- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۷ اسفند ؛ برگزاری جشن استقلال کانون وکلای دادگستری لرستان

سهراب فرشاد/میرملاس نیوز

چهار شنبه هفته جاری جشن استقلال کانون وکلای دادگستری لرستان همزمان با کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور توسط این نهاد صنفی حقوقی برگزار می شود و مقام و شأن وکیل و وکالت مورد تکریم قرار خواهد گرفت.

این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر چهرشنبه هفتم اسفندماه در محل سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خرم آباد با حضور وکلای دادگستری حوزه های زیرمجموعه کانون وکلای دادگستری در استان لرستان برگزار می شود. علاوه بر گرامیداشت مقام وکالت،برنامه های متنوعی در طول زمان برگزاری جشن توسط برگزارکنندگان پیش بینی شده است که از جمله می توان به تحلیف و اقامه سوگند دسته جمعی کارآموزان وکالت که در آزمون ارتقاء پایه یکم پذیرفته شده اند اشاره نمود. همچنین علاوه بر تأکید بر لزوم تداوم استقلال سازمان وکالت در چهارچوب کنونی، از سالها تلاش وکلای پیشکسوت استان در راستای تحقق عدالت تجلیل بعمل می آید. علاوه بر وکلای عضو کانون وکلاء و همکاران عضو مرکز مشاوران قوه قضائیه، میهمانان دیگری به مراسم مذکور دعوت شده اند. مسئولین و قضات محترم دادگستری لرستان، دادستان و مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، برخی مدیران قضایی شهرستانهای استان، مدیران سازمانهای تابعه قوه قضائیه همچون ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، زندانها و اقدامات تأمینی- تربیتی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، اساتید و مدرسان حقوق در دانشگاهها و اصحاب خبر و رسانه در کنار هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان حضور خواهند داشت. حضور الهیار ملکشاهی ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این مراسم محتمل می باشد.

لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در قالب ۲۶ ماده و چهار تبصره بموجب قانون الغاء کلیه لوایح ناشی از تصویب و امضاء مرحوم دکتر محمد مصدق نخست وزیر وقت کشورمان و ناشی از اختیارات قانونی ایشان که خود اولین دارنده مدرک دکترای حقوق بین الملل ایران می باشد در مورخ پنجم اسفند ۱۳۳۳ به تائید کمیسیون های مشترک مجالسین(مجلس منی و سنا) رسید و جهت اجراء ابلاغ گردید.

لازم به توضیح است ابتدای هفته دکتر روحانی رئیس جمهور محبوب و حقوقدان کشورمان که خود نیز دارای پروانه وکالت پایه یک از کانون وکلای دادگستری است دیداری صمیمی با اعضاء هیئت مدیره کانونهای وکلای دادگستری کشور داشتند و علاوه بر استماع نظرات مختلف مطرح شده بر لزوم حفظ استقلال کانون و حق آزادی وکیل در روند دفاع از موکلین خود تأکید نمودند.