- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تاکید استاندار بر ارتقای سطح ایمنی جاده های استان

 

 

بسته کارشناسی و طرح علمی کاهش ۱۰ درصدی تصادفات رانندگی استان در سال ۹۳ نسبت به سال جاری باید به صورت عینی و عملی تهیه و تدوین شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند  در کارگروه ایمنی و تصادفات استان، افزود: باید برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای برنامه ریزی مناسب و هدفمند انجام شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور دستگاه های اجرایی از جمله سازمان حمل و نقل و پایانه ها، اداره کل راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی استان باید تا نیمه اسفندماه امسال، برنامه های کارشناسی خود دراین زمینه را به ویژه برای ایام نوروز ارایه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید در کارگروه ایمنی و تصادفات استان آمارهای دقیق با تجزیه و تحلیل های کاربردی و کارشناسی ارایه و براساس این اطلاعات و معیارهای کارشناسی تصمیم های منطقی و عملی گرفته شود.

استاندار لرستان اضافه کرد: ضروری است دراین زمینه کمیته آمار، تجزیه و تحلیل به منظور مقایسه وضعیت استان با استانداردهای مربوطه دراین حوزه تشکیل و با انجام کار کارشناسی و مقایسه علمی، برای رفع موانع و مشکلات موجود با هدف کاهش حوادث و تلفات رانندگی برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

بازوند با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی جاده های استان، گفت: بهسازی و آماده سازی راهها از جمله محورهای ترانزینی در استان به ویژه برای ایام نوروزی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

وی همچنین با انتقاد از وجود برخی دوربرگردان ها و تقاطع های غیر استاندارد در سطح راههای ارتباطی استان، تصریح کرد: این موارد باید با دقت بررسی و به صورت کارشناسی ایجاد و اصلاح شوند چراکه در بسیاری از موارد استفاده نابجا از دوربرگردان ها موجب بروز تصادفات جبران ناپذیر می شود.