تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دکتر کریمی فر :جشنواره نوجوان سالم به دنبال ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر و افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان است

  • کد خبر : 45440
  • 11 اسفند 1392 - 22:41

      به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه جشنواره استانی نوجوان سالم گفت : بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان یکی از مباحث مهم و کلیدی در آموزش و پرورش است . گودرز کریمی فر افزود : مرحله جوانی […]

0-2 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه جشنواره استانی نوجوان سالم گفت : بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان یکی از مباحث مهم و کلیدی در آموزش و پرورش است .

گودرز کریمی فر افزود : مرحله جوانی و نوچوانی یکی از مراحل مهم و آسیب زا و در عین حال بهترین مرحله زندگی انسان است که باید هوشمندانه و منطقی با آن برخورد شود وی خاطر نشان کرد : بر اساس آنچه که روانشناسان   مطرح کرده اند : این مرحله یک مرحله طوفانی و بحرانی است که مقطعی و گذرا هم هست و اگر با درایت و تدبیر با آن برخورد نشود آسیب ها و پیامدهای ناگوار اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت .دکتر کریمی فر با اشاره به ظهور فرق ضاله و توسعه فضاهای مجازی و برنامه ریزی دشمن برای به انحراف کشاندن جوانان  ضرورت کار و تلاش بیشتر را یادآور شد و گفت : در مرحله ای که دشمن تمام توان خود را معطوف به انحراف جوانان کرده اگر سنجیده و با برنامه  عمل نکنیم ناخودآگاه به دشمن کمک کرده ایم .

 

وی ادامه داد : خانواده باید مکانی باشد که ضمن ارضای نیازهای مختلف روانی ازجمله محبت ، امنیت ، عرصه مناسبی برای اظهار و ابراز عواطف ، نیازها، علایق و استعدادهای کودک فراهم آورد و با رشد و پرورش صحیح او را در مقابل ناملایمات و مشکلات واکسینه کنند. از طرفی کودک بخش اعظمی از اوقات مفید زندگی خویش را در مدرسه سپری می کند و مدرسه هم محل تجلی رفتارهای فردی و اجتماعی کودکان است و هم زمینه بسیاری از رفتارهای آینده را پی ریزی می کند. لذا ضرورت دارد معلمان و مربیان اطلاعات مفیدی را در ارتباط با مسائل روانی و شخصیتی کودکان داشته باشند و به صورتی هدفمند و درست کودکان را هدایت کنند و با برنامه ریزی صحیح زمینه ایجاد توانمندی های لازم را در دانش آموزان به وجود آورند. از این روی آموزش بهداشت روان به دانش آموزان در سطح مدارس و برنامه ریزی در جهت آموزش نیازها، انتظارات ، مسوولیت ها و حقوق کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است. شرط لازم در این زمینه آشنایی ، پذیرش و رعایت نیازها و حقوق کودکان و نوجوانان از طرف اولیا و مربیان است.دکتر کریمی در پایان با ارائه آماری  در خصوص جشنواره گفت در مجموع تعداد ۶۹۹ دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم  شرکت کرده که از این تعداد ۵۲ دانش آموز در مرحله استانی پذیرفته و به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند و ۵ مقاله از همکاران فرهنگی در این جشنواره به عنوان مقالات برتر معرفی شده اند .

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام و خسته نباشید لازم به ذکر است که آثار برگزیده دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کوهدشت در رشته‌های مقاله،عکس،نقاشی مقام اول و در رشته‌های نقاشی و فیلم کوتاه مقام دوم و در رشته روزنامه دیواری مقام سوم استان را کسب نمودند.که درمجموع شهرستان کوهدشت در این جشنواره مقام اول را کسب نموده است.

  2. سلام تبریک میگم به دانش اموزان کوهدشتی و تشکر میکنم از اقای محمدیان و اقای نریمانی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.