چه بهتر مسافران و گردشگران فراهم سازند.

کمپهای اسکان موقت برای مسافران دایر می شود

سرپرست شهرداری خرم آباد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این نهاد تمام امکانات و خدمات خود را برای اسکان مسافران نوروزی به کار خواهد گرفت اظهار داشت: در این راستا چهار مکان و ایستگاه برای اسکان مسافران نوروزی در مرکز استان لرستان در نظر گرفته شده است.

یحیی عیدی بیرانوند با بیان اینکه در ایام نوروز ۹۲ بیش از ۴۰۰ تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی در خرم آباد در نظر گرفته شده بود ادامه داد: همچنین سیستم های گرمایشی و پتو از سوی شهرداری خرم آباد در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اسکان مسافران نورزی در ایام نوروز سال ۹۳ در خرم آباد تصریح کرد: در این راستا بر اساس پیش بینی های صورت گرفته آمار مسافران نورزی در خرم آباد نسبت به سالهای گذشته افزایش خواهد یافت.

 

سرپرست شهرداری خرم آباد ادامه داد: در این راستا برای اسکان مسافران نوروزی در مرکز لرستان بیش از ۸۰۰ چادر در نظر گرفته شده است.

تعمیر اساسی سرویس های بهداشتی عمومی در خرم آباد

عیدی بیرانوند همچنین از تعمیر اساسی سرویس های بهداشتی عمومی در خرم آباد خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته کل سرویس های بهداشتی موجود در سطح شهر خرم آباد تخریب و تعمیر اساسی خواهند شد.

وی بیان داشت: هم اکنون این کار در سطح شهر خرم آباد آغاز شده و در حال رنگ آمیزی جداول و همچنین آسفالت برخی خیابانهای شهر خرم آباد هستیم.

استقرار ۷۰ تیم پلیس راه در سطح محورهای مواصلاتی لرستان

رئیس پلیس راه استان لرستان نیز در این رابطه از آمادگی کامل این پلیس در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: پلیس راه استان لرستان در ایام نوروز سال آینده از همه امکانات خودرویی، موتوری و همچنین نیروی انسانی خود برای رفاه حال مسافران استفاده خواهد گرد.

سرهنگ محمود رضا حسینی با اشاره به استقرار ۷۰ تیم پلیس راه لرستان در سطح محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: همچنین تقویت نیروهای پلیس راه و یگان خودرویی این پلیس در ایام نوروز سال آینده نسبت به سالهای گذشته از دیگر برنامه های مدنظر است.

 

وی همچنین از ایجاد یک پاسگاه نیروی انتظامی در محور سپیدشت خبر داد و گفت: در مجموع ۱۲ یگان خودرویی پلیس راه در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر خواهند شد.

ارائه خدمات فرهنگی به مسافران نوروزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز در این رابطه با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به مسافران نوروزی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خدمات فرهنگی خود را از تاریخ ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه به مسافران نوروزی ارائه خواهد داد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از دو میلیون زائر از سطح امامزاده های استان لرستان بازدید کردند افزود: در این راستا اجرای طرح آرامش بهاری از سوی این اداره کل در سطح امامزاده های استان یکی از برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز است.

وی استفاده از مبلغین و همچنین آماده سازی زائرسراهای استان لرستان را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این زمینه دانست و عنوان کرد: همچنین برپایی خیمه های معرفت برای کودکان و نوجوانان در قالب برگزاری کلاسهای نقاشی، قرآن، و …. در کنار امامزاده های استان یکی دیگر از این برنامه ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با تاکید بر ایجاد امنیت از سوی نیروی انتظامی استان در سطح امامزاده ها برای رفاه حال زائران افزود: در این راستا چند امامزاده لرستان مانند امامزاده احمد، امامزاده محمد، ابوالوفا روزانه بیش از هفت هزار زائر دارند که می طلبد نیروی انتظامی امنیت لازم برای زائران فراهم کنند.

افزایش ۲۵ درصدی امکانات برای مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته

معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه باید امکانات و تجهیزات لازم برای اسکان مسافران نوروزی به نحو احسن مهیا شود اظهار داشت: در این راستا باید اقدامات به گونه ای باشد که میزان امکانات و تجهیزات برای اسکان مسافران نوروزی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

 

مجید کیانپور با تاکید بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش لرستان برای اسکان مهمانان نوروزی استان عنوان کرد: باید تجهیزات، سرویس های بهداشتی، کلاس ها و نمازخانه های مدارس استان برای اسکان مسافران نوروزی مطلوب باشد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده بهینه و مطلوب از خانه های معلم اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: همچنین سیستم های گرمایشی لازم نیز در سطح مدارس استان برای استفاده مهمانان نوروزی فراهم شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین با اشاره به اینکه لرستان در مسیر عبور کاروانهای راهیان نور قرار دارد بیان داشت: در این راستا دستگاههای مرتبط باید اقدامات لازم برای معرفی استان به کاروانهای راهیان نور و همچنین عرضه بسته های فرهنگی را انجام دهد.

ضرورت ساماندهی ورودی های شهرهای استان

کیانپور همچنین بر ضرورت فعالیت جدی شهرداریهای استان به خصوص شهرداری خرم آباد برای اسکان مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: در این راستا هلال احمر استان تعداد چادرهای مورد نیاز را برای اسکان مسافران نوروزی در اختیار شهرداری خرم آباد قرار دهد.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی ورودی های شهرهای استان و همچنین جمع آوری نخاله های ساختمانی از سوی شهرداری ها تاکید کرد و گفت: همچنین رنگ آمیزی جداول، تعمیر سرویسهای بهداشتی و … نیز از سوی شهرداریهای سطح استان انجام گیرد.

 

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین بر ضرورت تلاش نیروی انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: در این راستا نیروی انتظامی از همه امکانات خودرویی، موتوری و نیروهای انسانی خود برای برقراری نظم و امنیت در این ایام استفاده کند.

برپایی نمایشگاههای صنایع دستی در همه شهرستانهای استان

کیانپور همچنین بر برپایی نمایشگاههای صنایع دستی در همه شهرستانهای استان تاکید کرد و گفت: این نمایشگاهها از سوی میراث فرهنگی لرستان برای معرفی آداب و رسوم مردم لرستان و همچنین توانمندیهای استان در زمینه های مختلف صنایع دستی، سوغات، آثار تاریخی و … برپا شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در این ایام به گونه ای اقدام شود که زمینه ماندگاری مسافران نوروزی در لرستان بیشتر از سالهای قبل فراهم شود عنوان کرد: امسال در ایام نوروز حدود چهار میلیون مسافر وارد استان لرستان شد و از این تعداد ۳۷۰ هزار نفر در استان اقامت داشتند.

معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در این راستا در ایام نوروز سال آینده باید به گونه ای عمل شود که حداقل ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی در اماکن اقامتی لرستان اقامت داشته باشند و هر کدام از آنها سفیری برای انتقال آداب و رسوم مردم لرستان و همچنین معرفی جاذبه های استان به همه نقاط کشور باشند.

 

گزارش: فاطمه حسینی

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=44388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.