- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیوار حائلی که باید تا ثریا بالا برود

 

 

46605_orig

 

سجاد شفیعی /  میرملاس نیوز: 

*

احداث پارک بانوان به قیمت حبس کردن فرهنگ و هنر

دیوار حائلی که باید تا ثریا بالا برود

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج . امروز صبح بعد از مدتها چشممان به جمال چند تن از کارکنان شهرداری کوهدشت روشن شد . به استقبال شان شتافتیم به این امید که شاید قرار است در فضای جدید و با به روی کار آمدن شورای شهر و شهردار تازه ، همکاری های فرهنگی و هنری مان رونق بیشتری بگیرد ، اما در نگاهشان چیز دیگری خواندیم و تا لب به سخن گشودند برق از سرمان پرید. صحبت از دیوار کشی بود و محبوس کردن ساختمان سه طبقه ی مجتمع فرهنگی هنری امید پشت دیواری که قرار است حائلی شود بین این ساختمان و پارک فدک که گویی مصوب شده در آینده ی نزدیک بوستان اختصاصی بانوان باشد.
یکی از آقایان با نگاهی غضب آلود و کنجکاوانه از پنجره های قسمت اداری که کاملاً به فضای پارک مشرف است بیرون را نگاهی کردند و فرمودند که : بله، زین پس هر کسی که به این ساختمان پا می گذارد اعم از کارمند و هنرمند و ارباب رجوع باید چشمش را درویش کند یا ….. حرفش نا تمام ماند ، پیش خودم گفتم خدا پدرت را بیامرزد که فهمیدی درویش کردن چشم همه ی اینها کاری نشدنی است . در همین فکر بودم که دوستمان بادی به غبغب انداخت و گویی قرار است فیل هوا کند ادامه داد : بهترین راه کشیدن دیوار حائل است.
به این همه درایت خنده ام گرفت . علم کردن دیوار حائل آنهم جلوی چشم ساختمانی فرهنگی و هنری که از پــشت بام اش می توان نصف خانه های شهر را شمرد . عجب فکر بکری . اولاً تا آنجا که ما می دانیم مجتمع های فرهنگی و هنری در نقاط دیگر کشور نگین انگشتری شهر اند و مسئولین می کوشند بر رونق شان بیفزاید نه اینکه مثل شهر ما هر کس لگدی دارد بر تن نیمه جان این بیمار می کوبد . ثانیاً این دیوار به اصطلاح حائل چقدر باید بالا برود تا مانعی باشد بر چشمان حریصی که قرار است از روزنه های ساختمان سه طبقه ی مجتمع فرهنگی هنری امید بیرون را دید بزنند ، حتماً تا ثریا . ثالثاً مگر هنرمندان و فرهنگ دوستان این شهر رنگ و رخ باخته چه گناهی کرده اند که باید اینگونه پشت دیوار حبس شوند و نفسشان بند بیاید .
اندکی تامل ، فکر و درایت در نزد مسئولین شهرستان کوهدشت به خصوص شهرداری و شورا شهر می توانست آنان را متقاعد سازد که پارک فدک مکان مناسبی برای بوستان اختصاصی بانوان نیست . این چه فرهنگ سازی است که به قیمت کور کردن چشم فرهنگ و هنر کوهدشت تمام می شود . مگر نه این است که مجتمع امید قرار بوده و قرار است امید را بیافزاید . مردان دولت تدبیر و امید که خود من نیز با آرزوی آینده ای روشن آن را برگزیدم ، با چه تدبیری می خواهید امید را حبس کنید .

*

73921168065788851010

 

 

*