- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نعمت‎پور : مسوولان نگاه بهتری به سینما داشته باشند

jeld2a

 

کارگردان فیلم مستند “برای گونگادین بهشت نیست” که از جشنواره فیلم فجر تندیس دریافت کرد، از شرایط کنونی فیلم‎‎سازی در لرستان راضی نیست.

غلام‎رضا نعمت‎پور در گفت‎وگو با خبرنگار میرملاس ، ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی سینمای لرستان، اظهار کرد: متأسفانه در استان ما هیچ‎گونه فعالیت فیلم‎سازی رخ نمی‎دهد. در حال حاضر بیش از ۳۰ شرکت فیلم‎سازی در استان وجود دارد اما نهادهای دولتی حمایت نمی‎کنند و این شرایط سبب شده با وجود پتانسیلی که در استان وجود دارد، کمتر فیلم خوبی ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ فیلم‎ساز مطرح در استان داریم، یادآور شد: چون بازار کار وجود ندارد، این فیلم‎سازها هم فعالیت آنچنانی ندارند. مسوولان باید نگاه بهتری به سینما داشته باشند و در عمل حمایت کنند.

نعمت‎پور تصریح کرد: خیلی‎ها در استان فقط شعار می‎دهند که فرهنگ حرف اول را می‎زند و سرلوحه امور است اما در عمل جا خالی کرده و هیچ‎گونه حمایتی نمی‎کنند.

این کارگردان لرستانی با اشاره به اینکه در سال قبل ۲۰۰ میلیون تومان بودجه ریاست جمهوری به سینمای استان اختصاص پیدا کرد، ادامه داد: آن پول خوب مدیریت نشد و حدود ۲۰ فیلم کم‎اهمیت ساخته شد که یکی از آنها فیلم من(برای گونگادین بهشت نیست) بود که ۴۰ دقیقه از آن با بودجه دولتی و ۳۰ دقیقه را با هزینه خودم ساختم.

تهیه خبر : مهران مریدی /میرملاس نیوز