تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس: اگر در روند سدسازی وقفه‌ای ایجاد شود، وزیر نیرو قطعا استیضاح می‌شود

  • کد خبر : 45336
  • 10 اسفند 1392 - 9:04

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت متوقف شدن پروژه‌های سدسازی در لرستان وزیر نیرو را استیضاح می‌کنیم. به گزارش میرملاس نیوز ، ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: وقتی لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد، برای ماده ۱۸۰ فقط ۵۵۰ میلیارد تومان […]

 

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت متوقف شدن پروژه‌های سدسازی در لرستان وزیر نیرو را استیضاح می‌کنیم.

به گزارش میرملاس نیوز ، ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: وقتی لایحه بودجه به مجلس تقدیم شد، برای ماده ۱۸۰ فقط ۵۵۰ میلیارد تومان برای استان‌های محروم در نظر گرفته شده بود و اگر برابر قانون عمل می‌شد، دولت به میزان ۱۵۴ میلیارد تومان به لرستان اعتبار کمتری می‌داد.

 

*اعتبارات عمرانی لرستان افزایش یافت

وی با بیان اینکه تلاش‌های مضاعف و پیگیری‌های انجام شده به منظور افزایش بودجه عمرانی لرستان در مجلس برای سال ۹۳ نتیجه‌بخش بوده است، افزود: علاوه بر تحقق اعتبار لرستان از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه افزایش قابل توجهی در بخش‌های دیگر نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شد و این در حالی است که بودجه کلی کشور برای سال آینده روند کاهشی داشته است.

عبدی اظهار داشت: قانون ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه مربوط به مشارکت شرکت‎های سرمایه‎گذاری است که می‎تواند در استان‎های محروم راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه این قانون را دولت در بودجه ۹۳ لحاظ کرده بود، اضافه کرد: این اقدام دولت باعث اعتراض اکثر نمایندگان شد، چرا که قرار بود، ۴ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی به استان‎های محروم اختصاص داده شود، تا موجب پیشرفت زیرساخت‎های آنها شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با پیگیری‎های انجام شده ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات بودجه عمومی ویژه مناطق محروم (ماده ۱۸۰) به اعتبارات عمرانی لرستان افزوده شد و این افزایش نسبت به سایر استان‌های محروم بیشتر است.

وی در ادامه با  اشاره به پروژه‌های سد‌سازی در لرستان گفت: احداث سد معشوره آرزوی همیشگی مردم لرستان است و وزارت نیرو نباید به این پروژه‌ها بی‌توجهی کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: این سد که ظرفیت ذخیره یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب را دارد، باعث رونق کشاورزی و اشتغالزایی در لرستان می‌شود.

عبدی اظهار داشت: اجرای این سدها به خصوص سد معشوره و زیبا محمد یکی از نیازهای جدی استان لرستان در زمینه مهار روان‌ آب‌ها و تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی برای توسعه صنعت کشاورزی از طریق تبدیل اراضی دیم به آبی است.

 

 

*سدسازی در لرستان نباید متوقف شود

وی در ادامه افزود: دلیلی که برای توقف سدسازی در این استان‌ها ذکر شده این است که این سدها در بالادست کرخه هستند و این یک نظر غیرکارشناسی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال رایزنی و مذاکره با وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های سدسازی در استان هستیم، اظهار کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد و در روند سدسازی مناطق زاگرس‌نشین وقفه‌ای ایجاد شود، وزیر نیرو قطعا استیضاح می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. درود بر نماینده ی مردم خرم اباد جناب اقای ایرج عبدی
    مطمئنا خوزستان نباید برای استان لرستان تصمیم بگیرد
    قرار نبوده و نیست که بخاطر استفاده مردم خوزستان از اب کرخه و همچنین احداث طرحهای با ظرفیت بسیار بالاتر از توان اب کرخه مردم بالادست ان اجازه ی زندگی نداشته باشند
    سد معشوره و سیمره سرطرهان باید احیا شوند
    این کار وزارت نیرو باعث تحریک و حساسیت مردم فهیم و شرافتمند لرستان شده است
    از نمایندگان استان و شهرستانهای لرستان تقاضا داریم که دست خوزستان را از اب کشکان و سیمره قطع کنند خوزستانی که به قاطعیت هیچ گونه حق تصمیم گیری و تملکی بر نحوه زندگی مردم لرستان ندارد

  2. درود برنماینده گان فعال وپرتلاش استان. لازم است نمایندگان محترم استان دست به دست هم داده واز پروژه های ملی استان دفاع کنند زیرا با یک گل بهارنمی شود وبقول معروف یک دست صدا ندارد.باید همه ی نمایندگان دست به دست هم دهند تا استان خودرا کنندآباد. باتشکراز خبررسانی آقای مهندس ابراهیمی عزیز.

  3. درود بر دکتر عبدی عزیز

  4. درود بر غیرتت دکتر.

  5. دکتر چه دلیلی داره که ابهای لرستان همشون باید برن برا خوزستان تا باهاش زمین های شورو ابیاری کنن در صورتی که مرغوبترین زمینها در کوهدشتن.

  6. درودخدابردکتر ملکشاهی ودکتر عبدی پور

  7. اقای عبدی دراین سه سال نمایندگی بجز وعده سر خرمن کدام کار را برای لرستان انجام داده اید آمار بیکاری بیشتر شده کارخانه یا صنایع ای به استان اورده اید چه پیشرفتی درلرستان انجام شده .. لرستان هنوز هم نسبت به بقیه استان ها در ردیف آخر قرار دارد بعد هم عده ای از طرفدارانت دربعضی از این اضهارنظر ها مینویسنددرود بر نماینده فعال و….

  8. نمایندگان لرستان بدانند این یک نقطه عطف در تاریخ لرستان است ،تا سرحد جان از این طرحها دفاع کنید،امید است به اعتراضات مردمی نیاز نباشد

  9. از اینکه به فکر مردم غیور و ولایت مدار لرستان خصوصا شهرستان کوهدشت هستی صمیمانه سپاسگزاریم. موفق و موئد باشید .

  10. با سلام جنای آقای دکترعبدی، بنظر میرسد وزیر نیرو را هرچه سریعتر استیضاح کنید، تا درس عبرتی برای وزیران دیگر شود تا دیگر استان لرستان از حق خود ضایع نشود%

  11. آقای دکتر عبدی!
    وقتی نمایندگان در واکنش به فلان سخن فلان وزیر در مورد فلسطین، برای استیضاء امضاء میکنند، جمع کردنِ امضاء توسط نمایندگان لرستان برای استیضاء وزیرِ نیرو به خاطر توقف پروژه های سدسازیِ لرستان، حداقل حرکتی است که نمایندگان لرستان با حمایت نمایندگان دیگر استانهای همجوار میتوانند انجام دهند. «الوعده و وفا» ما منتظرِ اقدام شماییم. اگر این کار را نکنید، در صداقت تان شک نمیکنیم بلکه یقین میکنیم که نیست.

  12. استیضاح کجاست دوست عز یز…کسی واسه نمایندگان ما تو مجلس تره خورد نمیکونه…حرفهای نمایندگان استانمون مصرف داخلی داره.اگه قدرت این کارها رو داشتن که وضع استان ما این نبود الان لرستان گلستانی بود واسه خودش…..فقط دعا کنید خود خدا به دادمون برسه

  13. همه باهم کوشش کنیم پروژه سد تنگ گاوشمار(معشوره) در لرستان اجرا شود چراکه عدم اجرای این کار، آغاز دوباره ای بر ظلم های ناروا بر مردم لرستان است.نمایندگان مردم باید تمام تلاش خود را برای جلب نظر ورضایت دولت انجام دهند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.