- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خسته نبی، ممی!

y2647_124 [1]

مهران مریدی/ میرملاس نیوز :

تیم فوتبال گهر دورود در حالی رده آخر جدول گروه “الف” لیگ دسته اول را به خودش اختصاص داده که به احتمال قریب به یقین در ادامه روند رو به سقوطش این بار به لیگ ۲ می‎‎رود. مشکل‎های گهر به حدی زیاد است که احتیاج به مثنوی صدمن کاغذ دارد و به حدی از این مشکل‎ها نوشته‎ایم که برای خودمان نیز ملال‎آور شده است. در ادامه قصه‎های پُرغصه گهر این بار رسیدیم به اعتصاب احمدزاده سرمربی این تیم، کسی که تمرین‎ها را ترک و تیم را ۵۰ روز به حال خودش رها کرده بود.

در این بین احمدزاده می‎گوید چون مکانی برای اسکان در دورود نداشته‎اند، رفته اما بازیکن‎ها حداقل روز بازی حاضر می‎شدند و بدون سرمربی به مصاف حریفان تا دندان مسلح می‎رفتند. احمدزاده رفت و بعد از ۵ بازی در سکوت برگشت. وی که می‎خواهد توپ را به زمین مسوولان بیندازد باید بداند قبلاً مربی‎های گهر با چنین شرایطی یا شاید بدتر روبه‎رو بودند اما تحمل کردند و هرگز دست به اعتصاب نزدند که نمونه بارز این دست از مربی‎ها، داوود مهابادی بود که خیلی زجر کشید اما هرگز جا نزد و با تمام توان ادامه داد و سرانجام در اتفاقی رویایی لرستان را صاحب تیم در لیگ برتر کرد.

کاری به این‎که برخی احمدزاده را مجبور به اعتصاب کردند یا نه، نداریم اما در فوتبال ایران تاکنون خیلی کم پیش آمده که سرمربی به سبب پرداخت نشدن حق و حقوقش تیم را ترک کند و حاضر شود لشکر تیمش بدون مربی به جنگ برود. گهر در نیم‎فصل شرایط روبه رشدی داشت و اگر ممی می‎ماند شاید این تیم الآن در باتلاق ته جدول دست و پا نمی‎زد و اکثر هوادارهای دورودی او را مسبب شرایط کنونی تیم‎شان می‎دانند.

احمدزاده با علم به شرایط گهر که این تیم مشکل مالی و مالکیتی دارد، قرارداد بسته بود، قرارداد ممی ۲۵۰ میلیون تومان است و این در حالیست که شنیده می‎شد گهر در زمان مهابادی با حدود ۲۰۰ میلیون تومان آن موفقیت عظیم را کسب کرد و فصل بعد به‎سبب اینکه مهابادی پیشنهاد ۳۰۰ میلیون تومانی در لیگ برتر داده بود با او قرارداد نبستند.

رفت و برگشت ۵۰ روزه احمدزاده در حالی رخ داد که وی از گهر به کمیته‎ی انضباطی شکایت کرده و خواستار پولش شده، حتی شنیده شد او با یک تیم لیگ برتری به‎عنوان مشاور قرارداد بسته است. تا حالا دیده بودیم بازیکن‎های ایرانی برای پرداخت نشدن مطالبات‎شان اعتصاب کنند یا به این بهانه تمرین نکنند! اما اعتصاب مربی را کم دیده بودیم که احمدزاده این کار را انجام داد تا سریال اتفاقاتی که کمتر در فوتبال دنیا رخ می‎دهد را در کشورمان نظاره‎گر باشیم. به‎عنوان مثال علی دایی اعتصاب نکرد و این بازیکن‎های پرسپولیس بودند که اعتصاب کردند اما در گهر خلاف این حرکت صورت گرفت.

بیشتر تیم‎های فوتبالی در ایران مشکل مالی دارند اما هیچ سرمربی‎ای تیمش را به‎سبب مشکل مالی ترک نمی‎کند. احمدزاده در ۱۵ امتیاز گهر نقشی نداشت و تیمش به‎احتمال زیاد سقوط می‎کند. ملوان بندر انزلی که تیم شهر احمدزاده است و او سال‎ها در این تیم بازی و مربیگری کرده است، هماره در سال‎های گذشته مشکل مالی داشته اما هرگز ندیدیم، سرمربی‎اش ول کند و برود. اسکوچیچ در این فصل با ۱۲۰ هزار دلار هدایت ملوان بندر انزلی را به‎عهده گرفت و توانست از زمان احمدزاده به مراتب بهتر با این تیم نتیجه بگیرد و هر مقدار پولی که دریافت کند حقش است. احمدزاده یکی از منتقدان اسکوچیچ بود اما شایستگی هر مربی‎ با نتایج مشخص می‎شود.

رحمتی رئیس اداره ورزش و جوانان دورود در مورد رفتن احمدزاده گفته بود: «وی پدر گهر را درآورد و یکی از مسببان اصلی شرایط کنونی تیم است. احمدزاده باید صبر می‎کرد و نباید به‎راحتی گهر را ترک می‎کرد. اگر این تیم سقوط کند معلوم نیست چه آینده‎ای در انتظارش است و سرمربی باید جوابگو باشد».

در این بین، جالب بود که مسوولان تیم نیز اقدامی برای جذب سرمربی نمی‎کردند و تیم را بدون سرمربی به مصاف حریف‎ها می‎فرستادند. این در حالیست که لرستان مربی‎های خوبی دارد که حتی حاضرند مجانی برای تیم استان‎شان کار کند اما چون برخی ارتباط‎ها را ندارند، حتی در تیم شهر یا استان خودشان هم نمی‎توانند کار کنند.

ممی در حالی برگشت که کسی انتظار دیدن او را در روز بازی با گیتی‎پسند نداشت اما یک‎صد میلیون تومانی که حسین هدایتی به گهر کمک کرد یکی از دلایل بازگشت او بود و از اطرافیان تیم شنیده‎ایم که ۱۵ میلیون تومان از آن پول به احمدزاده رسیده است. آیا این پول حق اوست یا بازیکن‎هایی که به هر زحمتی در روز بازی حاضر می‎شدند؟

آقای احمدزاده! به قول شما “خسته نبی” و به قول ما “خسته نویی” که گهر را به سمت سقوط هدایت کردی!