- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

غضنفری : برنامه عملیاتی سال ۹۳ بخش کشاورزی لرستان تدوین شد

0-(16)

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۳ بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش  میرملاس نیوز به نقل مهر، مهرداد غضنفری ظهر دوشنبه در دیدار با عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه عملیاتی سال ۹۳ بخش کشاورزی استان به صورت شهرستانی و با نگاه به سند آمایش و برنامه ۵ ساله تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این راستا میزان کار و فعالیت در بخش های مختلف مشخص شده که امیدواریم از سال آینده شاهد تحول جدی در بخش کشاورزی استان باشیم زیرا در این رابطه هم  دولت و هم مجلس توجه ویژه به این بخش داشته اند.

غضنفری با بیان اینکه با توجه به شرایط خوب استان از جمله آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز می بایست خروجی و تولیدات بخش کشاورزی بیشتر از میزان فعلی باشد، بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه تا پایان سال جاری اولویت این سازمان تکمیل پروژه های نیمه تمام است، عنوان کرد: در سال آینده بیشتر توجه سازمان به اجرای پروژه های بزرگ و قابل توجه است تا بتوانند در هر منطقه تحولی بزرگ بوجود آورند.

وی با اعلام اینکه از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بحث توسعه مکانیزاسیون نزدیک به ۱۳ میلیارد آن عقد قرارداد شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال شاهد جذب بیش از ۸۰ درصد این اعتبار باشیم که در افزایش ضریب مکانیزاسیون استان تاثیر گذار خواهد بود.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سرمایه گذاری بخش خصوص و هدایت به سمت بازده مناسب در بخش کشاورزی شد و بیان داشت: در حال حاضر از۶۶ هزار تن تولیدات گوشت قرمز استان مقدار ۳۸ هزار تن مازاد آن به دیگر استانهای کشور صادر می شود.