تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

“سوزش سردل”

  • کد خبر : 45017
  • 04 اسفند 1392 - 23:34

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: “سوزش سردل” می‌تواند بعد از خوردن غذا‌های سنگین، پرخوری و یا در هنگام خواب احساس شود و درمواردی این عارضه می تواند آزاردهنده بوده و به مدت طولانی ادامه یابد.   اگر سوزش سردل زیاد طول بکشد می‌تواند موجب “التهاب مخاط مری” شود، در صورت پیشرفت التهاب مخاط مری، این […]

2047515_606

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

“سوزش سردل” می‌تواند بعد از خوردن غذا‌های سنگین، پرخوری و یا در هنگام خواب احساس شود و درمواردی این عارضه می تواند آزاردهنده بوده و به مدت طولانی ادامه یابد.

 
اگر سوزش سردل زیاد طول بکشد می‌تواند موجب “التهاب مخاط مری” شود، در صورت پیشرفت التهاب مخاط مری، این عضو تنگ شده و احتمال خونریزی و مشکل شدن عمل بلع وجودخواهد داشت.
 
برخی از عوامل می توانند موجب بروز یا تشدید رفلاکس معده و سوزش سردل شوند که البته این عوامل کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
 
 بسیاری از افراد عادت به پوشیدن لباس‌های تنگ دارند، برای پیشگیری از رفلاکس و بروز سوزش سر دل، تا حد امکان باید از پوشیدن لباس های تنگ و بستن محکم کمربند پرهیز شود.
 
علاوه بر عوامل تغذیه‌ای که نقشی مهم در بروز رفلاکس دارند، برخی دیگر از عوامل نظیرکشیدن سیگار، وضعیت نامناسب بدن درهنگام خواب، درازکشیدن بعد از خوردن غذا و برخی از بیماری‌ها نیز در بروز رفلاکس و سوزش سر دل نقش دارند.
 
 


 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.