تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

استاندار لرستان: وارث نرخ بالای بیکاری در لرستان هستیم

  • کد خبر : 44496
  • 27 بهمن 1392 - 9:26

  استاندار لرستان با بیان اینکه در حال حاضر وارث نرخ بالای بیکاری در لرستان هستیم، گفت: گره اشتغال در استان با کمک مردم و بخش خصوصی باز می‌شود. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند با قدردانی از حضور پرشور مردم کشور به ویژه مردم استان لرستان در راهپیمایی باشکوه ۲۲ […]

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در حال حاضر وارث نرخ بالای بیکاری در لرستان هستیم، گفت: گره اشتغال در استان با کمک مردم و بخش خصوصی باز می‌شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند با قدردانی از حضور پرشور مردم کشور به ویژه مردم استان لرستان در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور مردم در این روز تاریخی نشان دهنده تجدید بیعت با آرمانهای والای انقلاب اسلامی، رهبری و خون هزاران شهید سرافراز بود.

وی در ادامه رسیدگی به امور روستاها و توسعه مناطق محروم کشور را از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری برشمرد و افزود: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی با دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جهاد سازندگی برای عمران، آبادانی و سازندگی مناطق محروم ایران اسلامی تشکیل شد.

بازوند ادامه داد: در حال حاضر نیز این مهم با تاکید مقام معظم رهبری در سیاست های کلان کشور جهت عمران و آبادانی، معیشت مردم و محرومیت‌زدایی در دستور کار سه قوه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که منطقه‌ای به بخش تبدیل می شود می بایست سیمای آن از لحاظ ساخت و سازها تغییر پیدا کند افزود: باید توسط مسئولین اجرایی با کمک مردم یک فصل جدیدی از ساخت و سازهای اصولی و استاندارد در منطقه حاکم شود که بتوانیم در آینده به هدف اصلی که توسعه زیرساخت‌های اصلی در تمامی زمینه‌ها است برسیم.

استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۳ بتوانیم ظرفیت های خوبی در راستای عمران و آبادانی در این بخش از جمله تعریض جاده‌ای که به سمت استان همدان می رود را فراهم کنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید مشارکت مردم در ساخت و سازها بیشتر شود اظهار داشت: کنترل اصولی ساخت و سازها نیز می‌بایست به صورت جدی در دستور کار بخشدار قرار گیرد.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان استان لرستان در بسیاری از زمینه ها افزود: با وجود این ظرفیت متاسفانه ما هم اکنون وارث بیکاری در استان هستیم که می بایست با جان بخشیدن به این ظرفیت‌ها با کمک بخش خصوصی و خود مردم بتوانیم زمینه توسعه اشتغال را در استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری در بخش خاوه شهرستان دلفان اظهار داشت: می بایست با حمایت از بخش خصوصی زمینه توسعه و اشتغال پایدار در این منطقه در آینده عملی شود.

استاندار لرستان از مسئولین اجرایی شهرستان خواست که به صورت جدی خدمات مختلفی را در بخش جدید خاوه جهت رفاه و آسایش مردم این منطقه صورت دهند.

بازوند همچنین با قدردانی از خدمات ارزشمند سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) در شهرستان دلفان افزود: این مهم می‌تواند کمک بسیار فراوانی در بحث توسعه و محرومیت زدایی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین بخشدار خاوه یک بخشدار بومی منطقه خاوه است افزود: امیدواریم با انتصاب مدیران بومی در هر منطقه شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=44496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. جناب آقای استاندار
    جنابعالی که با شعار و وعده و وعید رفع بیکاری به استان آمده اید این چه آیه های یاسی است که سر میدهید شما قرار بود برای استقبال از سرمایه گذاران در استان فرش قرمز پهن کنید وپذیرای آنها باشید ولی براساس شنیده ها شما ملاقات هم به سرمایه گذاران نمیدهید

    • آقای استاندار این قصه که همه چیز را به گردن مسئولین قیلی بیاندازید تاریخ مصرف معینی داشته وتمام شده است این مال دوسه ماه اول دولت جدیدبوده همه میدانیم که فقط املاءنانوشته غلط ندارد دیدیم ودیدید دولت جدید دراولین کاراجرایی “یعنی سبدکالای کذایی چه جوری عمل کرد؟ تاجاییکه رییس دولت عذرخواهی ازمردم کرد. حتی براساس برخی خبرها یک یا دو نفرنیز برای سبدکالا کشته شده اند. جناب استاندار گذشتگان را مانفی کردیم وامور رابه دست شمایان باتدبیر وکلید وراستگودادیم اگه قراراست شمامدام از قبلی ها ایراد بگیرید وخودراتبرئه کنیدیقین بدان خیلی دیرو دورنخواهدبودکه اخلاف شما نیز مانندامروز شما که ازاسلافتان میگویید”بگویندماوارث … خزانه خالی است …. قبلی ها کارنکردند…. قبلی ها بدبودند…. ما خوب هستیم …. مخالفان ما بی سواد …. و… میدونی چی میگم یانه ؟

  2. با سلام خدمت استاندار محترم جناب آقای بازوند
    از اینکه لرستان عزیز علیرغم تعهداتش به تمام آرمانهای انقلاب و نیز حمایت و تابعیت از برنامه دولت های گذشته همواره مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است تردیدی نیست و موید این ادعا رتبه نخست بیکاری این وادی در سطح کشور است ،آقای استاندار شما درد آشنای مردم این دیارید ، پس بعنوان نماینده ارشد دولت تدبیر و امید ، تدبیری بیاندیشید و امید رنگ باخته جوانان لرستان را رمقی ببخشید ، شک نکنید که کنترل و نظارت بر عدم جذب نیروهای غیر بومی در واحد های صنعتی و عمرانی ، قدم نخست کاهش نرخ بیکاری در لرستان است .

  3. زنده باد عاموزا

  4. ازآقای استاندارمحترم ومعاونت نجیب شان آقای حاج کورانی فر بخاطر زحمات ارزشمندی رو که برای ارتقا وتوسعه استان متقبل می شوند به عنوان یه شهروند کمال تشکر رو دارم
    عرض شود:موضوع اشتغال کلا درکشور وبویژه دراستان لرستان وبخصوص درشهرستان کوهدشت به یه بحران و معضل جدی تبدیل شده است،
    حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران زیر ۳۵ سال سن دارند. مرکز آمار ایران میزان بیکاری جوانان را ۲۱٫۸ درصد اعلام کرده.البته نرخ بی‌کاری در استان‌های مختلف ایران متفاوت است. اما اغلب نرخ بی‌کاری در استان‌های محروم مثل لرستان از دیگر نقاط ایران بالاتر بوده وهست.
    باوجودیکه استان لرستان سومین استان پر آب کشور است و ۱۲ درصد آبهای کشور را در اختیار دارد،لیکن متأسفانه به دلیل ضعف مدیریت حاکم براین استان تاکنون ازاین نعمت الهی استفاده بهینه به عمل نیامده است.
    حال که اکنون دولت محترم تدبیروامید استانداری بومی والبته پرتلاش رو رأس مدیریت استان لرستان قرارداده ،
    می طلبد آقای مهندس بازوند با رایزنی های گسترده وصحبت ودیدارباسرمایه دارانی که درکشورویاخارج ازکشور فعالیت می کنندرو متقاعد وتشویق به سرمایه گذاری در شهرها وبخش های مختلف ومستعد لرستان نمایندوامنیت سرمایه گذاری رو برای آن ها فراهمکنند
    دراین صورت میتوان امیدوار به حل مشکل بیکاری که اکنون به یک بحران جدی تبدیل شده است ،شد
    وگرنه نمیتوان با دادن مثلا وام های خوداشتغالی به جوانان، مدعی شد که برای جوانان ایجادشغل نموده اند ،روشی که تاکنون بنا به استنادآماروارقام روشی شکست خورده ومایه سوء استفاده برخی از خدابی خبران شده است.
    همه بایددراین خصوص دولت رو یاری کنند از نمایندگان مجلس گرفته تا فرمانداران وسرمایه داران لرستانی
    البته ناگفته نماند گردهمایی استانداران لرستان ولرستانی که معاونت محترم نیروی انسانی استانداری خبرآن رو اعلام نمودند وپیشنهادی که آقای پیریایی استاندارمحبوب ومتواضع سابق قم وهمدان ارائه داده اند میتواند دراین زمینه به حل بحران بیکاری درلرستان کمک نماید.
    برای آقای استاندار آرزوی مؤفقیت دارم

  5. جناب استاندار برای توسعه و مقابله نیاز به مدیران قوی می باشد چرا فکری به حال مدیریت ضعیف اداره کل تعاون کار استان نمی کنید ایشان فرد ناتوان هستند و متاسفانه اشتغال استان در دست ایشان می باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.