تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

کشتن بی رحمانه یک پلنگ ایرانی در شیروان

  • کد خبر : 45617
  • 15 اسفند 1392 - 11:05

  دردناک تر از کشتن بی رحمانه این پلنگ، اظهار نظری‌ست که یابنده لاشه مثله شده حیوان روایت می‌کند؛ آن جایی که از تلاش مسئولان محیط زیست برای لاپوشانی ماجرا سخن می‌گوید. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از«تابناک»، از سی و چند روزِ محدوده آذر تا ابتدای دی ماه سال جاری که برای پلنگ‌های […]

 

دردناک تر از کشتن بی رحمانه این پلنگ، اظهار نظری‌ست که یابنده لاشه مثله شده حیوان روایت می‌کند؛ آن جایی که از تلاش مسئولان محیط زیست برای لاپوشانی ماجرا سخن می‌گوید.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از«تابناک»، از سی و چند روزِ محدوده آذر تا ابتدای دی ماه سال جاری که برای پلنگ‌های ایرانی بسیار خونین بود و هر چند روز یکبار خبر کشته شدن یکی از آنها از یک نقطه از کشور به گوش می‌رسید، دیگر خبری از کشتار این گونه در معرض انقراض در دست نبود تا امروز. هرچند با اظهار نظرهایی که درباره این مورد به نقل از مسئولان بیان شده، با اطمینان نمی‌توان گفت در ماه های اخیر پلنگ کشی رخ نداده است!
 
دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران با اعلام این خبر، منبع آن را گزارش یکی از همیاران محیط زیست شهرستان شیروان (خراسان شمالی) دانست و تصاویر از رویداد منتشر کرد که بر اساس آن، کشته شدن یک پلنگ ایرانی که سر و دم ان بریده شده، حکایت از حمله سبوعانه یک یا چند نفر به این گونه در خطر انقراض دارد.

این همیار محیط زیست در تشریح ماجرا می‌گوید: روز جمعه (نهم اسفندماه) به منظور سرکشی به باغ شخصی خودم در روستای «امیرانلو» در منطقه شاه جهان رفته بودم که با لاشه یک پلنگ در استخر پشت باغ مواجه شدم.

وی می‌افزاید: با توجه به یخ زدگی سطح آب، با مشقت فراوان به کمک شخص دیگری لاشه پلنگ را از داخل استخر بیرون کشیده و متوجه شدم که سر، دم و دست راست حیوان بریده شده است؛ مشخص بود که افرادی سر، دم و دست پلنگ را بریده و با خود برده‌اند.

این همیار محیط زیست با اعلام اینکه لاشه پلنگ را در گودالی کنار استخر قرار داده و مقداری کمی خاک روی آن ریخته، از مراجعه خود در فردای آن روز به اداره محیط زیست شهرستان شیروان خبر می‌دهد و این گونه ادامه می‌دهد: با مراجعه به اداره محیط زیست، موضوع و کروکی دقیق محل دفن لاشه را به اطلاع رئیس اداره رساندم و تصاویری را که با تلفن همراه خود قبل و بعد از بیرون کشیدن لاشه پلنگ از استخر تهیه کرده بودم به وی نشان دادم که وی در پاسخ، از من خواست تصاویر را از روی گوشی تلفن خود پاک کرده و این موضوع را به کسی بازگو نکنم!

وی می‌افزاید: روستای امیرانلو خالی از سکنه است و تمام اهالی آن از جمله خود من ساکن شهر هستند و صرفا برای سرکشی به باغهای خود به روستا می‌روند، بنابراین دام اهلی در این روستا وجود ندارد که کسی از ترس حمله پلنگ به احشام بخواهد این حیوان را از بین ببرد اما به نظر می‌رسد این حادثه توسط یک شکارچی غیرمجاز صورت گرفته است.

بدین ترتیب پنج روز از این حادثه می‌گذرد و اعلام نشدن ماوقع که ظاهرا از بی تمایلی مسئولان محیط زیست منطقه نشات گرفته، این شهروند مسئول را مجاب می‌کند که ماجرا را با رسانه‌ها در میان بگذارد تا شاید به این وسیله عامل یا عاملان این کشتار سبوعانه تحت تعقیب قرار گرفته و امید برود که مانعی هرچند کوچک در راه کشتارهای بعدی این گونه در معرض انقراض قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. از دیو و دد ملولم انسانم آرزوست

  2. اینطوری بار او مدیم قربان ،، یادمون دادن هر جوری دلمون بخواد زندگی کنیم، درختارو ببریم ، گُلارو از ریشه بِکَنیم،هر جا دلمون خواست آشغال و زباله بریزیم،جانورارو بکشیم، مراتع وجنگلارو تخریب کنیم، هر جوری عشقمون کشید رانندگی کنیم، به حقوق دیگران تعرض کنیم، همینطوری با ماشین ول بگردیم وسوخت باد آورده رو بیخودی دود هوا ومحیط زیست را آلوده کنیم، نماد فرهنگ یعنی آثار تاریخی رو تخریب کنیم وروی آنها یادگاری بنویسیم ووووو …. کی به کیه؟؟؟؟؟

  3. قلب آدم به درد می آید واقعا متاسفم…………………….این رفتارها جز از انسانهای نخستین از کسی بر نمی آید

  4. این ها همه گوشه ای از بی فرهنگی خشونت در جا معه است . آنان که خشونت را در جا معه نهادینه می کنند و با برخورد میر غضبی و تفکرات میرغضبی سکان جامعه را در دست دارند با ید بدانند . نا امنی و دروغ و ترویج خشونت وقتی به جا معه تزریق می شود ابتدا معصوم ترین بعد زندگی یعنی محیط زیست را نشا نه می رود وسپس مردم فرو دست بی سر و سا مان را به فلا کت می نشاند .به را ستی چقدر توجه به صداقت . تحمل و بخشش در جا معه تبلیغ می شود . چقدر با ندانم کاری در مدیریت خرد و کلا ن مردم را به ستوه آورده و به مرز جنون کشا نده اند . کجای جامعه در امان مانده که بشود در با رهی آن چاره اندیشید . دریغا

  5. چرا؟

  6. مسولی که چنین اظهار نظری می کنی(( عکسها را از گوشیت حذف کن و به کسی نشون نده ))) وای به حال دیگران
    لابد فامیل…………… هاست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.