تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

ملکشاهی:تصمیم وزیر نیرو بچه گانه است / اقدام وزارت نیرو مردم را تحریک می‌کند

  • کد خبر : 45329
  • 10 اسفند 1392 - 8:49

    به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، سد معشوره لرستان سدی دو قوسی و بتنی است که در صورت اجرای کامل و بهره‌برداری از آن شاهد آب‌رسانی به هکتارها زمین دیم دشت‌های بزرگ شهرستان کوهدشت می‌شود و زمینه اشتغال افراد بیکار در حوزه کشاورزی و دیگر حوزه‌ها را فراهم می‌کند. اجرای این سد […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، سد معشوره لرستان سدی دو قوسی و بتنی است که در صورت اجرای کامل و بهره‌برداری از آن شاهد آب‌رسانی به هکتارها زمین دیم دشت‌های بزرگ شهرستان کوهدشت می‌شود و زمینه اشتغال افراد بیکار در حوزه کشاورزی و دیگر حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

اجرای این سد یکی از نیازهای جدی و مهم استان در زمینه مهار روان آب‌ها و تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی برای توسعه و رونق صنعت کشاورزی از طریق تبدیل اراضی دیم به کشت آبی است.

 

 

* کلنگ‌زنی توسط رئیس جمهور اسبق کشور برای سدی که هنوز قرارداد نداشت

با توجه به اینکه دست‌یابی به توسعه لرستان نیازمند به روحیه جهادی متولیان توسعه و دولتمردان است، شکی نیست، کلنگ زنی توسط رئیس جمهور اسبق کشورمان برای سدی که هنوز قرارداد نداشت، را شاید بتوان یک حرکت رو به جلو قلمداد کرد، ای کاش این حرکت جدی کارشناسی شده والبته عاقلانه‌تر پیگیری و به آن عمل می‌شد، تا بدین جا نمی‌رسید.

 

 

سدمعشوره لرستان

 

 

 

 

احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان و به خصوص مردم کشاورز شهرستان کوهدشت بوده است، یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت دهم به لرستان است که عملیات اجرایی آن با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد، ظرفیت ذخیره یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب را داراست.

با اجرای این پروژه علاوه بر تبدیل ۳۶هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به کشت آبی، زمینه برای تولید برق و همچنین مهار روان آب‌های خروجی از استان و توسعه صنعت گردشگری در لرستان فراهم می‌شود.

با اینکه پروژه سد معشوره با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ردیف پروژه‌های مهم مهر ماندگار قرار گرفت، گمان می‌رود هیچ کدام از این حرف‌های زیبا عملیاتی نشده است.

 

 

*توقف سد معشوره از سوی وزارت نیرو

با وجود اینکه این پروژه با حضور و مشارکت قوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد و علی‌رغم اینکه تاکنون اعتباری بر این طرح تخصیص نیافته است، عملیات اجرایی این سد با جدیت از سوی قرارگاه انجام گرفته است.

دستور توقف این طرح عظیم از سوی وزارت نیرو به علت عدم صرفه اقتصادی صادر شد، چرا که به گفته مسئولان هنوز ابلاغی از سوی وزارتخانه یا هر مقام و مرجعی برای تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح به لرستان صورت نگرفته است.

پس از آغاز عملیات اجرایی این سد در دولت دهم احمدی‌نژاد و در زمان دهمرده استاندار سابق با بوق وکرنای زیادی همراه شد، حبیب‌الله دهمره استاندار سابق و الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت با ابراز این نکته مهم که عمل قانونی و البته اخذ مجوزهای لازم از جمله ماده ۱۶ (ماده ۲۱۵) این طرح انجام گرفته است!!!!

علی‌رغم پیگیری‌های نماینده شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و مسئولان مرتبط این سد مهم و حیاتی با گذشت دو سال و علی‌رغم اینکه کار اجرایی و قابل قبولی در این پروژه عظیم صورت گرفته در پروژه این سد متوقف شده است.

 

 

* قرارداد اجرای پروژه سد معشوره ابلاغ نشده است

علاوه بر اظهارات سردار علی عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم، استاندار لرستان نیز از ابلاغ نشدن قرارداد اجرای پروژه ملی و مهم عمرانی سد معشوره برغم داشتن مصوبه سفرهای استانی و کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی توسط رئیس جمهوری سابق خبرداده است.

هوشنگ بازوند در این رابطه گفت: متاسفانه به دلیل فرصت‌سوزی که در گذشته انجام شده و برغم کلنگ‌زنی طرح از سوی رئیس جمهوری وقت و بازدید چندین باره مقامات ارشد دولت گذشته از این پروژه مجوز ماده ۲۱۵ پروژه و قرارداد اجرای آن صادر و ابلاغ نشده است.

 

 

*علت عدم ابلاغ قرارداد طرح نداشتن توجیه اقتصادی پروژه است

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، برای ابلاغ قرارداد اجرای این طرح، اضافه کرد: مقامات وزارت نیرو علت عدم ابلاغ قرارداد اجرای طرح را نداشتن توجیه اقتصادی پروژه عنوان می‌کنند.

این ادعا را مسئول کارگاه پروژه تکمیل می‌کند و در این باره گفت: هنوز قراردادی با ما بسته نشده و بودجه کافی در اختیارمان قرار نگرفته تا کار را ادامه دهیم.

حسن میرزایی افزود: با روندی که در پیش است، بدون بودجه هیچ‌گاه این سد ساخته نمی‌شود، چراکه این سد بودجه هنگفتی می‌خواهد و ادامه کار آن به تصویب بودجه آن بستگی دارد.

 

 

*تصمیم وزیر نیرو بچگانه است / خسارت به بیت‌المال دارای تعقیب کیفری است

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت نیرو در راستای توقف پروژه‌های در دست اجرای مربوط به استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان که به حوزه‌های آبریز کرخه معروف هستند، گفت: در همین راستا با تشکیل جلسه با وزیر نیرو از این عمل جلوگیری شد، اما همان طور که در سفر رئیس جمهور به خوزستان مطرح شده است، همچنان به دنبال اجرایی کردن دستورالعمل ذکر شده، هستند.

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه سد معشوره از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه است، عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم جلوگیری از احداث سد در مسیر آبریز کرخه، عدم بازده و توجیه اقتصادی پروژه سد معشوره را مطرح می‌کنند.

وی افزود: طرح این موضوعات از سوی متولیان وزارت نیرو مغرضانه است و به همین خاطر قرارداد خاتم الانبیاء و دولت را ابلاغ نکرده‌اند.

 

 

*پروژه سد معشوره دارای ردیف اعتبار بودجه است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه سد معشوره دارای ردیف اعتبار بودجه است، به طوری که حدود سه سال در این پروژه کار اجرایی شده و تصمیم وزیر نیرو بچگانه است و از یک وزیری با این سطح تحصیلات بعید به نظر می‌رسد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیا مرسوم است، پروژه‌های عظیم در گام اول مطالعه می‌شوند و سپس به مرحله اجرایی می‌رسند، چگونه می‌شود، کار عملیاتی این طرح عظیم زیر سئوال می‌رود و عدم انجام مطالعه را مطرح می‌کنند.

ملکشاهی بیان داشت: اگر این پروژه با مقوله توقف روبه‌رو شود، هزینه ۵۰ میلیارد تومانی دراین پروژه که از بیت‌المال هزینه شده است، هدر می‌رود.

 

 

* خسارت به بیت‌المال دارای تعقیب کیفری است

وی با بیان اینکه خسارت به بیت‌المال دارای تعقیب کیفری است، یادآور شد: دولت قبلی راه  صحیح را رفته است، توقف به دست تیم حاکم صورت می‌گیرد و باید جوابگو باشند.

این مسئول ایجاد ناامنی در منطقه را یکی دیگر از تبعات متوقف سد معشوره نام برد و خاطرنشان کرد: آب شرب، آب کشاورزی هستند و حیاتی محسوب می‌شود واین مهم نیاز اساسی مردم استان است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام وزارت نیرو مردم را تحریک می‌کند، کما اینکه اقدام آنها و احتمال همین ناامنی‌ها در شورای تامین استانداری برای این موضوع تشکیل جلسه داده و مصوباتی نیز در نظر گذشته است.

 

 

* مسئولان در حدی عاقل هستند که عمل کودکانه انجام ندهند

اعتقاد ما این است، مسئولان در حدی عاقل هستند که عمل کودکانه غیرمعقول انجام ندهند، چرا که اقدام آنها مناسب نیست، به طوری که هیچ عقلی این عمل را نمی‌پذیرد.

حبیب‌الله دهمرده که در دولت اعتدال و آبادانی مناطق محروم احمدی‌نژاد داعیه استانداری لرستان را برعهده داشت و دائما با بر رونق و سرعت ساخت و سازها و عمران و آبادانی در لرستان تاکید داشت، در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور در لرستان می‌گوید: سفرهای رئیس جمهور به لرستان منشا خیرات و برکات فراوانی برای این استان بوده و آنها را رکورد محسوب می‌کند که برای مردم لرستان بسیار پر برکت بوده است!!! ؟؟؟

آیا طلسم ساخت سد معشوره بزودی می‌شکند، یا مردم همچنان باید در انتظار شکسته شدن این طلسم بمانند…!!!

 

گزارش از: فیروز اسماعیلی‌نژاد

 
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 94در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹۴
  1. ماکه امیدواریم کارسدسازی ازسرکرفته شود.این حرفهای آقای ملکشاهی هم بخاطراین است که خودشان رانزدمردم موجه نشان دهند.والاخودآقای ملکشاهی میدانندکارتمام است!

    • شیخ قبادی کجایی یادت بخیر …وقتی معاون خوزستانی وزارت نیرو از اجرایی شدن معشوره جلو گیری می کرد انقدر فشار اورد تا عزلش کردن

      • اگر از ابتدا اصولی اقدام می شد و فقط به فکر کلنگ زدن نبودیم این اتفاقات نمی افتاد. یه کلنگ بی پشتوانه و بدون تامین اعتبار. دولت هم بودجه کم آورده زیربار نمی ره. با غرض ورزی مشکلات را هم به نماینده بر می گردونیم

      • تعریف وتمجیدالکی به نظرت فایده هم داردشیخ چه گلی به سرت زده بدبخت قول می دم به نان شب هم محتاجی چه پروژه مهمی /چه اشتغال زایی،چه طرح عام المنفعه ای؟بیداری

    • ناامنی چرا؟مگه دیوانه ایم ایجاد ناامنی و رعب کنیم.بی خیال اینم سر بقیه بدبختی هامون

    • یاد اون جمله ملکشاهی بخیر که دائما میگفت/مصوبه برداشت آب از سد معشوره رو گرفتم

    • با تذکرات فرت و فرت نماینده های لرستان و کارشکنی هاشوندر کار دولت اید انتظار این تلافی کردن ها رو داشت

      • احسنت. اینا فقط بلدن آب و گل آلود کنن. آخر سر هم میگن دولت با ما هماهنگ نبود. یکى نیست به یه زبونى به اینا بگه که دولت منتخب همین مردمه. چرا شما مخالف نظر مردم شنا میکنید؟؟؟

    • ای بزر گوار چه هراسی داری که اسم واقعی خودت را نمی نویسی

    • خداوندمتعال می فرمایدماسرنوشت هیچ قومی را تغییرنمی دهیم مگرآنکه خودشان بخواهندعزیزجان یک دست صداندارد

    • اگر به کامنت های گذاشته شده ذیل توجه کنید متوجه دلیل عقب افتادگی این شهر میشوید یکی احساسی از ملکشاهی دفاع میکنه دیگری از قبادی بعد امامی بعد رقابت کوهدشتی رومشکانی بعد اصولگرا اصلاح طلب وای بر ملت ما ………… عزیزان واقعیت اینه که اقای قبادی اقداماتی جهت اجرایی شدن سد معشوره انجام داد الان دولت به دلیل فشار مردم ونمایندگان خوزستان کار را متوقف کرده حالا وظیفه ما و نماینده است از هر طریق ممکن داد ومظلومیتمان را به گوش مسولین کشوری برسانیم تاسد معشوره که برای تامین اب کوهدشت رومشکان طرهان کوانی پیش بینی و طراحی شده دوباره فعال شود

  2. فقط محال محال است
    به امید خدا این طلسم خواهد شکست
    و بزودی دشتهای شهرستان کوهدشت با ابهای کشکان و سیمره سیراب خواهند شد

  3. دلم تنگ میشود نه برای خودم بلکه برای مردم زادگاه خودم که چه مظلومانه مینگرن به از دست دادن پروژه هایی که هرکدام از اینها میتوانستن پر کنن بیکاری جوونای این شهر را

  4. همشهریان خوبم سلام
    آیا تا کنون به این فکر کرده اید که کوهدشت جزیره ای بیش نیست. پس چرا ناراحتید. جزیره حقی برای سراب شدن ندارد چون دور و بر آن را همه آب فراگرفته و نیازی به آب ندارد.
    دو سه ماه قبل مردم اهواز در یک راهپیمایی محدود و آرام کنار رودخانه کارون تجمع و با چسب زدن دور لب خود با کاغذ نوشته هایی اعلام کردند ما کارون را می خواهیم. جناب دکتر روحانی رییس محترم جمهور هم در اهواز به آنان قول داد از سرچشمه های کارون کسی اجازه برداشت آب ندارد.
    ما جزیره ایم. هزاران سال است دو رودخانه خروشان سیمره و کشکان شهرستان ما را احاطه کرده پر سر و صدا به خوزستان می ریزند. ما بدون پل نمی توانیم از کوهدشت خارج شویم. مصیبت رودخانه ها مال ما و سود و لذت آن برای دیگران.
    خوزستان بخشی از ایران است و حق حیات دارد. منکر این حرف هم ایرانی نیست. ولی لرستان هم بخشی از ایران بعلاوه صاحب این آب است. پس شرعأ و عرفأ حق برداشت اول با لرستان(کوهدشت) است و مابقی با دیگر مردم این سرزمین. دولت های پیشین هر سیاستی برای ساخت سدهای متعدد کرخه در خروجی این دور رودخانه از لرستان داشته و نمایندگان مجلس ما در آن زمانها یا کر و کور بوده یا.. گرفته اند دلیلی ندارد مردم تاوان آنرا بدهند.
    پس بر ماست از این حق خود به هر راه مسالمت آمیزی که در دولتمردان اثربخش باشد دفاع جانانه کرده و زندگی فرزندانمان آن دیار را بیش از این با خطر مواجه نکنیم.
    . وقتی ما نه در نشریات نه در مجلس نه در دیدار مسئولین نه در رادیو و تلوزیون هیچ حرفی در این باره نمیزنیم آنان هم فکر میکنند که ما به این کار راضی هستیم. پس ماییم و آینده فرزندان آن سرزمین. والامر الیکم.

  5. برا مسئولین متاسفم که مردمو سر کار گذاشتن. اقای ملکشاهی ای ۲ سال کجا تشریف داشتین.

  6. ملکشاهی دست تنهاست خدا کمکش کنه

    • شیخ قبادی کجایی یادت بخیر …وقتی معاون خوزستانی وزارت نیرو از اجرایی شدن معشوره جلو گیری می کرد انقدر فشار اورد تا عزلش کردن

    • دست تنهاست؟؟؟چی میگی دوست عز یز ایشون نماینده مجلس اند رئیس کمیسیون قضایی ان ایشون نتونه کاری کنه بابای من میتونه؟

  7. ما مردم نیز مقصریم یک بار هم که شده به صورت یکپارچه
    و متحد همه جمع شویم و صدای فقر و اعتراض و حقانیت خود را به گوش دولتمردان برسانیم این دولت قطعا هزاران کشاورز را نا امید نخواهد کرد چون هم تدبیر دارد هم امید

    • می بینیم چطور با تدبیر و امیدش حال مارو می گیره…..شرط می بندم شش ماه دیگه مردم همه دلشون برای احمدی نژاد تنگ میشه…..

  8. درخواست مردم از نماینده شهر پیگیری سد معشوره است نه تهدید وزیر نیرو به زندان کارهای بچه گانه با مستنداتی که در اختیار دارید بادولت تدبیر امید وارد کار شوید به امید خدا موفق می شوید اقای ملکشاهی .مردم مظلوم کوهدشت سی سال است که ضربه این سیاسی بازی های نابخردانه را می خورند اگر مدارکی دارید برای مردم رو کنید که کارتان قانونی بوده هرچند بعید میدانم کار دهمرده دولت احمدی نژاد در خصوص سد معشوره روال قانونی خود را طی کرده باشد !در این خصوص مردم هم پشت شما هستند به امید روزی که سد معشوره مردم شریف ومستضعف کوهدشت را سیراب نمایید .

    • بعید میدانم کار دهمرده دولت احمدی نژاد در خصوص سد معشوره روال قانونی خود را طی کرده باشد !……….بعید میدانی؟یه نگاه بکن به خودت.به نظرت در اون حدی هستی که درباره دولت قبل نظر بدی؟فعلا یک سال گذشت سه سال بعد تدبیر وامید رو هم میبینیم .فعلا که داره کارهای دولت قبلو سر حوله اموراتش قرار میده .از خودشون ابتکار که ندارن

  9. آقای ملکشاهی تا رفت دنبال کارای شهرستان کردن رومشکان همه چی پرید

    • دقیقا….انگار نه انگار که کوهدشت دو برابر رومشکان جمعیت و هزاران برابر رومشگان سابقه داره.

    • رومشگان هم جزواین کشوره و جزو کوهدشت مگه کاربدی کرده ۴۰ساله که بخشه اگه ارتقاءپیدا کرده گناهه همشهری عزیزآقای ملکشاهی تلاش کرده ازش ممنونیم

  10. قبادی کجایی که یادت بخیر

    • این یادها را باید در دفترچه خاطرات نگه داری کرد که چون رعد برق کوهدشتو بیچاره کرد این قبادی جانت.

    • قبادی لنگه ملکشاهیه فرقی با هم ندارن

      • قدرنشناسی گناه بزرگی قدر قبادی را ندونستیم ا ین نتیجش اگر یک دور دیگه نماینده بود کوهدشت متحول میشد فرصتها دارن از دست میرن تقصیر ملکشاهی هم نیست اخه زمان احمدی نژاد توجه ویژه ای به مناطق محروم داشت ولی دولتهای رفسنجانی خاتمی روحانی همش به فکر استانهای برخوردار هستند

  11. دولت خلیج فارس را پمپاژ کند(با پول ملت) برای خوزستان ،ما هم برای خودمان سد بسازیم،این است منطق ما ای دولت تدبیر وامید

  12. کاش دولت سابق به جای کار تبلیغاتی کار ساخت سد را با کارشناسی دقیق شروع می کرد حالا مردم مانده اند و وعده و وعیدهای کاذب دولت سابق…

    • نه اینکه دولت های قبل تر و باب میل جنابعالی همه کارشناسی و دقیق کار کردن!!!!!!

    • وعده های کاذب دولت قبل؟؟؟؟دیدت خیلی وسعتش کمه جناب گراوند.دولت قبل رو هیچ کسی نمیتونه تکرار کنه از لحاظ خوبی هاش واسه مردم.فقط سال آخرش سخت شد اونم علتش مشخص بود.دولت جدید یه ساله اومده چه کار کرده؟چه پروژه ای افتتاح کرده؟اصلا کلنگ طرحی زده شده/همو غمش شده ارتباط با آمریکا و تعطیلی نیروگاهها و …..فعلا که داره طرحهای قبلو کنسل میکنن استخدامی های قبلو کنسل میکنن .تازه میخان یارانه نصف مردمو قطع کنن و ……

  13. کوهدشت عزیزمان همیشه درگیر سیاست و بازی های سیاسی بوده،هست و خواهد بود. و تنها قربانی آن مردم والبته کشاورزان زحمت کش بوده اند.

    خاموش شدن این کور سوی امید را نیز به همه دوستداران کوهدشت تسلیت میگویم.

  14. ملکشاهی پیگیری نکرده حالا میخواد با حرف زور حقمون بگیره یعنی از طریق قوه قضاییه …بابا خوذت برو دنبال نخودسیاه

  15. اب الیگودرز بردن قم کسی نبود دادی بزنه حالا نمایندگان خوزستان برای استانهای بظاهر غیور تصمیم میگرند حقمان بیشتر از اینها نیست

  16. آقای ملکشاهی اگر نماینده ی مردم شهرستان کوهدشت است، باید در اعتراض به این ظلم مضاعف در حق کوهدشت و لرستان استعفا دهد و تا حل این مشکل، در مجلس حاضر نشود و اگر مشکل حل نشد، کلاً استعفا دهد و نام خود را در تاریخِ لرستان و کشور ماندگار سازد. به قول شریعتی همیشه در زندگیِ انسان ها لحظاتی وجود دارد که به اندازه ی تمامِ گذشته ارزش دارد؛ تصمیم ملکشاهی می تواند یکی از این لظات باشد.

  17. انصافا تا حالا که چند سطر اول این نوشته رو خوندم فکر میکردم قبادی لاف میزند که با رایزنی وفشار دولت رو مجبور کرده کار اجرایی سد رو شروع کنه.!!
    فکر میکنم نماینده محترم فعلی ،جناب اقای ملکشاهی همت کند امضا وحمایت نماینده ها رو جلب کند به دولت جهت اقدام فشار بیاورد.
    البته اگر هم واقعا انجام این پروژه از نظر کارشناسی منطقی نیست خوب با شجاعت یک بار دیگه به مردم اعلام کند. ومردم هم باید این واقعیت را بپذیرند

  18. اقای ملکشاهی دربدوتبلیغات فرمودند اصلا این طرح وجود ندارد ودروغ است .اما بعدا متوجه شدند که وجود دارد. سپس کفتند که طرح ان یک کاغذ پاره است .سپس در زیر فشار افکار عمومی افاضه فرمودند که به صرفه نیست .اخر بار هم فرمودند که سی سال طول می کشد .در نهایت وقتی که دیدند سایرنمایندگان از این طرح عظیم حمایت می کنند اعتراف نمود که این طرح عظیم سه سال است کار میکند .ای مردم خود قضاوت کنید که ایا تمام این فرمایشات ضد ونقیض برای چیست/ فقط وفقط برای کم رنگ جلوه دادن اقدامات نماینده قبلی بود ان هم به قیمت از دست دادن این بخت بزرگ .ای مردم قضاوت کنیداز ماست که برماست زیرا حق گرفتنی است نه دادنی حال به یاد ان جمله که در نامه فعالان سیاسی به نماینده محترم الیگودرز امده بود . . که گاها بعضی از افراد تاثیر گذار با اعتقاد به انتقام از عدم همراهی مردم کوهدشت پیگیرموضوع نشدند .اری معشوره ترا من چشم در راه

  19. سلام،

    مواظب باشید که این سد سازی ها جنبه اقتصادی داشته باشد. در خراسان سد دوستی را برای تامین آب مشهد ساختند اما اکنون خشک است و میلیاردها تومان هزینه بی نتیجه مانده است.

  20. یا همچنین مانند سدهای اطراف دریاچه رضائیه و جاده ی رو آن که موجب خشک شدنش شده است/

  21. مردم عزیز مراقب باشید در دام جوسازانی که میخواهند سنگ لای چرخ این دولت بگذازند نیفتید اختلاس وغارت بیت المال در دولت نهم ودهم(دولت احمدی نژاد) موقعیت خیلیها را به خطر انداخته است ولذا میخواهند با ایجاد جو کاذب اذهان شما مردم عریر را منحرف کنند یقین بدانید اگر این دولت بودجه داشته باشد کوتاهی نخواهد کرد بودجه ای برای مملکت باقی نمانده هزاران میلیارد به غارت رفته است توقع این بود که شبانه روز به موضوع اختلاس وغارت بیت المال پرداخته شود انگار نه انگار که اتفاقی افتاده

    • غارت دولت قبل؟؟؟؟؟؟؟دوست عز یز خوبه دارای با یارانه ای زندگیتو میچرخونی که میراث دولت قبله…..شرمت باد به خاطر تهمتهای ناروا.خدایی بالا سره دوست عز یز.دولت قبل مشکلاتی داشت مثل دولت های قبل تر نه دیگه اینجور که شما می فرمائید

    • اگه دولت قبل بد بوده و کارهاش بد بوده چرا دولت جدید داره کارهاشو ادامه میده؟چرا میگفتن یارانه تورم زا بوده ولی میخان مرحله دومشو اجرا کنن اونم با حذف نصف مردم-چرا میگفتن تحریم تاثیر نداره ولی الان خودشون دست به دامن کشورهای غربی شدن و حتی نیروگاهها رو تعطیل کردن-چرا میگفتن مسکن مهر اشتباه بوده ولی خودشون ادامه ش دادن فقط اسمشو عوض کردن به مسکن اجتماعی.هر چند یه واحد هنوز نساختن-چرا گیر دادن به دولت قبل چرا گفته با آمریکا ارتباط برقرار کنیم در حالی که خودشون باهاشون عکس یادگاری میگیرن-چرا افزایش قیمتها از جمله خودرو رو به بی کفایتی دولت قبل نسبت دادن ولی خودشون الان با وجود گذشت یه سال نتونستن ارزون کنن و میگن علت گرونی تحر یمه-چرا میگفتن سفرهای استانی خرج اضافه است ولی خودشون دارن انجامش میدن اونم دقیقا عین برنامه های دولت قبل-چرا گفتن۹۰روزه همه چی عالی میشه ولی نشد-و……….

      • مثل اینکه انتخاب نام مطلع برازنده جنابعالی نیست. مشکلات دولت احمدی نژاد اونقدر ریشه ای و وخیم است که نیاز به فرصت زیادیه که ایران نفس بکشه. پیشنهاد میدم صبر پیشه کنید .
        درضمن بحث یارانه که به تصویب رسیده راه بازگشت نداره جناب مطلع. کسی که می گفت تحریم تاثیر نداره احمدی نژاد بود که ما رو به اینجا کشید. پیشنهاد میدم شرایط مسکن اجتماعی رو هم مطالعه کنید.
        مسایل دیگه ای هم که گفتین روشنه که کاملا برعکسه.

        • آقای مهدی پور اگه از ته دل میگی دولت قبل خیلی بد بوده همین فردا برو یارانه تو قطع کن تا باورمون شه .اگه این یارانه احمدی نژاد نبود که……

        • جناب مهدی پور آقای روحانی نگفتن۹۰ روزه وضع خوب میشه؟نگفتن سفر استانی بده خودشون دارن ادامه میدن؟نگفتن تحریم بی اثره/دولت قبل کفایت نداشت/پس الان چیه دست به دامن اشتون شده

        • آقای مهدی پور فکر نکنم جناب مطلع چیز اضافه ای نوشته باشن فکر کنم شما دارید تاریخو جعل میکونید پس لفظ نامطلع برازنده شماست .هنوز یه سال از این حرفا نگذشته که مردم فراموش کرده باشن.مردم خودشون بهترین قاضی ان.هدف ما مخالفت با دولت تدبیر نیست بلکه داریم حرفهاشونو یادآوری میکونیم و میگیم اگه میگفتید راه دولت قبل بد بوده چرا دارید ادامه میدید

        • آقای مهدی پور اگه میدونستم مرور وقایع چند ماه پیش اینقده ناراحتت میکونه و حتی اتفاقی که هفته پیش رخ داده رو انکار میکونی (سفر استانی به بندرعباس/اجرای برنامه دقیقا عین دولت قبل-سندش هم پخشش تو شبکه خبر) اصلا نمیگوفتم این حرفا رو/حق با شماست اصلا هر چی شما بگید همون درسته من خواستم با جعل تاریخ فرافکنی کنم از همه معذرت میخام/موفق باشی بدرود برای…

        • شرایط مسکن اجتماعی؟آها جناب مهدی پور مسکن اجتماعی همونه که هزارتاشو تو کوهدشت ساختن؟؟قربانت شوم چرا فرافکنی میکونی مسکن اجتماعی کجاست تا بریم شرایطشو بخونیم

      • دمت گرم مطلع حرف دل ما رو گفتی….

      • درود بر دولت قبل

    • این شهر تا دلسوزانی مثل جنابعالی دارد هیچ غمی ندارد بنده خدا بحث چپ و راست نیست بحث اینه که این سد زندگی مردم را متحول میکنه

  22. سد معشوره به عنوان آرزو و خاستگاه چندین دهه کوهدشتیها نباید تعطیل شود
    در ۴ دهه انقلاب اسلامی انصافاً در تمامی استانها تحولات عظیم و درخور تحسینی رخ داده و این درحالیست که علیرغم حضور حماسی و پرشور لرستانیها در تمام عرصه ها ، همیشه لرستان و بخصوص کوهدشت مورد بی مهری قرار گرفته است ،مجمع نمایندگان استان لرستان با همدلی و مساعدت میتوانند از تعطیلی پروژه های عمرانی ممانعت نمایند .
    وزیر نیرو بایستی بخاطر این تصمیم مواخذه و استیضاح شود .
    دولت تدبیر و امید نباید بذر ناامیدی و یأس را در این خطه شهید پرور بپاشد .

  23. بابا سد مى خواىم چکار فردا جوانهاى غىور مىرن شنا غرق مىشن بعد ما ها هم بخواىىم برىم محىط رو نا امن مىکنن تا معلوم باشه دنىا دست کىه. خداىش به ما کوهدشتى ها مىاد صاحب سد شىم.

  24. واقعا شعار تبلیغاتی اقیانوس برازنده آقایان بود ولی متاسفانه این اقیانوس بی کران!!!!!!! آب شهر مان را نیز سراریز وسعت خود نمود وسعتی به اندازه بی کفایتی .

  25. آقایان منتقد آقایان محترم آقایان عزیز
    همه ی ما کوهدشتی هستیم و ب فکر پیشرفت کوهدشت
    حالا هر کسی ب نحوی از کار ریز گرفته تا درشت دوست داره انجام بده حالا یا در توانش هست و انجام میده و یا مثل نماینده های سابق خودشون رو به کوچه علی چپ میزنن و ردمیشن از یک پروژه بزرگ و عظیم و نجات دهنده فقر و بدبختی و اعتیاد
    بهتره ک منصفانه قضاوت کنیم شماهایی که حرفای بالا رو زدین و ب نماینده شهرمون تهمت میزنید بدونید که حداقل کاری که جناب ملکشهای تونستن انجام بدن رو کردن و جانانه دارن دفاع میکنن برای حفظ و ایجاد و اجرایی نمودن طرحهای بزرگ
    خداوکیلی کدوم یکی از ما کوهدشتیا حتی در دوره های قبل مثل اون هموطن اهوازی اومدیم تو خیابون یا جلوی فرمانداری و یا جاهای دیگه و از حق و حقوقی که مال خودمون هست و پایمال شده دفاع کردیم
    از قدیم و ندیم گفتن یک دست صدا نداره
    بهتره که بجای تخریب جناب ملکشاهی کمکش کنیم و ما هم صدامون رو بیاریم بالا و از حقمون دفاع کنیم.
    زنده باد کوهدشت و کوهدشتی بی منت و سرافراز
    پچ پچ و در گوشی حرفیدن ب دردمون نمیخوره
    لطف کن دوس عزیز از اینجور نظرها هم خودداری کنید
    (((((قبادی کجایی که یادت بخیر

    برا مسئولین متاسفم که مردمو سر کار گذاشتن. اقای ملکشاهی ای ۲ سال کجا تشریف داشتین.

    ماکه امیدواریم کارسدسازی ازسرکرفته شود.این حرفهای آقای ملکشاهی هم بخاطراین است که خودشان رانزدمردم موجه نشان دهند.والاخودآقای ملکشاهی میدانندکارتمام است!))))

    • اینهمه حقوق مردم کوهدشت ضایع میشه و همیشه مظلوم واقع میشه چون شما…
      روزگاری هر وقت معبری باز نمیشد وهیچ گردانی مسئولیت اونو قبول نمیکرد .مردم غیور کوهدشت (بسیج) با جانفشانی حماسه می آفریدند ونام گردانهای کوهدشت به خط شکن معروف بود
      دوست عزیز در مقابل مظلومیت و بی کسی کوهدشتی سکوت کنیم و بالاتر از گل در مقابل مسئولین نگیم
      ببینن مسئولین بروجرد چکار کردند وبروجرد کجا رساندند در مقابل حداقل به خیابانهای اصلی کوهدشت نگاه کن ببین ۱۰متر آسفالت بدون چاله میبینی …طرح وآبادانی وکشاورزی …
      هیچکدام از نمایندگان کوهدشت گامی واسه مردم کوهدشت برنداشتند جز اینکه هر کدام وارد مجلس میشن تنها کارشان جابجایی چند مسئول کوهدشتی به نفع طرفداران خودشون

    • بهزاد جان خودتو بخاطر این حرفا ناراحت نکن اینا هدفشون ابادانی کوهدشت نیس هدفشون یه چی دیگست

  26. کجایی امامی که یادت به خیر

  27. نه تنها سد معشوره بلکه ظرح پروژه پمپاژ درب گنبد هم به جایی نرسیده

  28. کجایی امامی راد یادت بخیر ای آقای ملکشاهی فقط کرسی مجلس رودو ساله آشغال کرده وگرنه کار خاصی از او ندیدیم

    • خودت هم می دونی اگه ملکشاهی موقعیت اقتصادی که دوره نمایندگی امامی وقبادی داشتند در اختیار داشت با درایتی که از ملکشاهی سراغ داریم الان آثار تلاش او را همه می دیدیم پس اوضاع اقتصادی تاثیر بسزایی در کند شدن به اجرا در آوردن طرح ها ی عمرانی دارد

      • مگه موقعیت الان چشه؟واسه همه استانها بودجه هست واسه ما نیست؟؟؟/خودتو سر کار نذار رومشکانی ….بعد اینکه کسی که کارت دعوت واسه ملکشاهی نفرستاده بود خودش اومد و قول انجام کار داد/الان دیگه نمیتونه بگه بابا تحریمه مملکت و …

    • کارخاص امامی چی بوده تو این همه سال که کرسی رواشغال کرده بودچه گلی به سرمردم کوهدشت زدبابا به خدا دارین الکی به به وچه چه می کنیدهیچ آبی ازاین بزرگواری که اسم بردی برامردم گرم نشدبجربرای خانواده خودش

  29. درود بر نماینده پرتلاش کوهدشت قطعا آقای ملکشاهی چون یک قاضی کارکشته است می تواند با تحت فشار قراردادن وزارت نیرو به لحاظ پیگردهای قضایی اتلاف منابع ملی از دیگر نمایندگان استان مثمر ثمرتر باشد.

  30. فریاد فریاد از این مردم که زحمت نیم ساعت تفریح در زیباترین مناظر طبیعی کشور را به خود نمی دهند .همه ی اسباب وآلات مهندسیوخانه ها وکانکس ها را برداشتند شما در خوابید تازه هرکس اسم معشوره را ببرد می گیرنش وزندانش میکنند .خداحافظ گاوشمار خداحافظ معشوره خداحافظ آب خداحافظ آبادانی خدابه داد برسد .مرخدارحمش بیا

  31. باحلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود این طرح توسط چندین نماینده کوهدشت افتتاح شد وهر نماینده شروع طرح رو به اسم خودش عنوان کرد و تبلیغات و بنرهای مردم وتشکرهای مخصوص. ولی شما مردم غیور برای اجرایی شدن این طرح چکار کردید بجز تخریب همدیگر.

  32. جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهور در سفر اخیرشان به استان هرمزگان در یکی از سخنرانیها گفتند : باید هر استانی از داشته های خدادادی که در اختیار دارد به طریق اولی استفاده نماید . مفهوم این حرف این است اگر خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر و … نفت و گاز دارند این استانها باید از محل در آمد نفت و گاز استفاده بیشتری ببرند . اصلاً بهتر عرض نمایم در قانون بودجه سالانه برای استانهای برخوردار از نفت و گاز ردیفی تحت عنوان “اعتبارات دو درصد نفت و گاز ” وجود دارد که اتفاقاً دارای درصد تخصیص بیشتری هم نسبت به سایر ردیف های اعتباری می باشد . هدف از ذکر این مقدمه این است که به این نتیجه گیری برسم ؛ چگونه است که در آنجا استانهای برخوردار از نفت و گاز در اولویت استفاده از این نعمات خدادادی هستند و لی در مقوله آب آنهم در لرستان مظلوم قضیه درست عکس آن می شود؟! منظورم این است چرا باید آب خدادادی استان لرستان برای رفع عطش و مشکل استانهای قم و خوزستان با اعتبارات هنگفت و در مقابل چشمان بهت زده هم استانیهایمان به آن استانها سرازیر گردد و این در حالی باشد که ما خودمان به دلیل خشکسالیهای پی در پی به این مایه حیاتی به مراتب محتاجتر و نیازمند تر هستیم ؟! بنده نمی گویم استانهای قم و خوزستان و … حق حیات ندارند ولی آیا نباید استان لرستان با این تعداد جمعیت و ادای دینی که در طول هشت سال دفاع مقدس و در تمامی صحنه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی نسبت به نظام جمهوری اسلامی نموده و از طرفی یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است ؛ در اولویت بهره مندی از نعمت آب شرب و آب کشاورزی قرار گیرد ؟! واقعاً جا دارد و بلکه خواست عمومی و مطالبه جدی مردم شریف کوهدشت از نماینده محترم جناب آقای ملکشاهی این است که با همکاری و همدلی با مسئولین محلی بویژه جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم و از طریق تشکیل جلسه با خود شخص ریاست محترم جمهور ، وزیر محترم نیرو و دیگر مسئولین ذیربط هر چه سریعتر نسبت به تبیین موضوع و رفع مشکل موجود اقدام نمایند .

  33. با پمپاژ آب سد سیمره برای دشت رومشگان خلاء سدمعشوره جبران می شود در ضمن شهرستان شدن رومشگان به نفع کوهدشت هم هست چون ۴۳هزار نفر از جمعیت کوهدشت کاسته شده و شهرستان شدن رومشگان زحمت کوهدشت را کم کرده وظلمی هم به کسی نشده چرا بعضی از دوستان اینقدر حساسیت به خرج می دهند اشاالله در فرصت های باقیمانده آقای ملکشاهی زحمات شما را جبران خواهد کرد.

  34. آرین جان ۴۳هزار نه ۵۵هزار درسته…چرا همه دوست دارن جمعیت رومشکان رو کم جلوه بدن

    • رومشگانیا سعی نکنید هر طور شده جواب بدین میشین مثل تازه به دوران رسید ها

      • هدف ما بیان واقعیت هاست دوست عز یز…..ما تازه به دوران رسیده شماها قدیمی/کجا رو گرفتید؟

      • جناب آشنای غریبه خودت هم منظورتو از جمله ت فهمیدی؟بر فرض که درست باشه /ما تازه به دوران رسیده شما قدیمی و با سابقه/خدایی کجا رو گرفتید؟؟

  35. تا ابد ما پیشرفتی نخواهیم داشت چون یک شهر سیاست زده وهرکدام از کار دیگری ایراد میگرن اون ناجی واقعی شهر ماکیست که به فکر شهر باشد همه به فکر قدرت ومنفعت شخصی هستن باور نمی کنید وضعیت خودتان راببینید ازهمه لحاظ فرهنگی دانشگاههاوبقیه ادارهها

  36. سد معشور سر کاری ایست

  37. ما رای دادیم که از حقوقمان حمایت شود ونماینده ای که به مجلس راه می یابد باید از تمام پتانسیل خود واطرافیان در جهت دستیابی به حقوق مردم استفاده کند .رای مردم حق الناس است ،و این حق بر گردن نمایندگان میباشدکه کوتاهی در برابر آن ظلمی است بس بزرگ ،این حرفها فقط خطاب به نماینده ی محترم شهرمان نیست خطاب به نمایندگان محترم کل استان است زیرا رونق هرشهر بستری جهت آبادانی استان فراهم خواهدکرد، لذا از همه مسئولین شهرستان،استانداری محترم ونمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی استدعا داریم که نسبت به حقوق این استان مخصوصا شهرستان شهیدپرورکوهدشت کوتاهی ننموده وتمام تلاش خودرا به کار گیرندزیرا که همت بلندشماراهگشاست. به امید موفقیت وبهروزی برای همه ی مسئولین

  38. من درعجبم چرا بعضی این قدر بد بخت هستند که با تعصب بی جا وسیاسی کاری حاضرند آینده شهر رافدای باند خود کنند وگناه را گردن دولت گذشته میاندازند وازعملکرد بی کلید و تدبیر وزیر نیرو که خوزستانی است وبرای استان خودش تلاش می کند دفاع میکنند وای بر ما وای بر ما وای بر ما از ماست که بر ماست

  39. برای رسیدن به اهداف بزرگ اجماع همه نخبگان می طلبد .و چه زیباست که برای اولین بار در تاریخ سیای شهرمان همه کوهدشثی ها ما شویم و بلوغ سیاسی خودمان به نمایش بگذاریم و از منافع شهرستانمان عدول نکنیم، همه نخبگان از جمله همه نمایندگان دوره های متوالی مجلس شورای اسلامی ، مدیران ارشد اجرایی ، اساتید دانشگاهی ، روحانیون ، نظامیان ارشد ، فرهنگیان ،هنر مندان ، دانشجویان و سایر گروه ها و با حمایت توده های مردمی با عقلانیت و با دلیل کارشناسی به مسئولان بقبو لانیم که چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است و بگویم ما که رکوردار بیکاری در کشوریم از هر جای دیگر به این آب محتاجتریم .

  40. غم این خفته ی چند

    خواب در چشم ترم می شکند
    نازک آرای تن ساق گلی

    که به جانش کشتم

    و به جان دادمش آب

    ای دریغا به برم می شکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  41. گفتن اززنبور بی حاصل بود باکسی ناخورده در عمر خود نیش/تا تو را نباشد حالی همچو ما حال ماباشدتوراافسانه پیش
    باسلام وعرض احترام وادب به همه همشهریان عزیز وارجمندومظلومان همیشگی وسلام به وکیل ونماینده آنان آقای ملکشاهی
    سال ۹۱ باحضور طلاب کوهدشتی اقای ملکشاهی فرمایش کردند که مبلغ ۲۵۰ میلیارد از منابع خاص برای تزریق به سد معشوره هماهنگ کرده اند وخبرهای خوش دیگری در مورد کوهدشت بیان کردند آن جلسه که در یکی از مدارس حوزه درقم برگزارشد بعید است نماینده دروغ گفته باشد پس می شود حدس بزنیم دستهای دیگری قویتر ا ز نماینده پشت کار است لذا مردم خود باید در چهار چوب قانونوبا همفکری ببزرگان علمی سیاسی دلسوز باجدیت پی کاررابگیرند در آن جلسه اقای ملکشاهی با اطمینان وآرامش حرف تزریق ۲۵۰میلیارد به سد معشوره را زدند نشانش اینه که یک روحانی احتمالا آقای قبادی فرمودند اقای نماینده کوهدشت چرا مسولیت دو کمیسیون را قبول کردی که تمام وقتتان هدر کمیسیونها رود و وقتی برای موکلان کوهدشتی نمی ماند که جوابی کلی شنید اگر وزیرمحترم خوزستانیست یا دولت بودجه کم دارد تدبیرش نباید قفل کردن امید مردم ستمدیده کوهدشت باشد سخن دیگر اینکه جناب ملکشاهی شما مشمول کلکم راع وکلکم مسول عن رعیه می باشید مردم بر گردن شما حق دارندوشماموظف به احقاق حقوق آنان لذا با افتخار از آنان دفاع کنید بدانید همانطور که نجات یک انسان نجات جامعه است وناامید کردن یک شهر یعنی رضایت به مرگ آنان
    اگر مردم کوهدشت نا امید شوند یقینا عواقبش ب رای استان وکشور بد است

  42. با سلام به همه ی همشهریان عزیز متأ سفانه در کشور ما این رسم غلط رویه ای شده است که راجع به مسائل تخصصی ومسائلی که از آنها آگاهی کامل نداریم اظهار نظر می کنیم . و با ذهنیت هایی که بشتر سیاسی هست این مسائل رو تحلیل می کنیم.به نظر می رسد که ما ابتدا باید به این مسائل ریشه ای نگاه کنیم که مشکل شهرستان کوهدشت به چه چیزی برمی گردد. مشکلات این شهرستان متأسفانه عدیده هست اما مشکل اصلی ریشه ی فرهنگی دارد .پس مانیاز به کار فرهنگی بنیادی دراین شهرستان داریم وتمام افراد ودگر اندیشان ونخبگان ودلسوزان فهیم وواقعی این منطقه باید دست به دست هم دهند واز هر طریق که مقدور هست در این راه گامهای اساسی بردارند وباعث پیشرفت دراین زمینه شوند. هر زمان این جامعه از لحاظ فرهنگی رشد کرد می توان رشد وتوسعه اقتصادی را نیز انتظار کشید. به امید جامعه ای فرهنگی ٰظلم ستیز وتوسعه یافته.

  43. بیچاره مصوبه سد سیمره بود ملکشای گرتی

  44. معاون اجرایی رییس جمهور:
    ساخت این سد با تغییر مشخصات فنی و اصلاح نقشه ها وبا حجم آبگیری محدودتر و مخزن کوچکتر که لطمه ای هم به محیط زیست وارد نکند اجرایی می شود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.