تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

بازدید استاندار از سد و نیروگاه سیمره /مطالبات اهالی منطقه از چالشهای این پروژه ملی

  • کد خبر : 45741
  • 17 اسفند 1392 - 11:14

  استاندار لرستان به همراه برخی از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان از محل پروژه سد و نیروگاه سیمره بازدید کرد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از سد و نیروگاه سیمره در جریان روند کاوشهای باستان شناسی در محوطه های تاریخی سیمره قرار […]

 

استاندار لرستان به همراه برخی از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان از محل پروژه سد و نیروگاه سیمره بازدید کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از سد و نیروگاه سیمره در جریان روند کاوشهای باستان شناسی در محوطه های تاریخی سیمره قرار گرفت.

وی با اشاره به تعویق آبگیری سد سیمره، ابراز امیدواری کرد که در این فرصت بتوان با تکمیل کاوشها در این منطقه تاریخی قدمی در راستای حفظ آثار ارزشمند موجود در این منطقه برداشت.

بازوند با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی استان لرستان، بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر داشته ها و سرمایه های استان در این بخش توسط متولیان امر تاکید کرد.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به مشکلات روستائیان ساکن در محدوده سد سیمره در استان لرستان عنوان کرد: در این زمینه شاهد اعتراضاتی از سوی مردم به دلیل عدم پرداخت پول اراضی کشاورزی و خانه های مسکونی تخریب شده پس از آبگیری سد بوده ایم.

بازوند از پیگیری در این زمینه به منظور احقاق حقوق مردم منطقه خبر داد و بیان داشت: امروز در جریان این بازدید میدانی ابعاد مختلف این پروژه سدسازی مورد بررسی قرار گرفته و در راستای رفع مشکلات مردم منطقه چاره اندیشی خواهد شد.

بنابر این گزارش طرح سد و نیروگاه سیمره حد فاصل دو استان ایلام و لرستان بر روی رودخانه سیمره و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر احداث شده است.تا کنون حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد سیمره هزینه شده است.

این در حالیست که با آبگیری سد سیمره ۱۲۰ محوطه تاریخی متعلق به دوره‌های نوسنگی،‌ عصر مفرغ، عصر آهن و دوره‌های تاریخی تا اسلامی که برخی کارشناسان آن‌ها را مشابه “تیسفون” دانسته‌اند، غرق خواهند شد.

همچنین زیر آب رفتن ۱۴ روستای لرستان در جریان آبگیری سد سیمره و عدم پرداخت مطالبات اهالی منطقه از دیگر چالشهای موجود در رابطه با این پروژه ملی است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. ازتوجه وعنایت استاندارتوانمندومشاورارزشمندشان جناب آقای سیروس ابراهیمی که درتصویرهمراه استاندارمی باشندودغدغه واهتمام مراقبت وحفظ میراث فرهنگی دیارکهن وباریشه امان رادارندبی نهایت سپاس وامتنان

  2. با سلام لطفا عکسها را بروز کنید

  3. متاسفانه مسولین رده بالای کوهدشت بجای همفکری با بقیه افرادوهمشهریان در راس کار صرفا جناحی عمل میکنند.با این وجودامکان پیشرفت وبرون رفت از مشکلات شهرنیست.باید ازدیگر شهرها الگو گرفت.تاکی باسواد وبی سوداها این شهر فقط به فکر طایفه وبرتری پیدا کردن برطایفه رقیبشان هستند.کدام منجی واز کجا باید ظهور کنه تاپایان خوشی برای حل مشکلات این شهررقم بزنه.سدسیمره مگرچند درصداز اراضی ما رو میخواد آبیاری کنه؟خانه از پای بست ویران است……..(هرچندمسئولین محترم سایت نقطه به نظر های که انتقادی هستند وقعی نمیگذارند)

  4. تا جایی که من می دانم سد سیمره در منطقه گرمسیر واقع است و این برف داخل عکس مربوط به منطقه سیمره نیست . مشاور هم یعنی …

  5. هم استانی های عزیز، ابراهیمی هر جایی باشه ابراهیمیه،غیرت داره ،توانمنده،سخنرانه،ای کاش استان ما ۱۰ نفر مثل ابراهیمی داشت.

  6. آقای محمود عزیز سلام :اولا سد سیمره است چون پشت صحنه کوههای ایلام است دوما چه فرقی میکنه باشه یا نباشه !!!! سوما مشاور یعنی ……. درست نیست چون این انسان است که به پست و مقام ارزش میدهد نه پست و مقام به انسان . اگر انسانی توانمند باشد به جایگاهی که برای خدمت به آنجا میرود ارزش میدهد وگرنه اگر این مناصب ماندنی بودند چه کسی بهتر از مولا امیر مومنان سوما صرف نظر از اظهار نظر های بیمور د و جناحی اگر نبود دلاور مردیهای همه رزمندگان و سرداران شهید کوهدشت الآن امثال بنده و جنابعالی با ید مثل بعضی کشور های همسایه درگیر بدترین و بی اساس ترین منازعات داخلی بودیم . همین مشاوری که شما هیچش یا کشکش پنداشتی بهترین عزیزش یعنی سردار حمید رضا ابراهیمی فرمانده محور عملیات لشکر ۵۷ ابوالفضل را در عملیات مرصاد تقدیم این نظام نمودند تا امروز منو شما شب را با خیالی آسوده صبح کنیم اگر نبود دلاورمردی حمیدها . علیمردان ها و……….. دیگر سرداران شجاع ………..من و تو ……. پس احترام خانواده معزز شهدا در هر جناحی که باشند برما واجب است امیدوارم سربلند باشید

  7. ازجناب داریوش عزیز برای درج کلیه مطالب موافق و مخالف متشکرم امیدوارم که این سئوال جواب ها بتواند در رشد و توسعه شهر سرداران بی نشان موثر باشد البته با رعایت انصاف . ایکاش توسط سایت میر ملاس به این نکته مهم پرداخته شود که چند خیابان شهر کوهدشت هم به نام سرداران بزرگ نامگذاری شود ضمنا ار مسئولین مدرسه راهنمایی شاهد برای نامگذاری کلاسها بنام سرداران شهید کوهدشت سپاسگزارم چه مسئولین قبلی و چه مسئولین فعلی شاهد .

  8. باسلام ،به دور از هر جناحی و نظرهای حاشیه ای ،همه فکرم درگیره اینه که از یک طرف تاریخ کهن دیارمون از طرف دیگه وضعیت کشاورزی شهرمون که هر دو از اهمیت بالایی برخوردارند باعث شده که تصمیم گیری رو سخت کنه.ولی واقعا نمیشد یک جایی یا مکانی انتخاب میشد که اینجوری تو دوراهی نمی موندیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. با سلام راست میگن که ما اول عمل می کنیم بعد فکر . و معمولا در چنین شرایطی پشیمان می شویم از کرده خود . بگذریم که راه اندازی این سد و آبگیری آن فقط موچب زیر آب رفتن آثار باستانی می شود مشکلی که نداره ؟! قبلا زیر خاک بوده حالا رفته زیر آب . نتیجه منطقی این تصمیم آن است که آن آثار می شوند ، آبی خاکی ! و ارز ششون هم بیشتر میشه . لابد بعد از اینکه افرادی رو به جرم قاچاق آثار آبی خاکی می گیرند ما در حیرت می شویم گه چطور اینها از این همه موانع عبور کرده و به مطلوب و معشوق خود رسیده اند؟ ! لابد قبلا در مانو رهای آبی خاکی شرکت کرده اند و خیلی ورزیده شده اند .
    مضافا آنکه با زیر آب رفتن این آثار فقط عده ای ازخواص و غواص می توانند به آنها دسترسی داشته باشند .!
    پیامد دیگری که این کار دارد آنست که اثار باستانی از زیر خاکی به” زیر آبی خاکی” تغییر نام میابند و یک لغت جدید هم به مجموعه لغات فارسی اضافه می شود و البته می تونیم اونرو رایگان یا به ثمن بخث به فرهنگستان لغت بفروشیم .
    نتیجه اخلاقی دیگه اونه که مردم کوهدشت که تا پیش از این چندان زیر آبی نمی رفتند حالا اول که آثار و مفاخرشات را می فرستند و بعد خودشون به دنبال اونامیرن و به مرور یاد می گیرن اهل زیرآبی رفتن بشن .
    حالا آقای استاندار و هیات همراه و منسوب به همراه کدوم راه بهتره ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.