- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : میل به سرمایه گذاری در لرستان افزایش یافته است

img203215912

 

استاندار لرستان از افزایش میل به سرمایه گذاری در این استان خبر داد و گفت : افزایش تمایل سرمایه گذاران در توسعه و عمران این استان امید بخش است.

  هوشنگ بازوند در گفت و گوی  با ایرنا با بیان اینکه امید یک پارامتر مهم در توسعه محسوب می شود افزود: در همه دنیا از امید به عنوان یک پایه توسعه نگاه می کنند و خوشبختانه این امید در لرستان در ۴ ماه اخیر به نحو چشمگیری افزایش یافته است .

وی اظهار داشت : مراجعه سرمایه گذاران به استانداری در چند ماه اخیر برای سرمایه گذاری و تولید ثروت قابل قیاس با ماههای اول و دوم نیست و ما شاهد مراجعه بسیاری از سرمایه گذاران هستیم .

نماینده عالی دولت در استان لرستان بسیاری از سرمایه گذاران در جریان رقابت برنده شدند که نمونه بارز آن مجتمع کشت و صنعت که در قالب یک رقابت برنده آن مشخص شد .

مدیر ارشد اجرایی دولت در لرستان بیان داشت: دولت وظیفه دارد زیر ساخت های سرمایه گذاری را فراهم کند و با فراهم شدن زیر ساخت ها قطعا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری از خودشان تمایل نشان می دهد .

بازوند گفت : توسعه تنها با امکانات دولتی امکان پذیر نیست بلکه نیازمند مشارکت و سرمایه گذاران هستیم و امیدواریم بتوانیم شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم .

استاندار لرستان با بیان اینکه برغم پتانسیل ها رتبه نخست بیکاری را در کشور داریم تصریح کرد : متاسفانه آمار بیکاری در این استان بسیار بالا است اگرچه بیان مقام نخست بیکاری کشور اصلا مقام خوبی نیست و برای سرمایه گذاری یک نوع سیاه نمایی است اما این یک واقعیت است و ما وارث این موضوع هستیم که تبدیل به نرخ بالای بیکاری شده است .

ˈبازوندˈ یکی از ظرفیت های توسعه را بخش خدمات عنوان کرد و بیان داشت: ۴۷ درصد اشتغال را در بخش خدمات واقع شده است و می توان در این بخش در قالب طرح های مختلف پتانسیل ها آنرا شکوفا کنیم و فرمانداران می توانند از این ظرفیت بخوبی در جهت ایجاد اشتغال استفاده کنند .

وی ، با بیان ظرفیت های بخش کشاورزی لرستان اظهار داشت : با توجه به شناختی که از استان داریم می توان بخوبی و بدرستی از این ظرفیت استفاده کنیم تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود .

وی گفت: در قانون بودجه نیز مقوله کشاورزی به خوبی دیده شده است و در بحث آبیاری تحت فشار و کمک های فنی برنامه های خوبی تصویب شده که امیدواریم جهاد کشاورزی از این ظرفیت بخوبی استفاده کند .