تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

امرایی عنوان کرد :افزایش ۲ برابری زکات جمع‌آوری شده در کوهدشت

  • کد خبر : 45779
  • 17 اسفند 1392 - 17:50

        رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت گفت: امسال زکات جمع‌آوری شده در شهرستان کوهدشت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است. به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان کوهدشت ، مردان امرایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از افزایش […]

 

 
 
 
رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت گفت: امسال زکات جمع‌آوری شده در شهرستان کوهدشت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان کوهدشت ، مردان امرایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از افزایش دو برابری زکات جمع‌آوری شده، در شهرستان کوهدشت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری رویکرد اصلی کمیته امداد امام (ره) در سال‌های اخیر توانمندسازی اقتصادی فرهنگی خانواده‌ها است.

وی اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان کوهدشت در ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری در راستای ایجاد کسب و کار برای مددجویان این شهرستان ۵۳۹ طرح اشتغال‌زایی با اعطای ۳۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع بانکی و منابع داخلی امداد اجرا کرده است.

این مسئول ایجاد مهارت در مددجویان پیش از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را از طریق این نهاد در جهت پایداری طرح‌های مذکور ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا یک هزار و ۶۸۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت با هزینه بیش از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

امرایی در بخش دیگری از سخنان خود ارتقاء سطح دانش و آگاهی خانواده‌ها را از مهمترین اقدامات کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد و افزود: اجرای طرح بزرگ نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده، ارائه راهنمایی و مشاوره به گروه‌های مختلف جامعه هدف از قبیل زنان سرپرست خانوار، نوعروسان، دختران در آستانه ازدواج، برگزاری اردوهای تخصصی و برنامه‌های فرهنگی تربیتی کانون فرهنگی دائم کمیته امداد کوهدشت بخشی از خدمات فرهنگی ارائه شده، از طریق این نهاد به مددجویان تحت حمایت است.

رئیس کمیته امداد شهرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۳۸۱ دانشجو و ۵ هزار و ۸۴۵ دانش‌آموز تحت حمایت در شهرستان کوهدشت از کلیه خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جهت ارائه خدمات فرهنگی مختلف به خانواده‌های تحت حمایت از طریق این نهاد هزینه شده است.

امرایی در ادامه پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت را گام دیگر این نهاد در راستای حمایت از جامعه هدف خود عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۸۱ خانوار کوهدشتی از کمک معیشت این نهاد که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، بهره‌مند هستند و در این راستا از ابتدای سال جاری قریب به ۶۸ میلیارد ریال کمک معیشت به این تعداد خانوار در سطح شهرستان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با پرداخت کمک هزینه ازدواج به خانواده‌ها اظهار داشت: در این راستا در ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تهیه جهیزیه و هزینه ازدواج به خانواده‌های تحت حمایت در این شهرستان پرداخت شده است.

امرایی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک موردی ویژه و اجاره مسکن به مددجویان کوهدشتی پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهدشت تامین مسکن مناسب برای مددجویان را نیز از اهم اقدامات امداد در راستای رسیدگی به امور محرومان دانست و اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان با کمک خیرین بومی و غیربومی از ابتدای سال جاری بیش از ۵ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال در قالب تعمیرات، خرید، احداث و بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان هزینه نموده است.

وی در ادامه با تقدیر از اعتماد خیرین و نیکوکاران همکار با این نهاد اظهار داشت: ماهانه به طور میانگین مبلغ ۲۷۵ میلیون ریال صدقات از محل صندوق‌های صدقه نصب شده در این شهرستان جمع‌آوری می‌شود.

امرایی با اشاره به اینکه کار جمع‌آوری زکات نیز بر عهده کمیته امداد امام (ره) است، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته رشد قریب به دو برابری داشته است.

رئیس کمیته امداد شهرستان با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) بر بهداشت و سلامت خانواده‌های تحت حمایت تاکید فراوانی دارد، اذعان داشت: ۱۰ هزار و ۱۱۰ نفر از مددجویان شهری این نهاد از سیستم ارجاع و پزشک خانواده بهره‌مند هستند و از ابتدای سال جاری بیش از ۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال در قالب هزینه‌های درمانی، خدمات ویژه درمانی، خسارات متفرقه و احداث سرویس‌های بهداشتی برای این مددجویان کوهدشتی هزینه شده است.

امرایی در پایان سخنان خود با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در قالب سبد کالا به ۴۵۰ کودک زیر شش سال دچار سو ء تغذیه معرفی شده، از طریق شبکه بهداشت شهرستان، گفت: دو هزار و ۵۰۱ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی و زنان سرپرست خانوار کوهدشتی از طریق این نهاد بیمه تامین اجتماعی شده و از کلیه مزایای این بیمه بهره‌مند هستند و در این راستا بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال حق بیمه و سرانه درمان آنان از طریق این نهاد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام وخداقوت خدمت آقای امرایی مدیرتوانمد بی حاشیه ودلسوزشهرستان کوهدشت

  2. آقای شهروند کدوم توانمندی کدوم دلسوزی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.