تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

نماینده ولی فقیه در استان خواستار توجه جدی به معضل درختان بلوط شد

  • کد خبر : 45342
  • 10 اسفند 1392 - 9:33

     نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به خسارات بالای پدیده گردو غبار در لرستان گفت: مسوولان اجرایی استان تلاش برای جذب بودجه مبارزه با این پدیده و همچنین جبران برخی خسارت های ناشی از آن را به صورت ویژه دردستور کار خود قرار دهند. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، […]

 

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به خسارات بالای پدیده گردو غبار در لرستان گفت: مسوولان اجرایی استان تلاش برای جذب بودجه مبارزه با این پدیده و همچنین جبران برخی خسارت های ناشی از آن را به صورت ویژه دردستور کار خود قرار دهند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد افزود: پدیده گرد و غبار یک مشکل جدی برای لرستان است که باید در این راستا توجه ویژه به مشکلات این استان معطوف شود.

وی اظهار داشت: چنانچه قرار باشد در آینده بودجه ای برای مبارزه با پدیده گرد و غبار اختصاص یابد، لرستان همانند گذشته از جمله دوران سازندگی پس از جنگ ، دیده نخواهد شد که رفع این محرومیت در قبال پیگیری های مستمر مسوولان استان است.

وی ادامه داد: براساس آمارارایه شده تا پاییز امسال ۵۶۰ هزار هکتار از درختان بلوط منطقه زاگرس خشک شده که این فاجعه زیست محیطی که این نیازمند بررسی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون بجز برخی آمار شرم آور در خصوص قاچاق زغال  درختان بلوط، شاهد هیچ گونه اقدام اساسی در زمینه بررسی علت خشک شدن درختان بلوط و یا ممانعت از خشک شدن این درختان نبوده ایم .

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری ، تاکید کرد: حمایت از درختان بلوط فقط در حد همایش و جلسه و صورت جلسه باقی مانده است ودر این خصوص نظارت و پیگیری جدی صورت نگرفته است.

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: به اعتقاد کارشناسان حل مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی همین مساله اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد: با توجه به تاکید اقتصاد مقاومتی بر خوداتکایی، اعتماد به نفس و توجه به منابع و ظرفیت های موجود، اجرای این سیاست ها گام مهمی در راستای خنثی کردن توطئه تحریم دشمن است.

وی مشارکت دادن مردم و مردمی کردن اقتصاد را از دیگر نکات مور توجه در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: مسوولان در این زمینه همت بلند و عزم جدی داشته باشند و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به مطلب منتشر شده در یکی از نشریات مبنی غیرانسانی بودن حکم قصاص اشاره کرد و گفت: دشمن با طرح این مسایل تلاش می کند اعتقادات و باورهای دینی مردم را به تمسخر گرفته و ارزش های اسلامی و دین را در دید مردم امری عادی جلوه دهد که مردم و مسوولان باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی غیرت دارند و نسبت به ارزش های دینی حساس هستند و چنانچه فردی بخواهد به مقدسات و ارزش های دینی آنها توهین کند همان رفتاری که با فتنه گران داشتند را با آنها خواهند داشت.

وی با اشاره به خطبه حماسی امام سجاد (ع) در شهر شام گفت: در مواقعی که ظلم اعمال می شود بهترین راه رسیدن به هدف ایراد خطبه حماسی بوده همانظور که رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه ۸۸ یک خطبه حماسی ایراد فرمودند و موجب خلق حماسه ۹ دی توسط مردم شدند.

امام جمعه خرم آباد همچین با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت دینی افزود: تربیت در نوجوانی و جوانی ثمربخش بوده و در این زمینه با توجه به ارتباط مستمر دستگاه آموزش و پرورش با نسل نوجوان و جوان جامعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی خواستار همکاری مردم و اولیا با آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی نوجوانان و جوانان شد و گفت: اهتمام به امر نماز، حجاب و عفاف، قرآن، صداقت و پاکی باید در نسل نوجوان و جوان بروز داده شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ای کاش مسئولین ذیربط به اندازه یک دهم امام جمعه خرم آباد دغدغه محیط زیست داشتند تا مشکلات گرد وغبار و درختان بلوط را حل کنند.

  2. کدام درخت بلو ط قربان !!!! درختی نمانده همه را بریدند ! مراتع که هیچ کوه ها را هم شخم زدند از نماینده محترم ولی فقیه در استان دعوت میکنیم بازدیدی از مسیر جاده اولاد قباد واقع در شمال شهرِ کوهدشت داشته باشند ببینند چه مصیبتی بر پا شده ، مراتع را غارت کردند ، چرا حاکمیت در این زمینه ضعیف عمل میکند چپاولگران در این پنج و شش سال اخیر هر بلایی که خواسته اند سر مراتع وجنگلها آورده اند خدایا خودت بفریاد برس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.