تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

بیش از ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب سالانه از لرستان خارج می شود

  • کد خبر : 45590
  • 14 اسفند 1392 - 17:38

  معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: میزان روان آب های خروجی از استان لرستان سالانه حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود که زمینه سازی برای بهره برداری از این حجم آب خروجی، ظرفیت بسیار بالایی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی استان محسوب می شود. به گزارش […]

 

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: میزان روان آب های خروجی از استان لرستان سالانه حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود که زمینه سازی برای بهره برداری از این حجم آب خروجی، ظرفیت بسیار بالایی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی استان محسوب می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ، ˈمجید کیان پورˈ در جلسه شورای فنی استان، افزود: در راستای مهار و استفاده بهینه از این حجم آب خروجی و بدون استفاده استان، ۱۰ سد در نقاط مختلف لرستان در دست احداث است.

وی گفت: با اجرای این سدها، زمینه مناسب برای بهره مندی بهینه از بخش قابل توجهی از روان آبهای خروجی استان در حوزه های کشاورزی، اقتصادی و گردشگری فراهم می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی استان به صورت سنتی اجرا می شوند،

تصریح کرد: خلاقیت در اجرای پروژه ها و بهره مندی از معیارهای کارشناسی و فنی نوین در روند طراحی و اجرای پروژه ها، علاوه بر کاهش زمان اجرای طرح موجب رشد و توسعه متوازن استان و کاهش قابل توجه هزینه ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز دراین جلسه گفت: تامین آب شرب خرم آباد با اجرای طرح سد سراب تلخ به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که با اجرای این طرح آب شرب خرم آباد تا افق ۱۴۲۰ تامین خواهد شد.

مهدی اکبریان افزود: کل مسیر خط انتقال آب کاکا رضا به خرم آباد به طور کامل مسیر سازی و آماده لوله گذاری شده است.

به گفته وی، آب شرب مصرفی شهر خرم آباد درحال حاضر از طریق ۲۷ حلقه چاه و سه دهنه چشمه تامین می شود که به دلیل شرایط اقلیمی و جمعیتی شهر، جوابگوی نیاز فعلی نیست.

وی اظهار داشت : برهمین اساس، ۹۷ درصد کار حفر تونل ۳۴۵ متری خط انتقال آب از سد سراب تلخ به خرم آباد انجام شده و مابقی این طرح نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان نیز در ادامه این جلسه گفت: برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی در لرستان زنگ خطری برای فرو نشست دشت های استان است.

ˈظهیر حیدری نژادˈ افزود: فرونشست یکی از پدیده های مرتبط با زمین است که از آن به عنوان زلزله خاموش یاد می شود.

وی اظهار داشت : سازمان زمین شناسی و اکتشافات منطقه ای در استان مطالعات زیر زمینی و پتانسیل و پهنه بندی دشت خرم آباد را در سال جاری انجام داده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. برداشت‏ ‏بی‏ ‏رویه‏ ‏آب‏ ‏از‏ ‏رومشگان‏ ‏باعث‏ ‏شده‏ ‏که‏ ‏سطح‏ ‏آبهای‏ ‏زیر‏ ‏زمینی‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏سال‏ ‏۱۳۶۵ حدود‏ ۱۵ متر‏ ‏پایین‏ ‏تر‏ ‏برود‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏وصف‏ ‏رومشگان‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏مناطقی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏باید‏ ‏در‏ ‏انتظار‏ ‏پدیده‏ ‏فرو‏ ‏نشست‏ ‏باشد‏ ‏بنابر‏ ‏این‏ ‏شایسته‏ ‏است‏ ‏مسئولین‏ ‏به‏ ‏فکر‏ ‏باشند‏ ‏.‏ ‏

  2. سلام دوستان خوبم
    این آمار را امام جمعه شهرستان کوهدشت در جمعه گذشت درخیل نمازگزاران گفتند
    و در رابطه با سدمعشوره هم اعتراض شدیدالحن با مسئولین داشتند
    زیرا کوهدشت اگر سد معشوره را از او بگیرند خواهد مرد نابود میشود ومردمش کوچ خواهند کرد
    زمین های کوهدشت بعلت خشکسالی های زیاد به سرزمین آتش مبدل شده است
    کوهدشت را آقایان کاخ نشین دریابید (منظور وزیر و وزراست)جای گرم ونرمی نشسته اید ویادتان رفته است که شماهم کشاورززاده بودید ومثل ما دهاتی و روستائی
    یادتون نرود

  3. شنیدن این خبرها فقط داغ بر دل می نشاند ،با این همه منابع وبستر مناسب فقط اندر خم یک کوچه ایم….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.