تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

یورش مجلس نهم به همه وزیران کلیدی روحانی

  • کد خبر : 45201
  • 07 اسفند 1392 - 22:54

  میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی: ۶ ماه از عمر دولت روحانی می‌گذرد اما اغلب وزیران دولت او حتی در همین ماه‌های اولیه کارشان یک روز آرام را پشت سر ننهاده‌اند! وزیران خارجه، علوم، نفت، صنعت، مسکن، اقتصاد، اطلاعات و … در این مدت کارشان فقط شده است احضار به مجلس توسط نمایندگان اصولگرای حامی احمدی‌نژاد، […]

n00033646-b

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

۶ ماه از عمر دولت روحانی می‌گذرد اما اغلب وزیران دولت او حتی در همین ماه‌های اولیه کارشان یک روز آرام را پشت سر ننهاده‌اند! وزیران خارجه، علوم، نفت، صنعت، مسکن، اقتصاد، اطلاعات و … در این مدت کارشان فقط شده است احضار به مجلس توسط نمایندگان اصولگرای حامی احمدی‌نژاد، جلیلی و قالیباف!

طرح سئوال، تهدید به استیضاح و تذکر و کارت زرد! مثل نقل و نبات بر سر ظریف، طیب‌نیا، زنگنه، نعمت زاده و، آخوندی و … می‌بارد. آنها برای آب خوردنشان هم ظاهرا باید پاسخگوی چند نماینده شناخته شده افراطی پایداری باشند! وزیران کلیدی روحانی که ویرانه‌هایی به نام وزارتخانه را با خزانه‌های خالی و ورشکسته از دولت محبوب همین نمایندگان! تحویل گرفته‌اند، ۶ ماه است صبح تا شب باید توسط امثال کریمی‌قدوسی‌‌ها سین جیم شوند!

همان نمایندهایی که تفاوت NPT را با MPT نمی‌دانند! و این حال روز دولتی است که مردم ایران با هزار امید و آرزو انتخابش کرده‌اند. آن هم توسط کسانی که ۸ سال در مقابل دولت‌های نهم و دهم احمدی‌نژاد که مملکت را به ورشکستگی کامل فرو برد دم برنیاوردند و همواره برایش کف می‌زدند و حلوا حلوایش می‌کردند و حالا در غم رفتن و فراقش، داغ دل را بر سر وزیران روحانی در می‌آورند!

نحوه دشمنی و مخالفت چشم بسته این جماعت با روحانی و تیمش چنان شده که رسانه‌های خارجی را نیز به تعجب واداشته است و این روزها متعجبانه در گزارش‌های خود در باره ایران می‌پرسند در ایران چه می‌گذرد؟ در همین زمینه سایت فارسی صدای آلمان، گزارشی در باره به هجوم بی سابقه مجلس اصولگرا به دولت تهیه کرده است که برای آگاهی از نوع نگرش رسانه‌های خارجی با سنگ‌اندازی‌های افراطیون علیه دولت تدبیر و امید، بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

شماری از نمایندگان مجلس با فراخواندن وزیران خارجه و اطلاعات خواستار پاسخگویی آنها به انتقادها از سیاست خارجی دولت شدند. پاسخ‌های ظریف پرسش‌کنندگان را قانع نکرد و وزیر اطلاعات در نوبت پاسخگویی است. محمد جواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد تا به پرسش‌هایی که برخی از نمایندگان مطرح کرده‌اند پاسخ دهد.

یکی از پرسش‌ها به سخنان وزیر خارجه در دانشگاه تهران درباره توان نظامی ایران و آمریکا مربوط می‌شد که حدود سه ماه پیش ابراز شد و همان زمان با واکنش تند شماری از نمایندگان مجلس روبرو شده است. کریمی قدوسی از ظریف خواسته بود درباره اظهاراتش مبنی بر این که “آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور ما را از کار بیاندازد” توضیح دهد اما از پاسخ او قانع نشد.

وزیر حاضر، پرسش‌کننده غایب!

هفدهم آذر ماه نیز ۵۰ نماینده مجلس در یک تذکر کتبی وزیر خارجه را به خاطر سخنانش در دانشگاه تهران به “وادادگی” متهم کرده بودند. ظریف در نشست ششم اسفندماه به تکرار توضیحات گذشته‌ی خود پرداخت و گفت که به نظر او نه توان نظامی که “فرهنگ شهادت و حضور ملت باعث حفظ شدن نظام ماست”. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس (خانه ملت) قرار بود در این نشست ۹ پرسش مطرح شود اما به علت غیبت برخی از سوال‌کنندگان ۴ پرسش بیشتر مطرح نشد.

بنابر این گزارش یکی دیگر از پرسش‌ها به دیدار هیئتی از پارلمان اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی در سفارت یونان در تهران و اهدای جایزه حقوق بشر این پارلمان به آنها اختصاص داشت. این ماجرا نیز به نیمه‌ی دوم آذر ماه مربوط می‌شود و بحث احضار سه وزیر برای پاسخگویی درباره چگونگی این ملاقات همان زمان مطرح شده بود.

اشتباه ۵۰ میلیونی نماینده معترض

به گفته‌ی حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، پرسش دوم را ابراهیم آقامحمدی مطرح کرد که ستوده و پناهی را “مجرمان فتنه ۸۸” خواند و درباره “تقدیم جایزه ۵۰ میلیون یورویی به هر یک از آنان به پاس معارضه با جمهوری اسلامی” از ظریف توضیح خواست. هیئت پارلمانی اروپا همان زمان اعلام کرد که به دلیل موانعی که تحریم بر سر راه مبادلات بانکی جمهوری اسلامی قرار داده، پرداخت وجه نقدی جایزه ساخاروف سال ۲۰۱۲ به برندگان ایرانی آن در حال حاضر ممکن نیست.

ظریف نیز در پاسخ به این پرسش، بدون اشاره به رقم جایزه که ۵۰ هزار یوروست، گفت: «اولا پولی به آنها پرداخت نشده است و ثانیا ما هم مخالفت خود را با ملاقات مذکور اعلام کرده بودیم.» پرسش دیگر را کریمی قدوسی به نمایندگی از سوی ۵۴ عضو دیگر مجلس نهم طرح کرد. او خواهان توضیح درباره “علت مواضع انفعالی وزیر امور خارجه” در برابر اسرائیل و هولوکاست شد. ظریف گفت در برابر اسرائیل، که کریمی قدوسی آن را “رژیم حرام‌زاده صهیونیستی” می‌خواند، “قوی‌ترین مواضع” را اتخاذ کرده و تلاش می‌کند بهانه‌ای دست این کشور ندهد.

پرسش‌های تکراری از وزیر اطلاعات

به گزارش “خانه ملت” پاسخ‌های ظریف به این پرسش‌ها و توضیحات او درباره سوال دیگری در مورد به خطر افتادن منافع ایران در سوریه نمایندگان سوال‌کننده را قانع نکرده است. به نظر می‌رسد هدف شماری از نمایندگان از طرح پرسش‌های تکراری و کشاندن چندباره ظریف به مجلس تحت فشار گذاشتن حسن روحانی باشد که یکی از هدف‌های سیاست خارجی دولت را تنش‌زدایی با کشورهای منطقه و غرب اعلام کرده است.

فراخواندن وزیر اطلاعات به مجلس این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند. هم‌زمان با حضور ظریف در مجلس، ۴۱ نماینده سوالی از محمود علوی را تقدیم هیئت رئیسه کردند که محورهای اصلی آن پرسش‌های گذشته درباره سیاست خارجی دولت است. محمد جواد کریمی قدوسی به سایت خبری تسنیم گفت: «جمعی از نمایندگان سوالی را از وزیر اطلاعات طرح کرده‌اند که در مورد اقدامات این وزارتخانه در جلوگیری و برخورد با مصادیق تهدیدات امنیت ملی کشور است.» در شرح این پرسش ۲۱ نکته مطرح شده که حدود نیمی از آنها به مذاکرات هسته‌ای و روابط جمهوری اسلامی با غرب، به ویژه با آمریکا مربوط می‌شود.

گاف بزرگ ۱۱۰ نماینده معترض

شماری از پرسش‌های نمایندگان از وزیر خارجه نیز عینا در شرح سوال از وزیر اطلاعات تکرار شده است. بر این اساس امضاءکنندگان سوال از علوی می‌خواهند درباره “عدم شفافیت مواضع مسئولین دولتی در موضوع رژیم حرام‌زاده صهیونیستی” توضیح دهد! به نوشته تسنیم و به نقل از کریمی قدوسی نمایندگان از وزیر اطلاعات خواسته‌اند درباره “دنبال نمودن عادی‌سازی رابطه با آمریکا که مصداق نظام سلطه است، توسط وزارت امور خارجه و شخص رئیس‌جمهور” و “پیشنهاد درخواست نظرسنجی برای برقراری رابطه با آمریکا توسط مسئولین دولتی” اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد. “تعهدات فراتر از قانون در موافقتنامه ژنو که باعث لطمه زدن به استقلال و امنیت کشور شده است” از دیگر موضوع‌های مطرح شده با وزیر اطلاعات است که پیشتر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و وزیر خارجه برای پاسخ دادن به آن به مجلس رفته‌اند.

کریمی قدوسی، از فعال‌ترین مخالفان مذاکرات هسته‌ای، تدوین‌کننده طرحی است که آبان ماه به خط او نوشته شد و توسط اداره قوانین مجلس تکثیر و در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. عنوان این طرح آنچنان که این عضو کمیسیون امنیت ملی نوشته «الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته‌ای و مصادیق آن در چهارچوب معاهده “ام پی تی” در مذاکرات هسته‌ای» است.

در بند نهم این طرح نیز نام پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) به اشتباه “ام پی تی” نوشته شده و ۱۱۰ نماینده مجلس نهم بدون خواندن متن یا توجه به این اشتباه آن را امضاء کردند. این طرح که تصویر آن در بسیاری از سایت‌های اینترنتی منتشر شده در رسانه‌های داخلی به عنوان “گاف بزرگ عضو کمیسیون امنیت ملی” مشهور است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. آقای آزادبخت تو رو به خدا سایت خوبتونو با اغراض سیاسی دخیل نکنید. ما امید داشتیم این دولت کاری برامون بکنه اشتباه چاپی که حرف ام به جای ان نوشتن چیزی نیست دولتی که به ما قول همه چیو داد وزیر صنعتش باید یه پیرمرد ۶۳ ساله با لیسانیس محیط زیست باشه وزیر کشاورزی باید لیسانس عمران داشته باشه وزیر نفتش لیسانس عمران داشته باشه بخدا ما دوست داریم که وضمون خوب بشه ولی با این کارها نمیشه همه روزه این سبد بی تدبیری کالارو طرفداران احمدی نژاد میزنن تو سر…………………..

    • دولت احمدی نژاد با دولتمردان تازه به دوران رسیده اش با اختلاس های فراوان ایران را تا ورشکستگی پیش بردند و این خواست خداوند بود که دولت تدبیر و امید آمد و به دادمان رسید و کشور را از چنگ زالو صفتان دزد نجات داد و امروز دولتی روی کار آمده که با وزیران کار کشته ,توانمند ,دانشمند ,متعهد ومخلص در حال احیاء ایران عزیز هستند و هر روز شاهد موفقیت های این دولتمردان پاک نیت هستیم.کور شود آنکه نتواند دید خوشحالی مردم ایران را…

      • آقای عباس از درایت و تحلیل درست تان ممنونم
        به نورآبادی هم میگم محکم از روحانی دفاع کنه . زنده باد اصلاحات
        اگر احمدی نژاد سبد را اجرایی می کرد امروز صدا وسیما تعریف و تمجید می کرد

        • ناشناس محترم من هم از شما ممنونم .تفکر وتحلیل جنابعالی هم قابل تحسین است .مانا باشید و سرافراز.

  2. از کوزه همان طراود که در اوست

  3. خدا کنه فقط مشکل این کشور با m یا n حل بشه ما هم حرفی نداریم.

  4. با کدام سرمایه این دولت کارانجام بده دولت گذشته چیزی باقی نگذاشته چرا کسی در مورد اختلاسهای دههاهزارمیلیاردی که در حاکمیت اصولگرایان اتفاق افتاده چیزی نمی نویسد این ملت مصمم است تا ریال آخر بیت المال را از حلقوم چپاولکران وغارتگرا دین به دنیا فروش بیرون بکشد این همه مماشات برای چیست
    رد پای اختلاس در همه جای ایران پیداست اختلاس در بانکها اختلاس در بیمه اختلاس در نفت اختلاس در …………………………………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. اقای ازادبخت دستتون درد نکنه

  6. باسلام و ادب
    آقای آزادبخت عزیز چرا بعضی کامنتها را تایید نمیکنید ؟

  7. کاش یکی از این ۱۱۰ نماینده محترم متن اعتراضیه را میخواند وبعد امضا میفرمود ، تا این اشتباه باصطلاح
    چاپی درسایتهای داخلی وخارجی درمعرض دیدعموم قرارنمیگرفت ! معلوم است درحالت عصبانیت و با اغراض
    سیاسی حتی زحمت قرائت رابخود نداده اند وگرنه این بزرگواران اشراف به کلیه معاهدات بین المللی دارند.

  8. زنده باد دولت روحانی

  9. ۱۱۰ نماینده معلومه مغرض بودند که امضا کردند ناراحتند مملکت خوشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.