کد خبر : 44555
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 731 بازدید

ملکشاهی : با این اعتبار ساخت سد معشوره 30 سال طول میکشد

    به گزارش میرملاس به نقل از سفیرافلاک، ؛ نماینده ی شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پمپاژ حاشیه رودخانه سیمره، درب گنبد و اولادقباد راه بیفتند؛ قطعاً سطح بیکاری شهرستان کوهدشت هم پایین تر خواهد آمد؛ بیان داشت:«کاردکرد و کاربری سد معشوره، مشخص است.»  نماینده ی شهرستان کوهدشت در مجلس شورای […]

31971_orig 

 

به گزارش میرملاس به نقل از سفیرافلاک، ؛ نماینده ی شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پمپاژ حاشیه رودخانه سیمره، درب گنبد و اولادقباد راه بیفتند؛ قطعاً سطح بیکاری شهرستان کوهدشت هم پایین تر خواهد آمد؛ بیان داشت:«کاردکرد و کاربری سد معشوره، مشخص است.»

 نماینده ی شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:«مهم ترین موضوع کوهدشت، کشاورزی می باشد.»

اللهیار ملکشاهی با بیان اینکه با مجوز و مصوبه ی دولت، حدود ۲۰۰میلیون مترمکعب برداشت آب از پشت سد سیمره خواهیم داشت؛ اظهار داشت:«پمپاژ سرطرهان در سال های قبل شروع شده، اما به دلیل عدم مطالعات کارشناسی تعطیل شده است.»

وی هزینه ی پمپاژ سرطرهان را بیشتر از یک میلیارد تومان دانست و تصریح کرد:«مطالعات این پمپاژ به صورت ضعیف انجام شده است.»

پشت سد معشوره ۵۵۷میلیون مترمکعب آب باید جمع بشود

نماینده ی شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر پمپاژ حاشیه رودخانه سیمره، درب گنبد و اولادقباد راه بیفتند؛ قطعاً سطح بیکاری شهرستان کوهدشت هم پایین تر خواهد آمد؛ بیان داشت:«کارکرد و کاربری سد معشوره، مشخص است.»

اللهیار ملکشاهی ضمن اشاره به کاربری سد معشوره گفت:«پشت سد معشوره ۵۵۷میلیون مترمکعب آب باید جمع بشود.»

وی  250 میلیون مترمکعب آب را برای کشاورزی کوهدشت، ۱۷میلیون مترمکعب را برای آب شرب، ۶ میلیون مترمکعب را برای آب صنعتی و مابقی هم را برای برق دانست و افزود:«با اعتباراتی که این به این سد تخصیص داده می شود؛ ۳۰ سال انجام آن بیشتر طول می کشد.» 

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

کامران رحیمی مقدم در گفته :

جناب آقای دکتر ملکشاهی
باسلام
سد معشوره بعنوان مطالبه سالیان دور دوست مردم منطقه ، علیرغم تلاش سردار عبداللهی و مجموعه قرارگاه ، بعلت مشکلات قراردادی و بودجه تخصیصی در حال احتزار است ، خشکسالی های سالیان اخیر مردم زجر کشیده و زراعت پیشه کوهدشت را از ادامه تلاش بازداشته و پایان خوش رمان بلند معشوره همت می طلبد .
نگذارید از این آمال دور و دراز فقط نامی بماند و تکه پاره های بنر چسبیده بر دیوار شهرمان که از بدوش کشیدن تبریک سد معشوره به نمایندگان هر دوره در خجلند .

[پاسخ]

رومشکو در گفته :

اون از پتروشیمیت اینم از آبت…دمت گرم ملتو خوب سرکار گذاشتی…خدا قبادی رو خیر بده که کارهای شهرستان شدن رومشکان رو انجام داد تا به اسم شما بخوره وگرنه نمیدونم چی میخاستی بگی به مردم

[پاسخ]

رومشگانی اصل پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲۷ بهمن , ۱۳۹۲ ۲۱:۵۸:

اگه رومشگانی هستی برات متاسفم…

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲۷ بهمن , ۱۳۹۲ ۲۲:۴۷:

من هم برای شما متاسفم که فکر می کنید هر کاری که آقایان انجام می دهند درست است.
و هم چنین برای شما متاسفم که فکر می کنید همه ی مردم فهیم و منصف رومشگان مانند شما متعصب و مدیون باند بازی هستند!!!!

[پاسخ]

رومشگانی اصل پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۰۰:۱۹:

مردم رومشگان باید مجسمه اقای ملکشاهی درست کنیم ودر میدان بزرگ شهرمون نصب کنیم که چه کار بزرگی برا رومشگان انجام داد اون با این کارش اصلا کاندید هم نشه یادگاری از خودش به جا میذاره

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷:

مجسمه؟؟جایی این حرفو نزن بهت میخندن.یعنی هر جایی از بخش بشه شهرستان یا از شهرستان بشه استان باید مجسمه نماینده وقتشو تو میدون شهر نصب کنن؟؟راستی پس چرا ما این همه شهرستان داریم مجسمه ای نمی بینیم از نمایندگان قبل

[پاسخ]

چغابلی پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۰۰:۴۰:

رومشگانی عز یز دیدتو باز کن.. ……نماینده این دور از همه دوره ها ضعیفتر بوده

[پاسخ]

رومشکانی منصف پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۰۰:۴۶:

دوستان تو همین سایت میرملاس نظرسنجی رو نگاه کنید می بینید 90درصد مردم عملکرد نماینده رو بد دونستن

[پاسخ]

آرمين بازوند پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۰۷:۴۲:

واقعا متاسفم براي افق ديد اين افراد

[پاسخ]

برقکار پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۲:۲۸:

تو دیگه واقعا خوشته.بازوند جان خوبه نماینده نذاشت بشید بخش و بازوندها رو دهات باقی گذاشت

[پاسخ]

سوری پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶:

در مورد ملکشاهی متصف باشید با توجه به شرایط مملکت قضاوت کنید نتیجه عملکرد نماینده های قبلی رتبه اول بیکاری در کشور است

[پاسخ]

سیروس در گفته :

جناب ملکشاهی اولا ظرفیت دریاچه سد معشوره 557 ملیون نیست و بیش از 950 ملیون متر مکعب هستش. دوما خبر نداری یا خودتو زدی به اون راه، سد معشوره به صورت 100 در صد تعطیل شده. جناب اگه ممکنه کم مردمو سر کار بزارین.

[پاسخ]

محسن براتی در گفته :

یعنی واقعاً ، معشوره هم یک خیال بود و تمام شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

کونانی در گفته :

اره اگه نمایندگان بروجرد بودند دو روزه درستش میکردند پدر من نمیخوای انجام بدی بهانه نیار

[پاسخ]

جانم فدای رهبر در گفته :

قبادی بودجه برابر 10سال بودجه طرهای عمرانی لرستان را برای معشوره باتایید20 نماینده بدست آورد اما شانس با ما یار نبود که آقای قبادی طرح را به پایان ببرد.
ملکشاهی باید به فکر مردم کوهدشت باشد.نه به فکر پایه گذار این طرح …

[پاسخ]

نماينده عزيزمان كم كم راه افتاده!واقعيت داره.سدوپتروشيمي يك دروغ در2كالبدبودند كه الحمدلله دريك روزتكليف هردوروشن شد!امروزچه روزعجيبي بود.هم بخاطراينكه بالخره مسئولين كمرهمت بسته اندكه راست بگويند.هم اينكه ديگه حرفي ندارندكه درآينده بزنند.الحمدلله راحت شديم.

[پاسخ]

ي -د پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۰۰:۰۹:

بالاخره اشتباه تايپي بود ازبينندگان عزيز عذرخواهي ميكنم

[پاسخ]

لکستان در گفته :

نماینده گرامی ،
عضو هیات مدیره پتروشیمی کوهدشت
که عنوان کرده بودید من بخاطر اینکه طرح اجرا شود عضو هیات مدیره شدم نه بخاطر چیز دیگر حالا بعداز مدیرعامل بانک ملی که پشتوانه اجرایی پتروشیمی بودند پس اگر حرفی برای گفتن دارید رو کنید ….سد معشوره،گاوشمار، پتروشیمی .راه اهن، سیمان کوهدشت .خودرو سازی با اینکه مصوبه و دستور وزیر را هم داشت که یک خط تولید ایرانخودرو به کوهدشت داده شد نتوانستید اجرایی کنید و از این شاخه به ان شاخه پریدید و همه را کاغذ پاره نامیدید چاره ای جز انکار نداشتید

[پاسخ]

هم وطن در گفته :

جناب آقای ملکشاهی از اینکه فقط به رومشکان توجه میکنی ممنونیم و بخش های کونانی طرهان و درب گنبد و حتی شهر کوهدشت را به حال خود رها کرده اید ممنونیم کونانی حتی از داشتن مدیران بومی کاری که شما قول دادین اتفاق بیافتد از اینکه ما رو در این زمینه نیز محروم کردین بازم ممنونیم.

[پاسخ]

نقی اکبری پشم در گفته :

اقای ملکشاهی شما شاید کارمند خوبی باشید اما والله هرگز نخواهید توانست نماینده موفقی باشید چرا که یک نماینده توانا کسی است که قبل از اوردن پتروشیمی وایران خودرو بتواند دوستانش را حفظ نماید اما ایمان دارم که نه پتروشیمی وغیره را بر روی زمین در عمل خواهی اورد ونه اعتماد یاران قدیمی ات مجددن جلب خواهی کرد و خدا میداند برایتان متاسف هستم شکر خدا نیک می دانید که بنده روزهای پایانی عمرم را طی می کنم و از هیچ لحاظی شخصا نیاز ی به جنابعالی و هیچ کس دیگری ندارم اما شکستن عهد وپیمان را کار درست و شرعی نمی دانم واگر در انتخابات دور بعد شرکت نمودید به یاد حرف های امروز حقیر باشید چرا که مردم می خواهند به عملکرد شما نمره ای در شان تان بدهند

[پاسخ]

شریفه محمدیان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۹ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸:

منم با نظر شما موافقم

[پاسخ]

از جناب آقای ملکشاهی کمال تقدیر و تشکر را داریم که با زحمات دلسوزانه خود باعث آبادانی این شهرستان شدند

[پاسخ]

نادر علی نژادیان در گفته :

اقای ملکشایی جنابعالی که میگفتید سد معشوره اصلا وجود خارجی ندارد دقیقااون روزی که تنور انتخابات گرم بود وشما در میدان مهلم سخنرانی داشتید اون خانم دکتر که اومده بود واسه شما سخنرانی کنه این حرفش هنوز تو گوشمه که سد معشوره فقط یک دروغ تبلیغاتی ست حالا چطور شده که به این باور رسیدید جناب قاضی واقعا متاسف باید بود واسه اونایی که این همه سنگ شما رو به سینه میزدند واقعا درود بر شرف قبادی و امامی اگر کاری رو نمیشد انجام داد مستقیم به طرف میگفتند ولی شما چی . محض رضای خدا یک درخواست از تون داریم واونم اینه که درخواست بدید رومشگان و پلدختر یک نماینده داشته باشن

[پاسخ]

am_adineh2000@yahoo.com پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۲:۳۸:

درود بر نادر
واقعا حرف دل خیلیا رو گفتی که به خاطر بعضی موانع نمی تونن حرف دلشونو بگن….
احسنت
بارک الله

[پاسخ]

شریفه محمدیان در گفته :

سلام هیچ دعوا نکنیدکسی دلسوز کوهدشت نیست.سد معشوره هم مثل پتروشیمی جای تعجب نیست.ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه میپنداشتیم.به امید روزیکه یک بیکار تو کوهدشت نباشه

[پاسخ]

محمد در گفته :

ما از خیر سد معشوره، خودرو سازی، پتروشیمی، کارخانه سیمان و خیلی چیزای دیگه گذشتیم. جناب آقای ملکشاهی واقعاً شما به عنوان رئیس یکی از پرتعدادترین کمسیونهای مجلس فکری به حال امنیت این شهر بکنید. حداقل فکری به حال موضوعی که به صورت تخصصی در موردش اطلاعات دارید بکنید. کیه که صدای رگبارها و انفجارهای گاه و بیگاه شبانه رو نشنیده باشه که در اون خونه خراب میکنن مردم رو. کیه که روزانه آمار سرقت و چپاول رو نشنیده باشه. خداوکیلی این چه اوضاعیه که ما داریم. مردم دارن از این شهر نه هجرت که… میکنن. از شما عاجزانه تقاضا میکنم که فکری به حال مایی بکنید که امکاناتی برا رفتن نداریم و باید بچه هامون رو در فضای پر از ناامنی این شهر تربیت کنیم. اینو که دیگه برا انجام ندادنش توجیهی ندارید…

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

چرانماینده محترم ازمشاوران قوی وتیمهای کارشناسی اش جهت پیشبرد امور استفاده نمیکند تاماکمتر زخم زبان بشنویم

[پاسخ]

شهروند در گفته :

از همون روزهای اول می دونستم خبری نیست.

[پاسخ]

دردنویس در گفته :

عاشق این سادگیهای خودمون هستم

[پاسخ]

جناب آقای ملکشاهی : با سلام و احترام ؛
به نظرم شما همان زندان حاج آقای قبادی را برای کوهدشت بیارید خیلی بهتره.
گنج ها و عتیقه ها و موزه هامون مال دیگران ، زندان و بی امنی و گرسنگی و بیکاری مال خودمون.
مردم رومشگان هم لنگه کفشی در بیابان را پیدا کردند ، غنیمت شمردند.

[پاسخ]

جناب ملكشاهي عزيز سلام
عرض ادب و احترام؛
احسن بر اين همه حس مسئوليت و زكاوت حضرتعالي .
انسان لذت ميبره وقتي چنين نماينده محجوب و ماخوذ به حيايي رو ميبينه .
من كه دور بعد بازم به شخص جنابعالي راي خواهم داد قربان و مطمئنم دور بعد براي شهرستان كه سهل است، براي كشور منشاء خير و بركات وافر خواهيد بود . ان شا الله
بنده بعنوان دوستدار جنابعالي دوس ندارم كسي بعد ها(وقتي كه من و شما بعد از 120 سال زير خاك هستيم) اين خدمات وافر و مساعي ارزشمندتون رو زير سوال ببره و بگه فلاني براي اين شهر كاري نكرد .!
به مصداق حديث شريف مومن آينه مومن است خدمتتون عرض ميكنم :
1- طوري باشيد كه خدايي نكرده بعداً نگن فلاني هم مثل بقيه كاري نكرد (البته دور از شان بقيه)!
2- جاي اينگونه موارد و گله كردن در سايتهاي محلي سري هم به پشت تريبون مجلس بزنيد و اونجا مطرح كنيد كه چه ميخواييد و حرفتان چيست !
3- شما الان يه نگاهي به همين مير ملاس بندازيد، ماشاا… حاج آقا هادي قبادي در تمام مسائل مقاله دارند و صاحب نظر هستند . شما نماينده هستيد و اگر ايشان كه به اميد خدا قرار است كانديدا بشوند روزي يك مقاله مي دهند و از اين فضاي بوجود آمده كه بايد آنرا به فال نيك گرفت استفاده مي نمايند . شما بايد حداقل سه يا به روايتي چهار برابر ايشان به خودتان تكاني بدهيد .
4- بياييد كمي هم نمايندگان ادوار گذشته را الگوي خود قرار دهيد تا شايد مثل آنها كه الان دارند با خدماتشان در سطح كشور جواب محبتهاي مردم و اعتماد مردم رو به خودشان در سالهاي گذشته ميدهند، بعدها با سربلندي به كوهدشت برگرديد و اميركبير كوهدشت لقب بگيريد .
كي به كيه، براي نمونه يادي از نطق هاي قرّا و كوبنده ي آقايان نمايندگان سابق بكنيد كه لرزه بر چارستون ساختمان مجلس مي انداخت.
همان نماينده هاي سابقي كه آوازه ي تعامل و كاردانيشان در كشور ميپيچيد و هنوز كه هنوز است ذكر خيرشان بر سر زبانهاست و فعاليتهاي سازنده شان بعد از سالها نقل مجلس نمايندگان ملت است .
همان نمايندگاني كه هنوز كه هنوز است بطور زنجيره اي و براي پيشرفت شهرشان با هدف جلب رضايت خدا ماهيانه يكبار با هم جلسه ميگذارند و تجربياتشان را برادرانه با شما در ميان ميگذارند تا شما در مجلس نطق كنيد و رفع مشكل شود .
در اينجا جا دارد از آن نماينده عزيز و كاردانمان يادي بكنيم همان عزيزي كه آنقدر كاردان و دلسوز بودند كه 17 نفر بر سر ايشان كشته شدند و چنديدن نفر هم زخمي .. بر كسي پوشيده نيست كه آن عزيز و رقيب عزيزترشان هدفي جز خدمت به مردم نداشتند .
شما يادتان نمي آيد دوستان، ولي بنده بارها به چشم خود ديدم كه نمايندگان ادوار مختلف كوهدشت و رقبايشان چطور در زمان نمايندگيشان براي كار مردم و امورات حوزه نمايندگيشان دلسوزانه قدم برمي داشتند.
برخي از اين عزيزان مسئوليت كارهاي فراتر از نمايندگي را هم دلسوزانه به دوش مي كشيدند و در اوقات فراغت، تعامل سازنده و يك طرفه اي با اداره كار، بانك قرض الحسنه و … ديگر نهادهايي كه به هر طريق مي توانستند براي نزديكانشان موثر باشند برقرار مي كردند .
شما يادتان نمي آيد، اما آن روزها صفا و صميميت آنقدر در شهر موج ميزد كه اين نمايندگان عزيز داوطلبانه در زمان كانديد شدن خانه هاي خود و اطرافيانشان را به رستوران سنتي تبديل ميكردند و درب منزلشان باز و سفره شان هميشه پهن بود .
يادش بخير آنروزها ميگفتند فلاني آنقدر دلسوز است كه نگذاشت پاي پسر فلاني به زندان برسد .حالا شما ميخواهيد با يك سد معشوره، (آنهم در حد حرف) با مردان روزهاي سخت مسابقه بدهيد ؟
آري آقاي ملكشاهي خدمت آنطور بود كه من شنيده ام .
قضاوت با شما همشهريان خوب، با محبت و دلسوزم .
از جناب آزادبخت و همكاران عزيزشان انتظار دارم در اين رسانه ي شفاف و بي طرف اين كامنت را كه به كسي توهين نكره و در جهت پيشرفت كوهدشتمان مي باشد منتشر نمايند .
آقاي آزادبخت و همكاران عزيز ميرملاس بنده ديروز هم اين كامنت را ارسال كردم اما متاسفانه منتشر نشد لطفا اگر جايي از اين نوشته اشكالي دارد حذف نماييد و بقيه مطلب را منتشر كنيد تا باور كنيم بي طرف بودن و شفاف بودن شما را … باشد كه مورد عنايت حضرتش قرار گيريم .
در سيفاي كوهدشت بي صبرانه منتظر شما عزيزان خواهم بود

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۹ بهمن , ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶:

جناب سیفای عزیز متن بسیار روشنگر و دلسوزانه ای بود و بنده با بسیاری از نکات آن موافقم. لکن نوع نگارش شما که کاملاً جانبدارانه و در راستای حمایت ایهام گونه از جناب آقای ملکشاهیست را نباید حجتی تمام و پاسخی به تمام کامنتهای این مطلب دانست، تاجایی که مسئولین سایت میرملاس نیوز را متهم به درج نکردن آن و تشویق به درج آن حتی با سانسور کرده باشید.
سیفای عزیز کسی از رفتار نمایندگان ادواری این شهر دفاعی آنچنان که شما کردید نکرده است که اگر کرده باشد دلیلی بر اثبات ادعای خود ندارد.
اما شمایی که قلم به دست و ظاهراً قلمدان هم هستید، سوالی دارم.آیا در کوهدشت زندگی میکنید؟اگر نه که بحرفی نیست. اگر بله که چگونه شبها صدای انفجارها را که خانه خراب میکنند مردم را نمیشنوید؟ اگر پنجره های شما دو جداره است و صدا از آن رد نمیشود، بروید بپرسید و آمار بگیرید دوست عزیز.
قبلاً در صورت یورش شما و ما و مسئولین کاردان صرفاً چند گلوله ای را به در و دیوار منزل خود دریافت میکردند اکنون باید منتظر بمب و انفجار باشند. خدا پدر راهنمایی رانندگی را بیامرزد که دوربینی در چهار راهها نسب کرده و شماره را ثبت میکند وگرنه باید منتظر انواع تانک و توپ صدوشیش و غیره میبودیم…
دوست عزیز شما مسئولین و کاردانی آنها را نمی بیمنید؟
نمیبینید که شهر رها شده؟
نمیبینید که بی نظمی موج میزنه؟
نمیبینید که جوانان این شهر جز راننده تاکسی شدن و مغازه داری آینده ای ندارند؟
نمیبینید که آمار جوانان زندانی این شهر در نقاط مختلف کشور روز به روز افزایش پیدا میکنه؟
نمیبینید که طرحهای عمرانی کوهدشت داره یکی یکی از دستور کار خارج میشه؟
نمیبینید که نماینده محترم چگونه در صدد توجه همه جانبه به ولایت خودش هست و در سایر امور دخالتی هم اگر داره صرفاً در حد جابجایی مسئولین ادارات و نهادهای اون منطقه ست؟
نمیبینید که وقتی سد معشوره از دستور کار خاج میشه چطور به دروغ جابجایی فلان معاون وزیر در سطح شهر شایعه میشه؟
و و و و و و و …
اینجا فضای مجازیه و بیشتر از این گفتن جایز نیست . اگرچه شما بسیار بیشتر از این میدانید و دم بر نمیاآرید.
حال شما چگونه انتظار دارید که این مردم حداقل در این فضا هم درد دل نکنند؟
دوست عزیز جاهای دیگه هم نماینده دارن و نمایندگاه اونها رئیس کمسیون با این تعداد عضو هم نیستند.
حکایت حکایت دم خروس است و کبک سر دربرف فرو برده آنقدر وضوع عیان است که چه حاجت به بیان است…لکن طرفدار هم زیاد و به جایی رسیده هم کم نیستند؟ من فرزندم را میبینم و حال ناامن او و آینده پر از ناامیدی او…پس کو گوش شنوایی که باید…

[پاسخ]

سيفاي كوهدشت در گفته :

سلام محمد عزيز .
برادر خوبم يكبار ديگر با دقت متن را بخوان تا متوجه بشوي چه گفتم و چرا گفتم …
درك ميكنم كه چقدر ناراحتي .
داداش گلم متني كه بنده نوشته ام ترسيم شهري آرماني و فضايي سرشار از صميميت است كه من و توي جوان كوهدشتي تا كنون چنين چيزي به خودمان نديده ايم و اينطور كه معلوم است قرار است كه در آينده هم نبينيم. دوست عزيز منم مثل شما جوانم و ناراحت از تمام اين اتفاقات اينچنيني .
اين تشكر من از نماينده ي محترم و تعريف و تمجيدم از نمايندگان ادواري را افعال معكوس بحساب بياور و حالا يكبار ديگر باز با دقت بخوان .

[پاسخ]

سيفاي كوهدشت در گفته :

اينجاكوهدشت است شهري با مردمان با محبت، قدرشناس ، دلسوز و ساده دل…

من و امثال من جوانان كوهدشتي خيري از اين سالهاي پر غبار و سرشار از كينه توزي و پسرفت فرهنگي – اقتصادي – اجتماعي نديده ايم!!!

سالهايي كه بزرگان اين شهر بزرگي را در قرباني كردن گوسفند و گاو جلوي پاي رهگذراني چهارساله معني كردند ِ، سالهايي كه خرافه پرستي بود،اعتياد بود،عوام فريبي بود،چشم و هم چشمي بود،تعصب بيجابود ، پاپوش ساختن براي رقيب بود و خبري از خدمت و وعده و وعيد هاي داده شده نبود …

نزاع و درگيري و اهانت حتي در بين نخبگانمان كه فقط خود مدعي نخبه بودن هستند موج ميزند (نخبگانمان مشكي نيستند كه خود ببويند .عطار ميگويد و ما هم باور كرده ايم اما گاهي اوقات كه خسته مي شويم، نيشخند ميزنيم و زير لب با خود زمزمه ميكنيم : خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي ) راستش اينجا ديگر فرقي نمي كند مشكي كه خود ببويد يا آنكه عطار تبليغش را بكند. اينجا مرغوبي مشكها را انكار ميكنند و فيگور آزاد انديشي و روشنفكري ميگيرند .

كانديداي مجلسي كه ميخواهد شهر را درست كند براي تبليغ كه مي رود دست به اسلحه مي برد و تير اندازي مي كند آنوقت خيال داريم وقتي در تهران ميگويند جوان كوهدشتي سرقت مسلحانه كرد همه به به و چه چه كنند از اين همه انسانيت كه الگوهايشان برايشان ترسيم كرده اند . اينجاست كه نمي دانم چرا مردم با محبتمان معذورند از گفتن : مارا به خير تو اميد نيست شر مرسان آقاي كانديدا …

برخي سياسيون شهرمان! راه را اشتباهي رفته اند و قبول ندارند، فكر ميكنند اينجا هم ميشود با لجبازي كاري از پيش برد ؛ ميخواهند راه راست را بسمت خود كج كنند! بعضي همشهريانمان دارند عادت ميكنند كه ارزشي براي راه درست و تفكر درست قائل نشوند.

برخي تحصيلكرده هايمان گاهاً به غلط و از سر تعصب قلم و كاغذ را حيف و ميل مي كنند و نام خود را فعال سياسي ميگذارند .

كارآيي نماينده با آزاد كردن مجرمين و محكومين، شركت در مراسم ختم و راه اندازي كاروان تبليغاتي سنجيده مي شود .

شرايط رئيس اداره شدن حضور فعال در ستاد انتخاباتي نماينده ي منتخب است . اينجا طايفه بازي و عوام فريبي غوغا مي كند . اينجاكوهدشت است شهري با مردمان با محبت، قدرشناس ، دلسوز و ساده دل…

شهري با هزار در و هزار دالان . شهري به بزرگي تمام غم و غصه هاي عالم كه دل هر انسان شريفي را لبريز از حس تلخ دلسردي ميكند .

اينجا كوهدشت است شهري سرشار از گذشته ي خوب و خاطرات تلخ .

اينجا كوهدشت است و تنها هنر ما باليدن به سنگ نگاره هاي ميرملاس و آثار برجاي مانده از هوميان و تاريخ پر فراز و نشيب طرهان …

اينجا هوا خيلي بد است …

[پاسخ]

ابراهیمی صدیق در گفته :

سلام بر تمامی همشهریان عزیز

هیچ انسانی خالی از خطا نیست ولی انسان عاقل آن است که دو بار از یک سوراخ گزیده نشود.
ما که از بقیه هیچی ندیدیم جز عقب ماندگی شهر و عقب ماندگی فرهنگیمان
الان هم که شکرگذاریم که زنده ایم نه در شهر و دیار خودمان بلکه در دیار غربت
که آن هم به خاطر کوچ کردن از موطنم به خاطر نداشتن فرصت های شغلی تقدیم شده به دیگر استان هاست
آری عزیزان چشم ها را باز کنید واقعیت ها را ببینید اگر امروز یکی رئیس فلان اداره اش می کنند و آن دیگر اعضای خانواده و ایل و قومش را سرایدار و معاون آن یکی اداره این خود یک نوع استثمار می باشد که به خاطر پائین بودن حس اعتماد به نفس ما به توانایی ها و پتانسیل خودمان می باشد که این خواسته تمام افرادی است که شماها اینا را علم کردین آری دوستان عزیز بیاییم به خوردن ماهی امروز و دست به دعا برای وعده شام نباشیم بیاییم ماهی گیری و شنا در دریای بیکران نعمت های خاک لبریز کوهدشت را بخواهیم فرابگیریم تا نسل های دیگر هم مثل ما نباشند کدوم نماینده کوهدشت تا به حال یه سخنرانی قاطع و کارشناسانه و کوبنده انجام داده تا من نوعی احساس غرور بکنم از بابت مرغی که به این دریای طوفانی مجلس فرستاده ام آری جشمانمان منتطر و باورمان دارد کور میشود آری بوده تا بوده این ….و بیسواد
شما تا می توانید در دعواهای ایل و قومی خود بمانید تا بچه هایتان نیز هم مثل شما ——بزرگ شوند و عرضه دعوا کردن و ….ملکه ذهنشان شود
آری همشهریان عزیز
زمانی یک نماینده در مجلس موفق هست که ترسو نباشد نه اینکه از ترس اینکه از حزب و دسته اش بیرونش نرانند صحبت نکند
ما کسی را میخواهیم که حامی مردم باشد تا مجددآ در دوره های بعدی بدون ترس و لرز و …و… توسط خود مردم با امید و آگاهی انتخاب شود من که مدتهاست ندیدم و با چشم اندازی که من دارم می بینم تا آیندگان هم درست نمی شود

[پاسخ]