تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

کیان پور : معضل سرعت گیرهای غیراستاندارد در لرستان/ در صورت وقوع حادثه دفاعی از شهرداریها نداریم

  • کد خبر : 45807
  • 18 اسفند 1392 - 10:35

  معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جانمایی غیراصولی و غیراستاندارد برخی از سرعت گیر ها باعث ایجاد خسارت جانی و مالی به مردم شده است، گفت: اگر وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد باعث ایجاد خسارت جانی و مالی برای شهروندان شود ما هیچ دفاعی از شهرداری ها نخواهیم داشت. به گزارش میرملاس […]

 

معاون عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جانمایی غیراصولی و غیراستاندارد برخی از سرعت گیر ها باعث ایجاد خسارت جانی و مالی به مردم شده است، گفت: اگر وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد باعث ایجاد خسارت جانی و مالی برای شهروندان شود ما هیچ دفاعی از شهرداری ها نخواهیم داشت.

به گزارش میرملاس به نقل ازمهر، مجید کیان پور پیش از ظهر شنبه در همایش شهرداران لرستان با اشاره به اینکه امروز دومین گردهمایی شهرداران برگزار می شود، اظهار داشت: در جلسه قبل بیشتر مباحث مربوط به مشکلات شهرداری ها، مشکلات عمرانی شهرها، مسائل استخدامی و پرسنلی و … مطرح شد.

شهرداری بستر رضایتمندی شهروندان در مدت تعطیلات نوروز را فراهم کنند

کیان پور با بیان اینکه خط کشی معابر، رنگ آمیزی جدول ها، نظارت بر کشتارگاه های زیر نظر شهرداری، برگزاری جشن های سنتی، نظافت معابر و … از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، گفت: همچنین با توجه به نزدیک بودن پنجشنبه آخر سال شهرداری ها باید فضای آرامستان ها را نظافت کرده تا مردم بتوانند در یک شرایط مناسب به محل قبور بروند.

وی یادآور شد: باید یک تیم ویژه خدمات شهری برای پیگیری مسائل سرویس های بهداشتی و نمازخانه در شهرداری های تشکیل شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برای استقبال از مسافران نوروزی باید در بخش فرهنگی هم اهتمام ویژه شود، یادآور شد: تزیین میدان های شهر با استفاده از المان های سنتی، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان و … باید در دستور کار باشد.

از سد معبر در مناطق مرکزی شهر جلوگیری شود

کیان پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید از سد معبر در مناطق مرکزی شهر جلوگیری شود، اظهار داشت: بسیاری از مسافران نوروزی برای خرید و گردش به مناطق مرکزی شهر می روند و باید فضا به گونه ای باشد که هیچگونه سد معبری در پیاده روها و خیابان نباشد.

معاون عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت دور برگردان ها و سرعت گیرهای غیر استاندارد در شهر اظهار داشت: متاسفانه با وجود طرح مسائل و مشکلات در این خصوص اما هنوز هیچ اهتمامی برای رفع این معضلات نشده است.

کیان پور با بیان اینکه بسیاری از سرعت گیرها غیرضروری هستند، تصریح کرد: باید در رابطه با حل این معضل پیگیری شود و در مکان هایی هم که وجود سرعت گیر ضروری است استانداردهای لازم به کار گرفته شود.

جانمایی غیراصولی و غیراستاندارد برخی از سرعت گیر ها در شهرهای لرستان

وی با تاکید بر اینکه جانمایی غیراصولی و غیراستاندارد برخی از سرعت گیر ها باعث ایجاد خسارت جانی و مالی به مردم شده است، گفت: اگر وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد باعث ایجاد خسارت جانی و مالی برای شهروندان شود ما هیچ دفاعی از شهرداری ها نخواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به عدم رعایت نکات ایمنی در ساختمان سازی توسط پیمانکاران اظهار داشت: بسیاری از پیمانکارن بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی کار عمرانی خود را شروع می کنند و همچنین در معابر و پیاده روها باعث ایجاد مشکل برای شهروندان می شوند.

کیان پور با تاکید بر اینکه شهرداری باید نظارت کامل بر این مسائل داشته باشد، تصریح کرد: در خیلی از موارد پیمانکاران بعد از اتمام کار خود نخاله ها و زباله های ساختمانی خود را در منطقه باقی می گذارند.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت تجمع نخاله های ساختمانی در ورودی برخی شهر به یک شکل فجیع رها شده است، ادامه داد: این موضوع در شورای پسماند نیز مطرح شد که در آن جلسه تصمیم بر این گرفته شد که یک مهلت ۴۵ روزه برای حل این مشکل به شهردارن داده شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان افزود: در صورتیکه این معضل توسط شهرداری ها حل نشود اداره کل محیط زیست مدعی آنها خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.