تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

شلغم باعث تصفیه خون و دفاع بدن در برابر بیماری‌های عفونی می شود

  • کد خبر : 45037
  • 04 اسفند 1392 - 23:59

  میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: شلغم به سبب دارا بودن ده درصد مواد قندی و سرشار بودن از املاح مفیدی مانند کلسیم و منیزیم جزو مواد غذایی بسیار با ارزش به حساب می‌آید. شلغم یکی از پاک‌کننده‌ها و سازنده‌های خون بوده املاح کلسیم و منیزیم موجود در آن موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی […]

ذبزرالر

 

میرملاس نیوز/ سرویس سلامت:

شلغم به سبب دارا بودن ده درصد مواد قندی و سرشار بودن از املاح مفیدی مانند کلسیم و منیزیم جزو مواد غذایی بسیار با ارزش به حساب می‌آید.

شلغم یکی از پاک‌کننده‌ها و سازنده‌های خون بوده املاح کلسیم و منیزیم موجود در آن موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می‌شود.

شلغم باعث تصفیه خون و دفاع بدن در برابر بیماری‌های عفونی می‌شود  پتاسیم موجود در شلغم، چربی را خنثی می‌کند و آرسنیک آن در تشکیل گویچه‌های سفید و قرمز خون دخالت مستقیم دارد.

فسفر موجود در شلغم، موجب تقویت یاخته‌های عصبی می‌شود، نه تنها در برگ شلغم مقدار زیادی کلسیم وجود دارد بلکه علاوه بر آن، این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن و مس نیز وجود دارد که سبب ازدیاد خون و به ویژه هموگلوبین می‌شود.

هر اندازه رنگ برگ شلغم تیره‌تر باشد، ید بیشتری در آن هست، وجود ویتامین آ، ویتامین ب و ویتامین ث در برگ و ریشه آن، به خوبی نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبی و به خصوص در تعادل تغذیه آن است.

عصاره شلغم، حل و دفع سنگ‌های کلیوی را به علت خاصیت حل‌کنندگی که بر روی اسید اوریک دارد، تسهیل می‌کند. شلغم، اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد. برای این منظور از آش و سوپ آن استفاده می‌شود. 

شلغم برطرف کننده سرفه و نرم کننده سینه، معده و روده است همچنین شلغم اشتها را تحریک می‌کند، سنگ‌های مثانه، کلیه و کبد را خرد، و ادرار را زیاد می‌کند.

 شلغم به علت داشتن ویتامین‌های A , B , C بر نور چشم و قدرت بینایی می‌افزاید.

شلغم دارای یک ماده ضد عفونی قوی است و به همین جهت در درمان سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود برشلغم عزیز و دیگر عزیزانی که در لاغری موثراند…!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.