- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس در خرم آباد برگزار شد

 

کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس با حضور محمد تقی فرور عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، شیرین ابوالقاسمی مدیر طرح ملی حفاظت از زاگرس مرکزی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان و جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست در سالن آموزش و پژوهش استانداری لرستان برگزار شد.

در این همایش مجید دریکوند دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه کار اصلی همایش از شهریور ماه سال جاری کلید خورده است عنوان کرد: همایش ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس دنباله همایش حقوق محیط زیست است که سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه از شهریور ماه امسال ۲۶ هزار بازدید از سایت همایش صورت گرفته است، و اظهار داشت: ۳۱۵ مقاله علمی در دو بخش علمی و منطقه ای زاگرس به دبیرخانه همایش رسیده و از این مجموع با توجه به نوع و محتوای علمی مقالات ۱۵۷ مقاله پذیرش شده است.

دریکوند با اشاره به اینکه لرستان برای نخستین بار یک همایش توام با کنفرانس را برگزار می کند عنوان کرد: راهبردهای مدیریتی محیط طبیعی با توجه به وقوع پدیده زوال بلوط و سلامت انسان ها و پدیده ریزگردها سه پانل اصلی همایش را تشکیل می دهند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس در پایان لزوم توجه و همکاری بیشتر مسئولان و دستگاه های مختلف را در زمینه فرهنگ سازی و حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه مسئولین دانست.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب محیط زیست مسئله درجه دو و تجملاتی نیست و اگر همگان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اصل پنجاهم قانون اساسی توجه کنند مشکلی در زمینه حفاظت از محیط زیست نخواهیم داشت.