- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: وارث نرخ بالای بیکاری در لرستان هستیم

 

استاندار لرستان با بیان اینکه در حال حاضر وارث نرخ بالای بیکاری در لرستان هستیم، گفت: گره اشتغال در استان با کمک مردم و بخش خصوصی باز می‌شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند با قدردانی از حضور پرشور مردم کشور به ویژه مردم استان لرستان در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور مردم در این روز تاریخی نشان دهنده تجدید بیعت با آرمانهای والای انقلاب اسلامی، رهبری و خون هزاران شهید سرافراز بود.

وی در ادامه رسیدگی به امور روستاها و توسعه مناطق محروم کشور را از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری برشمرد و افزود: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی با دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جهاد سازندگی برای عمران، آبادانی و سازندگی مناطق محروم ایران اسلامی تشکیل شد.

بازوند ادامه داد: در حال حاضر نیز این مهم با تاکید مقام معظم رهبری در سیاست های کلان کشور جهت عمران و آبادانی، معیشت مردم و محرومیت‌زدایی در دستور کار سه قوه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که منطقه‌ای به بخش تبدیل می شود می بایست سیمای آن از لحاظ ساخت و سازها تغییر پیدا کند افزود: باید توسط مسئولین اجرایی با کمک مردم یک فصل جدیدی از ساخت و سازهای اصولی و استاندارد در منطقه حاکم شود که بتوانیم در آینده به هدف اصلی که توسعه زیرساخت‌های اصلی در تمامی زمینه‌ها است برسیم.

استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۳ بتوانیم ظرفیت های خوبی در راستای عمران و آبادانی در این بخش از جمله تعریض جاده‌ای که به سمت استان همدان می رود را فراهم کنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید مشارکت مردم در ساخت و سازها بیشتر شود اظهار داشت: کنترل اصولی ساخت و سازها نیز می‌بایست به صورت جدی در دستور کار بخشدار قرار گیرد.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان استان لرستان در بسیاری از زمینه ها افزود: با وجود این ظرفیت متاسفانه ما هم اکنون وارث بیکاری در استان هستیم که می بایست با جان بخشیدن به این ظرفیت‌ها با کمک بخش خصوصی و خود مردم بتوانیم زمینه توسعه اشتغال را در استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری در بخش خاوه شهرستان دلفان اظهار داشت: می بایست با حمایت از بخش خصوصی زمینه توسعه و اشتغال پایدار در این منطقه در آینده عملی شود.

استاندار لرستان از مسئولین اجرایی شهرستان خواست که به صورت جدی خدمات مختلفی را در بخش جدید خاوه جهت رفاه و آسایش مردم این منطقه صورت دهند.

بازوند همچنین با قدردانی از خدمات ارزشمند سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) در شهرستان دلفان افزود: این مهم می‌تواند کمک بسیار فراوانی در بحث توسعه و محرومیت زدایی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین بخشدار خاوه یک بخشدار بومی منطقه خاوه است افزود: امیدواریم با انتصاب مدیران بومی در هر منطقه شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.