تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

لرستان قطب دامپروری کشور است

  • کد خبر : 45595
  • 14 اسفند 1392 - 18:07

     مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت : استان لرستان با ۵/۶ میلیون واحد دامی، جزء استان‎های مهم و قطب‎های دامپروری کشور است.به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ،ˈجواد گودرزیˈ در گردهمایی یک روزه مسوولان دفاتر نمایندگی ولی‎فقیه منطقه دو سازمان دامپزشکی کشور و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‎های دام و طیور افزود : […]

 

 

 مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت : استان لرستان با ۵/۶ میلیون واحد دامی، جزء استان‎های مهم و قطب‎های دامپروری کشور است.
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا ،ˈجواد گودرزیˈ در گردهمایی یک روزه مسوولان دفاتر نمایندگی ولی‎فقیه منطقه دو سازمان دامپزشکی کشور و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‎های دام و طیور افزود : هر سال در کشور شاهد طغیان بیماری به‎خاطر جابجایی‎های غیرمجاز دام ‎ها هستیم اما در استان با برنامه‎ریزی‎هایی که در حوزه بهداشت، سلامت و کنترل بیماری‎های مشترک انسان و دام شده ،تاکنون هیچ مورد و گزارشی از بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‎ها، پالایشگاه بیماری بوده و دام‎هایی که قابلیت ذبح شرعی و بهداشتی ندارندنیاید وارد کشتارگاه شوند ،تصریح کرد : در حال حاضر ۱۱ کشتارگاه طیور در استان فعال بوده که روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن کشتار مرغ دارند؛ بخشی از این گوشت‎ها به خارج استان صادر می‎شود و البته به استان نیز واردات گوشت داریم.

دکتر گودرزی گفت: هم اکنون صادرات گوشت قرمز به خارج استان داریم اما متأسفانه به‎صورت زنده است که باید برای فرآوری آنها برنامه ‎ریزی شود.

وی با اشاره به فعالیت کشتارگاه در تمام شهرستان‎ها افزود: واحد خرم‎آباد و کوهدشت صنعتی بوده، بروجرد و الیگودرز نیمه صنعتی و مابقی سنتی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: در دورود نیز یک کشتارگاه صنعتی راه‎اندازی خواهد شد که شمال استان را پوشش می‎دهد واحداث کشتارگاه دوم خرم‎آباد نیز در دست بررسی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.