تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

بهترین آنتی ویروس برای رایانه شما

  • کد خبر : 45422
  • 11 اسفند 1392 - 11:35

آنتی ویروس های مختلفی وجود دارند که می توانید از بین آن ها یکی را برای حفاظت از رایانه خود انتخاب کنید، اما چگونه می توان بهترین آنتی ویروس را از بین خیل برنامه های امنیتی انتخاب کرد؟

 

download

 

“سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز”

آنتی ویروس های مختلفی وجود دارند که می توانید از بین آن ها یکی را برای حفاظت از رایانه خود انتخاب کنید، اما چگونه می توان بهترین آنتی ویروس را از بین خیل برنامه های امنیتی انتخاب کرد؟ آیا شما از آنتی ویروسی که به طور پیش فرض بر روی رایانه شما موجود بوده استفاده می کنید یا به پیشنهادات دوستانتان یکی ازبین آن ها انتخاب می کنید؟ چگونه متوجه عملکرد آنتی ویروس خود می شوید؟ سایت آنتی ویروس تست، آنتی ویروس ها را هرچندماه یک بار مورد آزمایش قرار داده و آن ها را بر اساس معیارهای مختلف، درجه بندی می کند. این معیارها عبارتند از میزان تاثیرگذاری، کارایی، پایداری و دیگر معیارهای مهم برای کاربران. مطمئنا بهتر است با دید باز به انتخاب یک نرم افزار امنیتی مبادرت ورزید. در انتخاب برنامه های امنیتی، موارد متعددی تاثیرگذارند که باهم به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

 

محصولات رایگان و محصولات پولی

 

یکی از اصلی ترین مواردی که در هنگام انتخاب یک آنتی ویروس و یا نرم افزار امنیتی باید مدنظر قرار دهید، صرف هزینه برای خرید آنتی ویروس و یا استفاده از نرم افزارهای امنیتی رایگان است. اکثر نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان نیستند اما محصولات آنتی ویروس رایگان خوبی نیز در بازار یافت می شوند که با فراغ بال می توانید از آن ها استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که حتما نیاز نیست پول خود را صرف خرید برنامه های امنیتی کنید. آنتی ویروس های رایگان معمولا همان قابلیت های موجود در نرم افزارهای امنیتی را دارند و به خوبی سدّ بدافزارها می شوند. نرم افزارهای امنیتی قابل خریدن، معمولا قابلیت های بیشتری مانند ارائه بسته های امنیتی را به کاربر ارائه می دهند. با خرید این بسته های امنیتی شما قابلیت هایی نظیر دیواره آتش و یا برنامه های ضدسرقت و ضدهرزنامه را نیز بر روی رایانه خود خواهید داشت. البته این قابلیت ها همیشه لازم و ضروری نیستند و شما همیشه به نسخه کاملی از یک بسته امنیتی نیاز ندارید.

 

برخی از آنتی ویروس های رایگان بعد از مدتی استفاده به شما پیغامی مبنی بر به روز رسانی به نسخه کامل و پولی برنامه نمایش می دهند. به واقع این برنامه ها از این طریق به کسب درآمد می پردازند.

 

 

 

از آنتی ویروس های شناخته شده استفاده کنید

 

پیشنهاد می کنیم همیشه از برنامه های امنیتی و آنتی ویروس های شناخته شده ساخت شرکت های معتبر استفاده کنید. این آنتی ویروس های معروف در تست های امنیتی مختلف شرکت داده می شوند و نتیجه کارایی آن ها مبرهن است. اگر از آنتی ویروس های ناشناخته استفاده کنید نمی توانید دید کافی از عملکرد آن ها داشته باشید. از این خطرناک تر ممکن است برخی از بدافزارها خود را به عنوان یک برنامه آنتی ویروس جا بزنند. آنتی ویروس های تقلبی ممکن است از نام هایی مانند Antivirus Live، Advanced Virus Remover، Internet Security ۲۰۱۴ استفاده کنند تا شما را فریب دهند. این بدافزارها درواقع وانمود می کنند که یک برنامه آنتی ویروس قانونی هستند اما در پس زمینه رایانه شما به تخریب و سواستفاده از فایل های شما می پردازند.

 

 

 

آزمایشات مختلف را کنترل کنید

 

وب سایت های مختلفی وجود دارند که در آن ها می توانید نتایج آزمایشات مختلف بر روی آنتی ویروس ها را مشاهده کنید. یکی از معروف ترین آن ها AV TEST نام دارد. AV TEST آزمایشات مختلف را بر روی آنتی ویروس های متفاوت انجام می دهد و بسته به کارایی، میزان حفاظت و پایداری، آن ها را رتبه بندی می کند. این سایت نتیجتا بیان می کند که هر آنتی ویروس چه عملکردی را در برابر بدافزارها داشته و رابط کاربری آن به چه میزان کارایی داشته است. اگر به دنبال نصب یک آنتی ویروس جدید هستید، بدنیست ابتدا نتیجه تست ها را ببینید و سپس یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. مدنظر داشته باشید که هیچ گزینه ای به عنوان بهترین آنتی ویروس برتر وجود ندارد و حتی اگر بهترین آنتی ویروس ماه جاری را انتخاب کنید، این نتیجه ممکن است در ماه آینده تغییر یابد.

 

 

 

ویندوز دیفندر به همراه نرم افزار امنیتی مایکروسافت

 

اگر شما سایت AV TEST را برای مشاهده عملکرد نرم افزار امنیتی مایکروسافت ( شامل ویندوز دیفندر در ویندوز۸ و Microsoft Security Essentials برای نسخه های قدیمی تر ویندوز) مشاهده کنید، متوجه یک نتیجه شگفت انگیز خواهید شد. ویندوز دیفندر یا برنامه امنیتی یادشده ساخت مایکروسافت، ظاهرا در قعر لیست برنامه های امنیتی با میزان تشخیص صفر قرار دارد. مدنظر داشته باشید که این برنامه به عنوان یک مبنا در نظر گرفته شده بنابراین برنامه های دیگر با این برنامه مقایسه شده اند و کیفیت برتر آن ها در مقایسه با این برنامه به بررسی گذاشته شده است. درواقع این روشی دیگر برای مشخص کردن عملکرد ضعیف برنامه امنیتی مایکروسافت، طبق نتایج AV TEST است. پیش از اینکه این برنامه به عنوان یک مبنا در نظر گرفته شود نیز قعر جدول، جایگاه آن بود.

 

اما مشکل چیست؟ به نظر می رسد برنامه امنیتی مایکروسافت در عمل عملکرد خوبی از خود نشان داده و طرفداران برنامه های امنیتی از آن بسیار راضی و خشنود بوده اند اما در اینجا این برنامه در قعر لیست ما قرار دارد. اظهار نظرهای متفاوت و بعضا متناقضی نیز از سوی مقامات و مسئولین مایکروسافت پیرامون این برنامه اعلام شده است. یکی از کارمندان مایکروسافت پیشنهاد داده از یک برنامه آنتی ویروس دیگر در کنار این برنامه استفاده کنید و البته سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده که این شرکت همچنان استفاده از این برنامه را به همگان توصیه می کند.

 

حقیقت آنستکه اگر شما یک کاربر زبده در امور امنیتی هستید و یا واقعا از آنچه در پس زمینه سیستم عامل شما می گذرد اطلاع دارید، این نرم افزار امنیتی گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر می خواهید دفاع همه جانبه ای از سیستم شما صورت گیرد، بهتر است از یک نرم افزار امنیتی دیگر بر روی رایانه خود استفاده کنید. مسئله مهم این است که اگر از ویندوز ۷ یا ویندوز ویستا استفاده می کنید مدنظر داشته باشید که ویندوز دیفندر موجود بر روی این نسخه های سیستم عامل ویندوز تنها یک برنامه برای جلوگیری از ورود بدافزارهای جاسوسی است و نه یک آنتی ویروس. ویندوز دیفندر تنها بر روی ویندوز ۸ به عنوان یک آنتی ویروس کاربرد دارد.

 

 

 

به کارگیری رویه های امنیتی اصلی بر روی رایانه را فراموش نکنید.

 

انتخاب یک آنتی ویروس نمی تواند به تنهایی تضمین کننده امنیت رایانه شما باشد. استفاده از آنتی ویروس تنها آغازی برای این کار است. هیچ آنتی ویروسی کامل نیست و این به برند آنتی ویروس شما هیچ ارتباطی ندارد. با به کارگیری آموزش های ساده و پرهیز از محتویات و لینک های مشکوک، می توانید عدم آلودگی به ویروس های مختلف را تضمین کنید. این اطلاعات داده شده تنها برای سیستم عامل ویندوز صادق است. هیچ نیازی به استفاده از آنتی ویروس بر روی سیستم عامل مک و یا لینوکس ندارید و استفاده از برنامه های ضد بدافزار نیز برای سیستم عامل اندروید ضروری نیست. البته این مسائل با فرض عدم دانلود برنامه ها از منابع ناشناخته بر روی این سیستم عامل هاست، در غیر این صورت، احتمال آلودگی رایانه و یا دستگاه الکترونیکی شما در همه حال و حتی با وجود استفاده از برنامه های آنتی ویروس وجود دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام وتشکراز آقای ابراهیمی فر ،در ادامه ی مطالب جنابعالی ذکر این نکته که(بروزرسانی) up dateکردن آنتی ویروس بسیار مهم میباشد، لذا یکی از دلایلی که باعث میشود که کاربر از آنتی ویروس شناخته شده استفاده کند بحث بروزرسانی آنتی ویروس میباشد،البته نوع استفاده کاربر از برنامه های کاربردی در محیطهای مختلف، بسترهای گوناگون شبکه وهمچنین نوع ساختارسیستم (config) در انتخاب آنتی ویروس نیز تاثیرگذاز میباشد.

    • با سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی
      با تمام مباحثی که ذکر کردی موافقم
      سپاس از حضورت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.