- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جستجو برای یافتن کوهنورد دورودی در ارتفاعات “پریز” ادامه دارد

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: عملیات جستجو برای یافتن کوهنورد دورودی در ارتفاعات کوه “پریز” ادامه دارد.

به گزارش میرملاس نیوز ، حسن رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز گذشته عملیات جستجو برای پیدا کردن کوهنورد دورودی در ارتفاعات کوه “پریز” آغاز شده و همچنان این عملیات ادامه دارد.

وی از اعزام بالگرد امداد و نجات به ارتفاعات این منطقه خبر داد و بیان داشت: تاکنون چندین بار بالگرد امداد نسبت به انجام گشت در سطح منطقه اقدام کرده ولی همچنان اثری از این کوهنورد پیدا نشده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان از تشکیل تیم های جستجوی پیاده برای گشت های زمینی در سطح منطقه خبر داد و عنوان کرد: در این راستا سه تیم امدادی تشکیل و کار جستجو در سطح منطقه را از روز گذشته آغاز کرده اند.

مرادی با بیان اینکه هنوز تیم های جستجو موفق به پیدا کردن این کوهنورد دورودی نشده اند، عنوان کرد: با توجه به آغاز بارش باران و برف در استان لرستان و وضعیت نامطلوب جوی در ارتفاعات کوه “پریز” امکان ادامه جستجو توسط بالگرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز یکشنبه کار جستجو به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد متوقف شده است، یادآور شد: در این راستا تیم های زمینی برای جستجوی منطقه تقویت شده اند تا بتوان عملیات جستجو را به کمک نیروهای امدادی همچنان ادامه داد.

بنابر این گزارش به دنبال مفقود شدن یکی از کوهنوردان دورودی پس از صعود به ارتفاعات کوه “پریز” عملیات جستجو توسط تیم های زمینی و هوایی هلال احمر در شهرستان دورود از روز شنبه آغاز شده است.

کوه پریز در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد و جنوب این کوه به دره معروف “نی گاه” متصل است. ارتفاع کوه پریز سه هزار و ۹۵  متر است و یکی از زیباترین کوه های ایران به شمار می رود که عملیات صعود از آن همواره مورد توجه کوهنوردان بوده است.