تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

“روز فرهنگ لرستان” در جشنواره آثار تولیدی دانشجویان فرهنگ و هنر کشور برگزار شد

  • کد خبر : 45666
  • 16 اسفند 1392 - 19:57

  مراسم گرامی‌داشت “روز فرهنگ لرستان” در ششمین روز از نخستین جشنواره عرضه و فروش آثار تولیدی دانشجویان فرهنگ و هنر، روز پنج‌شنبه در تهران برگزارشد. به گزارش میرملاس نیوز از یافته، این مراسم با حضور “محمدجعفر محمدزاده” مشاور وزیر ارشاد، گروهی از هنرمندان  و قلم‌ به دستان لرستانی، علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر کشور […]

 

مراسم گرامی‌داشت “روز فرهنگ لرستان” در ششمین روز از نخستین جشنواره عرضه و فروش آثار تولیدی دانشجویان فرهنگ و هنر، روز پنج‌شنبه در تهران برگزارشد.

به گزارش میرملاس نیوز از یافته، این مراسم با حضور “محمدجعفر محمدزاده” مشاور وزیر ارشاد، گروهی از هنرمندان  و قلم‌ به دستان لرستانی، علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر کشور و جمعی از خانواده‌های لرستانی مقیم تهران در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در خیابان حجاب برگزار گردید.

در این جشنواره دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی فرهنگ و هنر به ارائه و فروش آثار هنری و تولیدات خود در رشته های مختلف می پردازند.

از لرستان نیز مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کوهدشت به معرفی آثار تولیدی دانشجویان فرهنگ و هنر استان لرستان می‌پردازد.

در حاشیه جشنواره

روز پنج‌شنبه ۱۵ اسفند به روز فرهنگ لرستان اختصاص داشت.

روز فرهنگ لرستان که قرار بود راس ساعت ۱۰ صبح شروع شود با یک ساعت تاخیر و ساعت ۱۱ با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط “‌بهرامی” قاری روشن‌دل لرستانی شروع شد.

سپس “صید جعفر جمشیدی” رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کوهدشت، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین به ارائه گزارش از عملکرد مرکز کوهدشت پرداخت و  برنامه های آتی آن را به اطلاع حاضرین رساند.

او در ادامه سخنانش از مسوولان محلی درخواست همکاری کرد و تقاضا نمود مسوولان تلاش کنند بستر لازم جهت ارتباط این مرکز با سایر استان‌ها فراهم شود.

سپس گروه سیمره با “مهران غضنفری” به عنوان خواننده و اکبر خسروی، احسان عبدی‌پور، علی‌رضا حیدری، داوود رضایی، مجید دولتشاه و امیررضا ابراهیمی به عنوان نوازندگان در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

هنرمایی گروه سیمره مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت و بارها درخواست تکرار ترانه‌ها را داشتند.

در ادامه‌ی برنامه محمد‌زاده مشاور مطبوعاتی  وزیر ارشاد، در سخنان کوتاهی به پیشینه‌ی غنی فرهنگی لرستان اشاره کرد و نقش موسیقی را در تمدن تاریخی لرستان برشمرد.

مراسم “روز فرهنگ لرستان” تا بعدازظهر پنج‌شنبه نیز ادامه داشت و گروه سیمره با حضور در سالن اصلی روزی به یاد ماندنی برای حاضرین رقم زدند.

قابل ذکر است نخستین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر که از ۱۰ اسفند با حضور وزیر ارشاد افتتاح شده‌ بود تا ۱۷ اسفند‌ماه در محل مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در خیابان حجاب ادامه خواهد داشت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. کار بسیار قشنگ و موثری بوده! جا داره از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر بشه و تکرار این گونه مراسم ها هم به متحد شدن اقوام و هم به ترویج و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای فرهنگی لرستان کمک میکنه.
    سپاس از آقای جمشیدی و حسین پور عزیز و گروه سیمره و تمامی افرادی که این مجال را فراهم کردند.

  2. سلام و خسته نباشی خدمت شما عزیزان
    کار بسیار مفید و ارزشمندی را انجام داده اید باعث افتخار و سربلندی هستید و امیدوارم این قدم بزرگی باشد که توسط شما عزیزان برداشته شده خدا قوت سربلند باشید …………..
    جدا دارد که از شما بزرگوار جناب آقای جمشیدی که پیشرو در این کار بزرگ هستید و جناب آقای حسین پور گرامی و گروه دوست داشتنی موسیقی سیمره تشکر و قدر دانی را کنم و از خداوند بزرگ بهتر ینها را برای شما و کوهدشت عزیزمان خواستدارم

  3. سلام و خسته نباشی خدمت شما عزیزان
    کار بسیار مفید و ارزشمندی را انجام داده اید باعث افتخار و سربلندی هستید و امیدوارم این قدم بزرگی باشد که توسط شما عزیزان برداشته شده خدا قوت سربلند باشید …………..
    جا دارد که از شما بزرگوار جناب آقای جمشیدی که پیشرو در این کار بزرگ هستید و جناب آقای حسین پور گرامی و گروه دوست داشتنی موسیقی سیمره تشکر و قدر دانی را کنم و از خداوند بزرگ بهتر ینها را برای شما و کوهدشت عزیزمان خواستدارم

  4. با تقدیر و تشکر از برگزار کننده این همایش: جناب آقای جمشیدی، چقدر زیبا بود حضور جناب آقای دکتر محمد زاده ، آقای جمشیدی ، و مهندس سعید نادری و چند طن از دوستان دگر که مدتها بود روی گلشان را ندیده بودم و از زحمات بی شائبه آقای امین آزادبخت جهت پوشش تصویری و اطلاع رسانی این دوست عزیر قدر دانی می کنم و باز هم از گروه هنری سیمره هزاران بار تشکر از صدای زیبای این گروه …

  5. جناب آقای جمشیدی:
    تلاش در جهت زدودن غبار محرومیت از مردم این دیار کاری بس شایسته است. غباری که به واسطه ناملامیاتی که همگان بر آن آگاهند، چهره مردم این دیار را در بسیاری موارد کدر کرده است. شکی نیست که کاراهایی از این دست میتواند در شناساندن چهره ای متفاوت از این مردم نجیب مثمر ثمر باشد. ضمن تشکراز تمامی دست اندر کاران این کار فرهنگی، برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت دارم.

  6. ای ول میگم دلیل علاقه وافر میر ملاس به استاد محمد زاده چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا میر ملاس جواب بده…….
    فقط فراموش نکن به عنوان یک مطبوعاتی تا زمانی میتونی درست نقد کنی که به هیچ سمتی نیفتی اگه افتادی تو هم میشی مثل……
    (اگه دوست دارین کامنت بنده رو چاپ نکنین به همین ایمیل ادرس جواب بدین البته امیدوارم من اشتباه کرده باشم واستااااااااد محمدزاده اشتباهی پایه ثابت اخبار میر ملاس شده باشن.)

    • سلام بر احسان عزیز !!
      برای مجموعه ی میرملاس همه ی همشهریان و هم استانی ها قابل احترام هستند و خود را موظف میدانیم اخبار و رویداهای شهرستان و استان را انعکاس دهیم
      امیدوارم روزی برسه که همه ی ما نقاب ها را کنار گذاشته و بدون غرض ورزی و کینه جهت اعتلای دیارمان گام برداریم…

  7. درود بر محمدزاده ی هنرمند و هنر دوست.

  8. درود بر اساتید بزرگوار محمدزاده و حسین پور
    ودرود بر انسانهای شریف و نجیب و کسانی که حاضر نیستند به هر قیمتی پای بر شرافت خود گذارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.