تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

کاندیدای برترین ورزشکار سال ۹۲ : دکتر ظریف چهره سال است

  • کد خبر : 45882
  • 18 اسفند 1392 - 21:42

  از همه ی مخاطبان ارجمند میرملاس درخواست می شود با شرکت در نظرسنجی خبرگزاری برنا و انتخاب طالب نعمت پور بعنوان ورزشکار برتر سال ، افتخارات این ورزشکار لرستانی را در سال ۹۲ تکمیل نمایند. (لینک نظر سنجی بهترین ورزشکار سال درپایین صفحه موجود است.)با تشکر     طالب نعمت پور کشتی گیر وزن […]

 

از همه ی مخاطبان ارجمند میرملاس درخواست می شود با شرکت در نظرسنجی خبرگزاری برنا و انتخاب طالب نعمت پور بعنوان ورزشکار برتر سال ، افتخارات این ورزشکار لرستانی را در سال ۹۲ تکمیل نمایند. (لینک نظر سنجی بهترین ورزشکار سال درپایین صفحه موجود است.)با تشکر

 

 

طالب نعمت پور کشتی گیر وزن ۸۵ کیلوگرم تیم ملی فرنگی در سال ۹۲ روزهای فوق العاده ای را تجربه کرد. مدال طلای رقابت های جهانی و انتخاب به عنوان فنی ترین فرنگی کار جهان نعمت پور را به عنوان یکی از برترین چهره های سال معرفی نمود. نعمت پور درباره این سال درخشان و حال و هوای آن صحبت کرده است.

*به عنوان یکی از چهره های سال انتخاب شدی. نظرت در این باره چیست؟
خیلی خوشحالم. بی تردید آرزوی هر ورزشکاری این است که با کسب موفقیت های فراوان به عنوان ورزشکار سال انتخاب شود و من خوشحالم که در جمع کاندیداهای بهترین ورزشکار سال قرار گرفته ام. این نشان می دهد که سال خوبی داشته ام و زحمات و تلاش هایم دیده شده است.

*سال ۹۲ برای تو چگونه گذشت؟
سال ۹۲ بسیار سخت و پرفشار بود. من از ابتدای سال تقریباً تا پایان سال به طور مداوم در اردو بودم و یکی از معدود کشتی گیرانی محسوب می شدم که تقریباً در تمامی تورنمنت ها و مسابقات شرکت کردم و همین حضور مداوم باعث شد که سال سختی را تجربه کنم اما خوشحالم که در نهایت تمامی این سختی ها نتیجه داد.

*در ابتدای سال پیش بینی این موفقیت ها را داشتی؟
واقعیت این است که چند سالی است من به این موفقیت ها فکر می کردم. شاید باور نکنید که تمامی فکر و ذکر من در تمام این سال ها رسیدن به طلای جهان بود و این موفقیت را بارها و بارها در ذهن خود مرور می کردم. مطمئن بودم که روزی این موفقیت را کسب خواهم کرد و خوشحالم که در سال ۹۲ میسر شد.

*اگر قرار باشد از بین کاندیداهای ورزشکار برتر سال خودت ورزشکار سال را انتخاب کنی، به چه کسی رای خواهی داد؟
بی تردید به رضا یزدانی رای می دهم. چرا که رضا بازگشت پرفروغی به میادین داشت و پس از مصدومیت سنگینی که در المپیک تجربه کرده بود، توانست دوباره بازگردد. از این اتفاق واقعاً خوشحالم. مطمئن باشید پارتی بازی هم نکرده ام!

*کاملاً مشخص است که اصلاً پارتی بازی نکردی! ظاهراً با رضا رابطه خوبی داری…
بله رضا یکی از دوستان صمیمی من است و با توجه به اینکه تقریباً هم وزن هستیم، روحیات و خصوصیات اخلاقی مان نیز به هم نزدیک است. خوشحالم که رفیقی مثل رضا دارم.

*اگر قرار باشد چهره سال ایران را انتخاب کنی، به چه کسی رای خواهی داد؟
به نظر من دکتر ظریف چهره سال است. ایشان در سال ۹۲ دستاوردهای فوق العاده ای داشت و توانست با حفظ عزت و اقتدار ملی در مذاکرات هسته ای موفق باشد و تحریم های ظالمانه علیه ایران را پایان دهد. به ایشان تبریک می گویم.

*در عرصه هنر چطور؟ به نظر تو چه کسی چهره سال فرهنگ و هنر است؟
بی تردید اصغر فرهادی. اگر چه آقای فرهادی جایزه بزرگ اسکار را در سال گذشته کسب کرد اما افتخاری که ایشان کسب کرده تا سال های سال نام ایشان را با فاصله در صدر چهره های هنری قرار می دهد. نام اصغر فرهادی در هنر و سینمای ایران برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

*ورزشکاران و هنرمندان غالباً با هم رابطه دوستانه و نزدیکی دارند. آیا با کسی از هنرمندان رابطه خاصی داری؟
حقیقتش این است که آن قدر درگیر اردو، تمرین و مسابقات هستم که از دنیای بیرون بی خبرم و کمتر با کسی ارتباط دارم. بعضی وقت ها حتی فرصت نمی شود تا چندین هفته خانواده ام را ببینم چه برسد به این که بخواهم برای روابط شخصی و دوستانه وقت بگذارم.

*سال ۹۳ را چگونه می بینی؟
خیلی خوش بینم. اعتقاد بنده این است که سال ۹۳ سال خیلی خوبی خواهد بود و امیدوارم که موفقیت های سال ۹۲ را بیشتر و پررنگ تر تکرار کنم. هدف من نیز همین است و مطمئنم که موفق خواهم شد.

*با توجه به نزدیکی بازی های آسیایی و جهانی سال پرترافیکی را خواهیم داشت…
بله، سال ۹۳ سال مهمی برای کشتی است و بازی های آسیایی و رقابت های جهانی با فاصله نزدیکی از یکدیگر برگزار خواهد شد و طبیعتاً موفقیت در هر دوی آنها برای ورزش و به ویژه کشتی ایران اهمیت دارد. من ایمان دارم که کادر فنی با یک برنامه ریزی درست و مدون قطعاً ترتیبی اتخاذ خواهند کرد که در هر دو تورنمنت مهم سال ۹۳ موفق باشیم و مدال های رنگارنگ کسب کنیم.

*اگر قرار باشد از بین بازی های آسیایی اینچئون و رقابت های جهانی شخصاً یک تورنمنت را انتخاب کنی، کدام را ترجیح می دهی؟
من کاملاً مطیع کادر فنی هستم و تصمیم گیری در این زمینه را به آنها می سپارم. هر کجا که کادر فنی تشخیص دهد و بخواهد، کشتی می گیرم اما شخصاً دوست دارم که مدال طلای جهانی را تکرار کنم.

*تغییر اوزان کشتی یکی از اتفاقات مهم سال کهنه بود. نظر تو در این باره چیست؟
احساس می کنم تغییر اوزان برای کشتی فرنگی ایران شرایط را بهتر کرده و با توجه به پتانسیل بالقوه ای که در کشتی فرنگی داریم، می توانیم از این تغییرات به نحو احسن استفاده کرده و به مدال های بیشتری برسیم. در کل از این تغییرات استقبال می کنم.

*تغییر قوانین چطور؟
تغییر قوانین نیز کشتی را به سمت و سوی تکنیک و اجرای فن برده و دیگر نمی توان صرف به زور و آمادگی جسمانی موفق شد. در قوانین جدید کشتی گیر باید فن بزند و این اتفاق کاملاً به سود کشتی ایران است چرا که کشتی گیران ایران ذاتاً تکنیکی و فنی هستند و با این قوانین قطعاً شرایط به سود ما خواهد بود.

*احتمالاً این تغییر قوانین بیش از همه به نفع تو به عنوان تکنیکی ترین کشتی گیر سال شده است…
بله، من به شخصه از تغییر قوانین استقبال می کنم چرا که سبک کشتی من بر تکنیک و اجرای فن استوار است و با این شرایط فرصت بیشتری برای موفقیت خواهم داشت.

*جایزه بزرگ مجارستان در زومباتلی آخرین تورنمنتی بود که در سال ۹۲ در آن شرکت کردی و باز هم موفق بودی و قهرمان شدی. نظرت درباره این تورنمنت چیست؟
با توجه به حضور کشتی گیران درجه اول و مدعی جهان سطح این تورنمنت بسیار بالا بود و خوشبختانه بچه های ما نیز خیلی خوب ظاهر شدند. مهمترین نکته برای ما در این تورنمنت حضور در یک میدان بین المللی بود چرا که خیلی از بچه ها ماه ها بود که کشتی نگرفته بودند و بعد از یک سال و اندی در یک تورنمنت بین المللی محک خوردند که خوشبختانه نتیجه مطلوبی حاصل شد. البته من معتقدم سطح کشتی ایران از این تورنمنت بالاتر بود. کشتی ایران مدتهاست خود را از کشتی جهان جدا کرده و به عنوان قدرت اول محسوب می شود.

*در وزن خودت سطح رقابت ها چه طور بود و چه رقبایی حضور داشتند؟
در وزن ۸۵ کیلوگرم تقریباً همه مدعیان سرشناس و کشتی گیران درجه یک دنیا حضور داشتند. دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۳، قهرمان لهستانی سوم المپیک، قهرمان کروات که امسال قهرمان اروپا شده بود، قهرمان گرجستانی که طلای جهان و اروپا را دارد و نفر اول تیم ملی ترکیه همگی حاضر بودند و به نوعی رقابت ها در سطح بالا و قهرمان جهان برگزار شد. فقط حیف که سامان غایب بود!

*با حضور این مدعیان خیلی راحت تر از حد تصور قهرمان شدی؟
خوشبختانه در این رقابت ها توانستم موفق باشم در حالی که با توجه به شرایط بدنی ام خودم تصور نداشتم که قهرمان شوم. حتماً می دانید که چهار ماه بعد از رقابت های جهانی تصادف کردم و درگیر دوره نقاهت، درمان و فیزیوتراپی بودم. شاید باور نکنید اما برای این رقابت ها به طور مفید تنها ۲۵ روز تمرین کردم و با آمادگی زیر متوسط در این تورنمنت حضور یافتم و خوشبختانه نتیجه گرفتم.

 

لینک نظر سنجی برترین ورزشکار سال ایران

http://www.bornanews.ir/Pages/Cat-167-0-1.aspx

منبع: برنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=45882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. واقعاباعث افتخاری همین وبس

  2. درود بر شرفت قهرمان

  3. سلام و دورود بر افتخار آفرین بزرگ لرستان .سلامت باشی پایدار امیدوارم سال ۹۳ نیز سالی پر از مدال برای شما باد و سالی پر از افتخارات زرین برای لرستان و ایران

  4. مابه اقای طالب پور افتخار میکنیم سربلند باشند

  5. سلام خسته نباشی پهلوان مایه افتخار ایران و تمامی لرستانی ها علی الخصوص کوهدشتی ها هستی

  6. ب امید پروردگار مرد سال ورزش خودتی

  7. حیف که حقش رو در انتخابی المپیک خوردند!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.