تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

مدیرعامل شرکت غله لرستان: سالانه ۲۲۰ هزار تن گندم در لرستان مصرف می‌شود

  • کد خبر : 44864
  • 03 اسفند 1392 - 9:56

  مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: مصرف سالانه گندم در سطح لرستان بیش از ۲۲۰ هزار تن است. به گزارش میرملاس نیوز، فرشاد بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به ذخیره‌سازی گندم در لرستان اشاره و اظهار کرد: ظرفیت سیلوهای گندم در لرستان بیش از ۴۷۰ هزار تن است و در سال‌جاری ۲۲۱ هزار […]

 

مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: مصرف سالانه گندم در سطح لرستان بیش از ۲۲۰ هزار تن است.

به گزارش میرملاس نیوز، فرشاد بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به ذخیره‌سازی گندم در لرستان اشاره و اظهار کرد: ظرفیت سیلوهای گندم در لرستان بیش از ۴۷۰ هزار تن است و در سال‌جاری ۲۲۱ هزار تن گندم در لرستان خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: با توجه به رسالتی که شرکت غله لرستان برعهده دارد، هر ساله در بحث خرید تضمینی و ذخیره‌سازی گندم و تولید آرد با کیفیت بالا جهت استفاده نان به مردم اقدامات خوبی انجام می‌دهد.

* بیش از ۴۰ مرکز خرید گندم سالانه در لرستان فعال می‌شوند

این مسئول با اشاره به اینکه در سطح استان لرستان بیش از ۴۰ مرکز خرید گندم فعال بوده است، یاد‌آور شد: عملیات خرید گندم در لرستان از اوایل خرداد آغاز و تا پایان آبان ماه با توانمند‌سازی بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: امسال با تلاش مسئولان استانی به ویژه استاندار، اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار و… توانسته‌ایم، ۲۲۱ هزار تن گندم در سطح لرستان خریداری کنیم.

*رشد ۱۷ برابری خرید گندم در لرستان

بهاروند با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم در سطح لرستان خریداری شده است، تصریح کرد: امیدواریم امسال این میزان گندم رشد ۱۷ برابری را در سطح لرستان داشته باشد.

وی افزود: از تیر ماه امسال تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم در سطح استان لرستان مصرف شده است و تاکنون حدود ۲۵ هزار تن آن به استان‌های اصفهان، تهران، قم و البرز حمل شده است.

این مسئول  به بحث حمل و نقل گندم و آرد اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت قیمت خرید و فروش گندم و آرد این شرکت طی قراردادی با شرکت حمل‌ و نقل آبادان نسبت به توزیع و فروش گندم به مصرف کنندگان اقدامات خوبی انجام داده است.

*۱۸۰۰ نانوایی در لرستان فعالیت دارند

مدیرعامل شرکت غله لرستان با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ نانوایی در لرستان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد هزار و ۲۵۰ واحد خبازی نان لواش است که بیشتر مصرف مردم از این نوع است.

بهاروند یاد‌آور شد: ۲۶۰ واحد خبازی نان سنگک، بربری و سایر نان‌ها در این استان مشغول به فعالیت هستند.

*ماهانه بیش از ۱۷ هزار تن آرد در لرستان مصرف می‌شود

وی گفت: مصرف ماهانه آرد در استان لرستان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن است، این در حالی است که مصرف سالانه گندم در استان لرستان بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تن است.

بهاروند در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه کیفیت نان در استان در برخی نانوایی‌ها مناسب نیست، یاد‌آور شد: کیفیت نان در هر جایی به سه مقوله مواد اولیه کارخانجات و نوع گندم بستگی دارد که در خیلی از مکان‌ها به روز شده‌اند.

وی یاد‌آور شد: دومین دلیل به روز کردن ماشین‌آلات تولید خبازی، بهسازی و بازسازی است که در این خصوص نیز یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به ۳۲۰ واحد خبازی به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص این تسهیلات به خبرنگار فارس گفت: سقف این تسهیلات برای مرکز استان ۱۵ میلیون و برای شهرستان ۱۰ میلیون تومان است که بیشتر برای به روز شدن، تهیه شیشه سکوریت و… بوده است.

مدیرعامل شرکت غله لرستان تصریح کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها خوشبختانه هدر رفت نان در سراسر کشور و به تبع آن استان لرستان خیلی پایین آمده است به گونه‌ای که ۹۰ درصد مکان‌های جمع‌آوری نان خشک تعطیل شده‌اند.

*فعالیت ۱۲ کارخانه آرد در لرستان

بهاروند در پاسخ به این سئوال که چه تعداد کارخانه فعال آرد در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: استان لرستان ۱۲ کارخانه فعال آردسازی دارد که این تعداد ظرفیت ۶۵۷ هزار تن آرد را دارند.

وی گفت: بیشتر این کارخانه‌ها از تکنولوژی روز دنیا برخوردار و با مدیرت‌هایی با سابقه بیش از ۵۰ سال در استان مشغول به کار هستند.

بهاروند یاد‌آور شد: همین امر باعث تحول چشمگیری در صنعت آرد این استان از حیث فرآیند تولید و کیفیت آرد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از این کارخانه‌ها توانایی تولید انواع آرد برای مصارف خبازی و صنایع مختلف را دارند.

وی گفت: این کارخانه‌ها توانایی خوبی در زمینه صادرات آرد به خارج کشور را دارند.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=44864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من مستند میگوییم
    دروغ دروغ
    زمزمه عوض شدنش است این حرف ها را می زند
    اگر هم خواستید با سند و مدرک رو می کنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.