- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مصاحبه ی ابراهیم آقامحمدی با سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سالن بیداری اسلامی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: جهاد فرهنگی، همان رجوع به فرهنگ اسلامی-ایرانی است.

 آقامحمدی در این مصاحبه در خصوص بازخورد و دیدگاه وی نسبت به سالن بیداری اسلامی گفت: آنچه اینجا دیدیم شمه ای است از آنچه در جهان در حال وقوع است یا به وقوع می پیوندد و ناگفته های بیداری اسلامی در قالب تصویر به تأثیر کشیده شده است.

وی افزود: انتظار می رود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پا به پای فعالیتهای مربوط به نهضتهای اسلامی در خارج از کشور، در داخل کشور هم اطلاع رسانی کند، چون همه مردم نمی توانند از رویدادها اطلاع کافی پیدا کنند .

وی گفت : شکی نیست در جهان اسلام تا قبل از انقلاب اسلامی، اسلام وجود داشت ولی بیداری اسلامی وجود نداشت و آنچه تاکنون بعد از انقلاب رخ داده بصورت مستقیم وبدون شک نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است .

آقامحمدی در خصوص مؤلفه های جهاد فرهنگی نیز گفت : مؤلفه های جهاد فرهنگی بازگشت به فرهنگ اسلامی ایرانی خودمان است،  پتانسیلی که در فرهنگ خودمان چه در بعد استقلال طلبی و چه در بعد دفاع از فرهنگ دینی  و چه در بعد تلاش و کوشش در جهت ساختن کشور کاملا متبلور شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما حاکمیت غیراسلامی را نفی کردیم و حاکمیت اسلامی را پذیرفتیم و باید تلاش کنیم که مظاهر غرب را که شخصیت انسانی را تحقیر می کرد کاملا از کشور خودمان برچینیم . تلاش امروز در ابعاد مختلف قابل قیاس با تلاش های گذشته نیست، تلاش امروز نشأت گرفته از فرهنگ دینی ما است.

وی در خصوص تولید محتوای اسلامی نیز گفت: ضرورت دارد که متفکرین در تولید فرهنگ اصیل اسلامی تلاش کنند، همانطور که شهید مطهری در بدو انقلاب اسلامی گفت، مردم تشنه معنویت هستند اگر اندیشمندان بصورت جدی وارد عمل نشوند و فرهنگ اصیل اسلامی را ارائه ندهند، ممکن است جوانان و توده های تشنه اسلام  به صورت التقاطی عمل کنند و به اسم فرهنگ اسلامی نهضت را منحرف کنند .

آقامحمدی در ادامه گفت : مقاومت فلسطین که قبل از انقلاب رنگ ناسیونالیستی داشت، بعد از انقلاب اسلامی کاملا رنگ اسلامی به خود گرفت واز نظر بعد دینی نیز نهضت فلسطین قوی شد و توده ها به جای مقاومت عربی به سمت مقاومت اسلامی روی آوردند، زیرا در ابتدا رهبران مقاومت باورشان نمی شد که انقلاب توسط جوانان و با دست خالی به نام اسلام در جلوی ارابه مرگ صهیونیستها صورت بگیرد .

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت :     قدرت مقاومت فلسطین از انقلاب اسلامی است که به توده های مسلمانان به خصوص جوانان روشنفکر جهان اسلام منتقل گردیده است .