تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

اسباب شرمندگی برای چه کسانی باقی می ماند؟

  • کد خبر : 44508
  • 27 بهمن 1392 - 10:27

هادی گراوند / میرملاس نیوز : در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،علارغم تهدیدها،تحریم ها و عهدشکنی های ظالمانه ی حاکمان غرب بویژه آمریکای جنایتکار علیه ایران اسلامی یکبار دیگر شاهد حضور حماسی و دشمن شکن و با بصیرت تمام اقشار مختلف مردم حتی اقلیت های مذهبی در سرتاسر کشورمان بودیم؛حضوری که نقشه ها […]

121030

هادی گراوند / میرملاس نیوز :

در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،علارغم تهدیدها،تحریم ها و عهدشکنی های ظالمانه ی حاکمان غرب بویژه آمریکای جنایتکار علیه ایران اسلامی یکبار دیگر شاهد حضور حماسی و دشمن شکن و با بصیرت تمام اقشار مختلف مردم حتی اقلیت های مذهبی در سرتاسر کشورمان بودیم؛حضوری که نقشه ها و توطئه های دشمنان قسم خورده نظام و ولایت را نقش بر آب و امیدهای آنها را تبدیل به یأس نموده.خشم و عصبانیت آنها به حدی بود که با کمال وقاحت و بی شرمی باز به طبل تحریم ها کوبیده واینبار به دنبال تغییر مسیر روند مذاکرات افتاده اند؛ و پیام این پافشاری ها و یاوه گویی ها چیزی جز حماقت آنها نمی باشد. دشمنان ما با نادیده گرفتن بینش و بصیرت مردم کشورمان با حماقت تمام خود را به خواب می زنند.
آری!
حضور حماسی و بی نظیر مردم در راهپیمایی امسال دارای امتیازات خاصی بود از جمله: حضور با شکوه تر مردم حتی در سایر بخش ها و روستاها؛ و نکته دیگر حضور دبیرکل سازمان ملل با مسئولین آن سازمان و سفرای دیگر کشورهاست که برای عرض تبریک به سفارتخانه ایران آمده و سالگرد پیروزی شکوهمندانه کشورمان را تبریک گفتند. این عرض پیام تبریکها پیامهایی شفاف برای اهل درک و اندیشه دارد؛ و آن اعتراف و پذیرش اقتدار،عزت،سربلندی و ظلم ستیزی ایران اسلامی می باشد و این عزت امروز ما مرهون امام خمینی(ره) ،شهدا ،جانبازان،ایثارگران و صبر و پایداری مردم با نجابت و ولایت مدار و همیشه در صحنه می باشد.مردمی که با خلق حماسه ۹دی به توطئه های داخلی و خارجی تو دهنی زدند، این بار با حضور پرشور و با بصیرت خود درس عبرتی به جهانخواران و ابرقدرت های پوشالی بویژه آمریکا داده و با گزینه ۷۵ میلیونی به صحنه آمدند.حال سوال این است ، ملتی که اینگونه موقعیت شناس و با بصیرت در صحنه حاضر می شوند آیا سزاوار خدمت صادقانه ، خالصانه و در خور شأن نمی باشند؟
به راستی باید گفت: اسباب شرمندگی برای آن دسته از مسئولینی است که در خدمتگزاری به این ملت و مرز و بوم کوتاهی نموده و تمام هم و غمشان عزل و نصب بی جا و آن هم به شیوه های مختلف می باشد.گزینه ملت، حضور ۷۵ میلیونی در صحنه بود که خود مسئولین نیز جدای از این ملت نیستند و گزینه خدمتگزاران هم اگر غیر از خدمت خالصانه باشد چیزی جز شرمندگی نخواهد بود.چرا که امروز دیگر با این حضور حماسی هیچ توجیهی برای عدم خدمت پذیرفته نیست و بهترین راهکارها هم در سند چشم انداز و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری می باشد از جمله آنها؛تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی می باشد.
انشاءالله خداوند متعال به دولتمردان و مجلسیان توفیق قدردانی از حمایت ها و حضور حماسی و با بصیرت مردم را با خدمت صادقانه و در خور شأن ایشان بدهد.

حجت الاسلام هادی گراوند معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=44508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. البته امیدوارم خود حضرتعالی پیام این حضور امسال را دریافت کرده باشی؟علت حضور سلایق مختلف در راهپیمایی معنایش” نه ” به انحصار است.از شما تعجب می کنم وقتی مردم یک شخصی را با گرایش خاص به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند اولا معنایش این است که که آن گرایش و تفکر ، تفکر غالب جامعه است .ثانیا انتظار دارند که مسئولینی با آن گرایش انتخاب شوند و این معنایی واضح برای دوموکراسی است و لازم است که همه به قواعد و ملزومات دوموکراسی تن دهیم .مردم تفکر حاکم را قبول نداشتند ولذا به شخصی با رویکردی جدید رای دادند لذا انتظار به جای آن ها انتخاب مدیران همسو با مردم می باشد.

    • ‘هادی گراوند پاسخ در تاریخ یکشنبه ۲۷ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۵:۲۷:

      باسلام وعرض ادب خدمت حضرتعالی وسایر دوستان
      بنده اعتقادی به چپ و راست نداشته وندارم چرا که : امام علی(ع)در: نهج‌البلاغه ؛ خطبه ۱۶ می فرمایند«الیمین و الشمال مضلّه و الطریق الوسطی هی الجادّه؛ انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است. راه درست طریق میانه (ولایت )است وباید گفت که این دولت نیز با شعار اعتدال آمده است ومورد تائید همه ای ملت می باشد واز طرفی ما هم منکر عزل ونصب نیستیم ولی به عنوان یک طلبه ای کوچک ودلسوز این دغدغه را مطرح نمودیم ونکته ای مهم دیگراین که عزل ونصب باید صورت گیرد اما در عین حال نباید از دونکته غفلت نمود ۱-خدا را در نظر داشتن ۲- استفاده ازبهترین نیروهای شایسته و هم فکر
      باتشکر

      • شما اعتقاد به چپ و راست ندارید چون متصل به منبع فیض الهی هستیدهیچ کسی حق نقد شما را ندارد اگر هم حرفی بزند شیطان و رانده شده است شما فوق بشر هستید شیخ عزیز

  2. پس از عرض سلام و احترام خدمت حاج آقا و تشکر از حضور فعالتون
    چرا در هشت سال گذشته از این دست موضع گیری ها خبری نبود و کسی نمی گفت از همه ظرفیت ها استفاده شود؟
    خیل عظیمی از نیروهای راستین انقلاب کنار گذاشته شده بودند. چرا؟

    • باسلام وعرض ادب خدمت حضرتعالی وسایر دوستان
      بنده اعتقادی به چپ و راست نداشته وندارم چرا که : امام علی(ع)در: نهج‌البلاغه ؛ خطبه ۱۶ می فرمایند«الیمین و الشمال مضلّه و الطریق الوسطی هی الجادّه؛ انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است. راه درست طریق میانه (ولایت )است وباید گفت که این دولت نیز با شعار اعتدال آمده است ومورد تائید همه ای ملت می باشد واز طرفی ما هم منکر عزل ونصب نیستیم ولی به عنوان یک طلبه ای کوچک ودلسوز این دغدغه را مطرح نمودیم ونکته ای مهم دیگراین که عزل ونصب باید صورت گیرد اما در عین حال نباید از دونکته غفلت نمود ۱-خدا را در نظر داشتن ۲- استفاده ازبهترین نیروهای شایسته و هم فکر
      باتشکر

      • باسلام
        پاسخ قبلی خطاب به همه ای جریانات سیاسی است ودر اینکه عمل شود یانه برگشت آن به دولتمردان ومسولین اثر گذار است .لیکن از ما گفتن واز برخی نشنیدن
        باتشکر

  3. بگذارید میر ملاس معبری یرای انس با شهدا باشد واز کاستی موجود در استان بگویید نه پاتوقی برای ابراز نظرها ی افراد با دیدگاههای جناحی ،استان لرستان زخمی عمیق از جناح بندی وقوم گرایی برداشته است وبی خود از خودتان و از آنانی که نمی شناسیدتمجید وتقدیر نکنید.

    • باسلام
      یکی از دغدغه های شهدا عمل به فرمایشات معصومین (ع) ازجمله این کلام زیبای امیر المومنین (ع) می باشد که در نهج‌البلاغه ؛ خطبه ۱۶ می فرمایند«الیمین و الشمال مضلّه و الطریق الوسطی هی الجادّه؛ انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است. راه درست طریق میانه (ولایت )است .

    • چطور قبل از سرکار آمدن این دولت کریمه!!هر چی می خواستید در میرملاس به دولت وقت می گفتید ولی الآن منتقدین و دلسوزان انقلاب را ((بیسواد)) خطاب می کنید…..((قربون برم خدارو یه بام و دوهوا رو))
      حاج آقا گراوند دمتون گرم که حقایق رو گفتید.

  4. حقیر حاج اقا گراوند را از نزدیک می شناسم در تقوی و تدین ایشان شک نیست ٍ اهل زد و بند سیاسی هم نیست ، ادم مومن و خیر خواهی است که دغدغه اش نابسامانیهای موجود است ، نه از چپ است و نه از راست و ان شاالله تعالی روزی نماینده این مردم خواهد شد .

  5. کاش ۵ نفر فقط ۵ نفر مثل حاج اقا در دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند اون وقت مطمئنم این همه ظلم و اجحاف صورت نمی گرفت

  6. صبح بخیر . برادر تا حالا کجا تشریف داشتی . یقینا هر رئیس هر مدیر کلی و هر وزیری . با دار دسته خودش میاد و این تغیرات نابجا نیستند . ما لرستان یک نمونه اش را برایتان مثال میزنم . آنهمه تعریف و تمجید از استاندار قبلی . که یکی میگفت یک مرده نماینده دلفان میگفت صدمرده . نمیدانم آن یکی میگفت هزار مرده . برای لرستان چکار کرد . آیا بنظر تو تغیرش باعث شرمندگی است . ای برادر از این سخنان بیهوده و خود پسدانه دست بردارید بگذارید در لرستان که به امید خدا و تدابیر دولت روزنه ای از امید در دل مردم این دیار در حال وزدیدن است باعث تفرقه نشویم

    • باسلام وعرض ادب خدمت حضرتعالی وسایر دوستان
      بنده اعتقادی به چپ و راست نداشته وندارم چرا که : امام علی(ع)در: نهج‌البلاغه ؛ خطبه ۱۶ می فرمایند«الیمین و الشمال مضلّه و الطریق الوسطی هی الجادّه؛ انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است. راه درست طریق میانه (ولایت )است وباید گفت که این دولت نیز با شعار اعتدال آمده است ومورد تائید همه ای ملت می باشد واز طرفی ما هم منکر عزل ونصب نیستیم ولی به عنوان یک طلبه ای کوچک ودلسوز این دغدغه را مطرح نمودیم ونکته ای مهم دیگراین که عزل ونصب باید صورت گیرد اما در عین حال نباید از دونکته غفلت نمود ۱-خدا را در نظر داشتن ۲- استفاده ازبهترین نیروهای شایسته و هم فکر *
      ضمن اینکه بنده ذره ای به انگیزه تضعیف یا تخریب بیان ننموده ام
      باتشکر

  7. سبدی از سلام تقدیم برادران اکثرا کوهدشتیم

    سلامی نیز بر آقا هادی گراوندمان

    راهپیمایی ۲۲ بهمن قم نسبت به ۲۲بهمن های گذشته کم نظیر یا بی نظیر بود هم از نظز جمعیت و هم از نظر شور و شوق و شعار دادن ها و نیز اصل و جهت شعارها . علت این کم نظیری یا بی نظیری ها چیست؟ جای تامل و تفکر و تحلیل دارد.

    حرف دل بنده در ۲۲بهمن نیز این بود که ای مسولین به هوش باشید مردم سنگ تمام گذاشتند . ای همه ی مسولین ( راست و چپ و معتدل) در برابر خون شهدا و پاسداری از ارزشها و نگهداری دل توده های مردم مسولید و همه باید ارزش محور و دل نگهدار باشید .

    و به یقین حفظ دل مردم برنامه ها می خواهد و از جمله ی آنها باز کردن گره های از مشکلات جامعه است . و این شیخ هادی ما سخنی منطقی به دستان میر ملاس سپرده اند.
    البته به نظر هم می رسد که منظور نویسنده جایگزینی های است که از قالب شایسته سالاری عبور داده نمی شوند و لیاقت مسولیت محوله را ندارند .
    اگر تا الان هم چیزی ننوشته اند بدین علت است که تازه میر ملاسی شده اند.

  8. جناب گراوند عزیز به همه یک پاسخ دادی شما مرد شریفی هستید به یاد اون روزا که طرح هجرت تشریف آورده بودی کشماهور

  9. سلام
    اعتقاد نداشتن به چپ و راست هنر نیست .منظور مولای متقیان علی هم این چپ و راست شما نیست.اعتقاد راستین به این اندیشه که همدیگر را با داشتن سلیقه های متفاوت و حتی متضاد تحمل کردن و در کنار هم با نهایت ادب و احترام زیستن میتواند موجب بالندگی جامعه شود.وقتی خالق دو اثر انگشت مانند هم نیافریده ،دو بلور برف مانند هم نباریده ،چرا باید مانند هم بیاندیشیم؟ اگر به سطحی از بلوغ اندیشه برسیم که متواضعانه بپذیریم حقیقت مطلق فکر و اندیشه ما نیست بلکه درک ما از عالم هستی کم و گاهی ناچیز است آنوقت با هم زیستنمان رنگین کمانی از زیبایی می آفریند که هم دین را سربلند کرده ایم هم ایران را.شروع مشکل از زمانی است که تفکری سطحی ،خرافه پرست و بیگانه با اندیشه میخواهد خود را حق مطلق بداند و وحدت را مانند من شدن میداند.هزار جور دروغ سر هم میکند تا ثابت کند ۶۰ میلیون فتنه گر داریم .بر ساز و کرنا میکوبد تا بگوید حق مطلق منم ،قرائتش از دین مبین اسلام بد اخلاقیست ،در حالی که پیامبرش به مکارم اخلاق ستوده شده است .حاج آقا درد جامعه ما اینهاست .دنیای امروز هم به این نتیجه رسیده است که با قانون باید مسئول را وادار به خدمت کرد نه با تعارف اخلاقی.

  10. با سلام خدمت همه دوستان، به این چند نکته توجه بفرمایید:
    ۱. با درنظر گرفتن خدا و رضای او تمام مشکلات مادی و معنوی ما حل میگردد و اختلافات اساسی از بین رفته
    ۲. صحبت های برادر گراوند از روی دلسوزی برای مردم و کشور اسلامی است و شما حمل بر مسایل سیاسی نکنید
    ۳. ما به تعبیر رهبر معظم امام المسلمین خودی و غیر خودی درنظام سیاسی قبول داریم و این دولت خودی می باشد
    ۴. این ملت فقط به عشق رهبری انقلاب به میدان امده اند و لاغیر. راست و چپ همه بایستی در خط ولایت فقیه باشند نه دیگران تا دچار سرگردانی و فتنه نشوند

  11. حاج آقای گراوند شما چند وقتی است تصمیم به موعظه گرفتید و علت آن هم این مساله است که باند شما چه در ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس رای نیاورده و خود را داغدار نشان میدهید ولی نصیحت ما به شما این است که دست از این کدورت برداشته و به راه راست هدایت شوید

    • سلام برشماعزیز بزرگوار حضرتعالی اگردوست حقیرباشید وشناختی دقیق از اینجانب داشته باشید هیچگاه بنده را منتصب به جناحی نمیکنید ضمن اینکه حقیردوستان بسیار زیادی ازهردو طیف دارم وبرای نیروهای ارزشی هردو جناح همواره احترام قائل بوده وهستم

  12. برای اعتبار میرملاس شایسته است سخنان بیانیه ای به استثنای افراد خاص و تراز اول حاکمیت نظام سانسور شود. باید توجه داشت که عبارات فوق با این ادبیات باعث شکاف جامعه می شود. در ضمن نگارنده باید توجه کنند که گمراه خواندن چپ و راست در پاسخ به منتقدان ادبیات درستی نیست. حزب گرائی به معنای آن نوع گمراهی نیست که در سخنان امام علی به ان اشاره شده است. اینکه بگوئید چپ و راست گمراه هستند به هیچ وجه منظور چپ و راست سیاسی نیست. بلکه مراد چپ و راست اعتقادی است و تا جائی که سراغ داریم کمتر از چپ و راست اصطلاح سیاسی از حیث اعتقادی نیز مشکل دارند.

  13. با سلام و احترام؛
    جناب حاج آقای گراوند دوست عزیز و صمیمی بنده ؛ آن حدیثی را که شما ذکر فرمودید در مورد ولایت هست و اینکه مردم باید بر گرد ولایت باشند تا به سرمقصد منظور برسند ، امام چپ و راست در این مسائل بحث حزب های مختلف است برای اداره مملکت بر اساس سلیقه های مختلف . اصلا ربطی به بحث ولایت ندارد که ما بگوییم اعتقادی به چپ و راست نداریم . حزب باعث پیشرفت جامعه است ، همچنانکه اختلاف بین زن و شوهر در زندگی ای که منجر به دعوا نباشد باعث پیشرفت خانواده است .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.