تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

سرداری که شهرتش در گمنامی است/ سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی

  • کد خبر : 46014
  • 20 اسفند 1392 - 7:59

امام خمینی (ره) : آنها که شهید شدند، به خدمت خودشان و رسالت خودشان و به اجر خدمت خودشان رسیدند.   سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی   سرداری که شهرتش در گمنامی است / به قلم دکتر مجتبی ورمقانی حوالی ساعت ۱ بامداد ۱۵ بهمن ماه و پس از جستجوی نام سردار حاج حسن باقری عزیز،  […]

امام خمینی (ره) : آنها که شهید شدند، به خدمت خودشان و رسالت خودشان و به اجر خدمت خودشان رسیدند.

 

534374_igtaGmGi

سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی

 

سرداری که شهرتش در گمنامی است / به قلم دکتر مجتبی ورمقانی

حوالی ساعت ۱ بامداد ۱۵ بهمن ماه و پس از جستجوی نام سردار حاج حسن باقری عزیز،  سایت وزین و پربار و ارزشی میرملاس را برای اولین بار مشاهده و مطالعه کردم. مدتها پیش مادرم خوابی را برایم تعریف کرد. او می گفت که در خواب پدرت ( شهید حاج هوشنگ ورمقانی) را همراه با حاج حسن باقری در مکه مکرمه در کنار هم و خندان دیده ام. هر چند حقیر به دلیل فعالیت های پژوهشی در مورد اتفاقات کردستان آوازه شجاعت، ایثار، تواضع و ایمان دلاوران کوهدشت از جمله سردار حاج حسن را بسیار شنیده بودم. اما خواب مادر تلنگری شد که از طریق جناب آقای آزاد بخت مدیر مسئول محترم سایت میرملاس حاج حسن عزیز را بیابم و پس از سالها با او مفصل صحبت کنم.

از آنجا که شهید ورمقانی با بسیاری از شهدا و رزمندگان کوهدشتی دوست و همرزم بوده اند بر خود واجب دانستم جهت آشنایی بیشتر مردم آن منطقه با سردار جان بر کف حاج هوشنگ ورمقانی خلاصه ای از زندگی پربارش را بیان کنم. در ابتدا از همکاری و هماهنگی جناب آقایان آزادبخت و بالنگ نهایت تشکر و قدردانی  را دارم و برایشان توفیق آرزومندم.
اگرچه کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب، سرزمین فداکاری های بزرگ است و محل ایثار و شهادت بسیاری از بزرگان کشور بوده و در اکثر برنامه های رسانه ای ملی در حوزه ایثار و شهادت به آن اشاره می شود، اما در سطح ملی از سرداران و بزرگان بومی کردستان کمتر یاد می شود و آنگونه که شایسته شان آنهاست اطلاع رسانی نشده است.
اگر با دقت بیشتر به زندگی حاج هوشنگ ورمقانی بنگریم و مروری به همه برنامه ها و اندیشه های زیبا و خدا پسندانه ایشان داشته باشیم و با همرزمان، اعضای خانواده و مردم عامه و روحانیون مناطق کردستان که در آن دوران به نحوی با آن سردار والامقام در ارتباط بودند و نتایج برنامه های ایشان را در دهه ۶۰ و ۷۰ مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که وی اقدامات بزرگی انجام داده است.
شجاعت، معنویت، بصیرت و خدا محوری وی در زمینه تحقق امنیت پایدار در کردستان، ایجاد همگرایی و وحدت میان شیعه و سنی، حرمت گذاشتن به مردم منطقه و جلوگیری از آسیب رساندن به مردم منطقه و خانواده های فریب خوردگان در آن دوران حساس از جمله برنامه های سردار ورمقانی بود.
سردار خوبی ها و ایثار و از خود گذشتگی و مایه افتخار کردها، شهید حاج هوشنگ ورمقانی فرمانده قرارگاه استانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کردستان، در سال ۱۳۳۸ در روستای «ورمقان» از توابع شهرستان سنقر دیده به جهان گشود و در محیط آرام و پر از صفا و دوستی روستا درس همنوع دوستی و خدمت صادقانه همراه با اعتماد به هموطنان را آموخت و تا پایان مقطع متوسطه در این شهرستان حضور داشت.
وی در اوایل سال ۱۳۵۸ برای خدمت بهتر به قشر ضعیف و آسیب پذیر مناطق روستایی و محروم کردستان در جهاد سازندگی شهرستان قروه مشغول به خدمت شد، که برای شناخت بیشتر از شخصیت این جوان رشید در آن مقطع باید در کنار صحبت مردم شهر و روستاهای قروه و دهگلان نشست.
حاج هوشنگ، خدمت مقدس سربازی خود را در لشکر ۲۸ پیاده کردستان گذراند و در این مدت به خاطر ایثار و شجاعتی که در راه مبارزه با گروهک های ضد انقلاب از خود نشان داد، موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت از دست فرمانده وقت لشکر شد.
وی با داشتن بصیرت و آگاهی کامل از وضعیت بحرانی استان کردستان و حس هم نوع دوستی در آن روزهای سال ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه درآمد و در همان آغاز ورود به عنوان فرمانده گردان ویژه نیروهای اعزامی از شهرستان قروه در نبرد با رژیم بعث عراق، بخشی از جبهه قصر شیرین را تحویل گرفت.
او در این پست خدمات شایانی ارایه داد که اخلاق، باور قوی و خلوص ایشان با همرزمان خود به ویژه تعدادی از پاسداران کردستانی، نام و یاد ایشان را برای همیشه در جامعه ماندگار کرده است.
حاج هوشنگ ورمقانی در این مقطع مدتی نیز به عنوان مسوول گزینش سپاه شهرستان قروه منصوب شد که در جذب جوانان این شهرستان به نهاد مردمی سپاه خدمات ارزنده ای به مردم منطقه داشت و پس از آن فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش دهگلان را بر عهده گرفت که مردم منطقه لیلاخ امروز نیز از رشادت ها و خدمات ارزنده آن سردار بی ادعا در این منطقه به نیکی یاد می کنند.
شهید ورمقانی در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند پسر و یک فرزند دختر است .
سردار ورمقانی با صداقت و جلب اعتماد مردم منطقه در سال های ۶۱ الی ۶۳ بیش از یکصد روستای منطقه را پاکسازی کرد و امنیت منطقه را به وسیله خود مردم و ایجاد پایگاه های مردم برقرار کرد که این اقدام وی مورد تقدیر فرمانده هان سپاه قرار گرفت و می توان از این حرکت به عنوان نقطه عطف برقراری امنیت پایدار در منطقه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد.
وی در سال ۱۳۶۴ بنا به درخواست فرمانده تیپ بیت المقدس به آن یگان ماموریت یافت و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان جانشین ستاد و فرمانده پایگاه این تیپ در جبهه های جنوب و جزیره مجنون در کمال خلوص و شجاعت به مبارزه پرداخت که یادآوری ویژگی های شخصیتی ایشان از زبان تعدادی از روحانیون اهل سنت کردستان که در این دوران همرزم شهید بودند، شنیدنی است.
روحانیون همرزم شهید ورمقانی طوری از عرفان و خداشناسی و باور و صداقت ایشان یاد می کنند که جوانان از شنیدن آن لذت می برند و درس می گیرند، آنها اعتقاد درونی شهید ورمقانی به خداوند متعال و تاسی از زندگی حضرت محمد (ص) را مهم ترین عامل شهرت و جایگاه ایشان در دل مردم می دانند.
شهید ورمقانی که با داشتن این ویژگی عرفانی و معنوی در همه عرصه ها و مراحل زندگی خود بهترین الگو بود در سال ۱۳۶۸ برای گذراندن دوره دافوس به دانشگاه امام حسین(ع) در تهران رفت که در آن دوره هم به عنوان دانشجوی ممتاز انتخاب شد. بعد از دوره دافوس به عنوان یکی از ارکان تیپ بیت المقدس در طراحی برنامه های رزمی و ستادی نقش کلیدی و بسزایی را انجام داد که همرزمان وی همیشه به درایت، آگاهی، هوشمندی و پیش قراول بودنش در پذیرفتن مسوولیت های سخت در خاطرات خود با شهید ورمقانی یاد می کنند.
به گفته همرزمان و خانواده شهید ورمقانی، حاج هوشنگ همیشه به توصیه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب کمال دقت را داشته و در کردستان هیچگاه وارد مسایل سیاسی کاری نشد، بلکه بخاطر توانایی و لیاقت خود در سال ۱۳۷۱ به سمت مسوول بازرسی و فرمانده یگان ویژه قرارگاه استانی شهید شهرام فر منصوب شد و در سال ۱۳۷۳ به عنوان پاسدار شایسته و در سال ۱۳۷۴ به عنوان پاسدار نمونه نیروی زمینی سپاه معرفی شد. وی در این سالهای پس از جنگ با فرماندهی رده های مختلف در سپاه نقش مهمی در تامین امنیت پایدار ایجاد نمود و علی رغم این که بارها به او پیشنهاد مسئولیت در مرکز کشور داده شد اما او هیچ گاه قبول نکرد و جانش را فدای آسایش مردمان کردستان نمود.
تعبیر چمران کردستان به حاج هوشنگ ورمقانی از زبان همرزمانش به حقیقت زیبنده ایشان است و هر آنقدر بیشتر از شخصیت والای ایشان شناخت پیدا می کنیم بیشتر به جایگاه رفیعشان پی می بریم که تحقق این مهم و شناخت از جایگاه والای ایشان در میان مردم کردستان و سایر رزمندگان کشور نیازمند تلاش و کوشش بیشتر فعالان فرهنگی است.
روایت زندگی، ویژگی های اخلاقی و شخصیتی شهید حاج هوشنگ ورمقانی از زبان خانواده، همرزمان و اهالی مردم شهرها و روستاهای کردستان و حتی اعضای ضد انقلاب حزب منحله دموکرات در فیلم ۵۰ دقیقه ای به نام ˈ روزنه ای به اوج ˈ تهیه شده از سوی سپاه بیت المقدس کردستان برای شناخت بیشتر از وی، اقدام شایسته و قابل تقدیری است که باید به صورت گسترده در سطح کشور توزیع شود.
اعتراف کمال شریفی عضو حزب منحله دموکرات کردستان که در روز درگیری منجر به شهادت سردار ورمقانی در صحنه حضور داشت به شجاعت حاج هوشنگ ورمقانی در میدان جنگ و مظلومیت ایشان در زمان شهادت به عنوان دشمن انقلاب اسلامی از نیروهای سپاه پاسدران بومی کردستان حاوی ناگفته های زیادی از زندگی سرداران بی ادعای کردستان است که در تاریخ برای همیشه ماندگار و الگو خواهد بود. پخش این اعترافات در سال گذشته توسط وزارت اطلاعات بار دیگر دشمنان انقلاب را رسوا نمود ( فیلم این اعترافات در اینترنت موجود است)
حاج هوشنگ ورمقانی غروب جمعه اول تیر سال ۷۵ در محور قهرآباد سقز در کمین نیروهای ضد انقلاب افتاد و پس از ۲ ساعت مبارزه شجاعانه، در حالی که همراهانش او را تنها گذاشته بودندˈ به فیض عظیم شهادت نایل شد و نام و یاد وی برای همیشه تاریخ افتخاری بزرگ برای مردم کردستان و نهاد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
شاید زیباترین خاطره زندگی سراسر عشق و ایثار این سردار که هشت سال پس از پایان جنگ تحمیلی به قافله شهدا پیوست، نامه سربسته ای باشد که در سال شهادتش برای پدر خود نوشت و از او خواست تا نامه را در جوار قبر منور رسول اکرم(ص) باز کند و بخواند، نامه ای که امروز برای همه ما سرگشاده شده و یادآور فصل پرواز برای همه عاشقانی است که هنوز فصل پروازشان فرا نرسیده است.
چمران کردستان در نامه خود به پدرش چنین نوشته بود: ˈ پدر عزیزم دعا کنید خداوند سال ۷۵ را سال شهادت من قرار بدهد، اگر دعا نکنید مدیون من هستید. امام عزیز، رهبرمان و شهدا را فراموش نکنیدˈ و این چنین بود که خداوند در استجابت دعای این پدر، پسرش را در سال ۷۵ آسمانی کرد.

Untitled

با این شناخت چند سطری از شخصت والای شهید حاج هوشنگ ورمقانی به عنوان یکی از پاسداران صادق، متعهد و مردم دار استان کردستان بر این باور رسیدم که لازم است تمام جوانان و مسوولین، حتما زندگی نامه یکی از شهدای والا مقام را مطالعه کنند و الگو بگیرند و بر این باور باشند که مردم تنها با عمل صادقانه و بی ریا مقبولیت افراد را می پذیرند و تنها اخلاق اسلامی و خدمت در راه خداوند موجب ماندن نام نیک افراد در جامعه می شود. در پایان بهترین درودها را به روان پاک این شهید و همه شهدا بخصوص شهدای منطقه قهرمان پرور کوهدشت نثار کرده و برای رزمندگان دلاور آن منطقه توفیق و سلامتی آرزومندم.

با دعای خیر

دکتر مجتبی ورمقانی

اسفند ۱۳۹۲- سنندج

 

80708453-4444652

راست نفر دوم

از راست نفر دوم سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی

 

7

پیکر مطهر سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 44در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۴
  1. خداوند روح این سردار گمنام را شاد کند .
    سعید جان خسته نباشی اجرت با سالار شهیدان.

  2. ضمن تشکر سایت شما .بنده سالها با این شهید همکار بودم باور بفرمایید برای شهادت ثانیه شماری می کرد. ورمقانی بسیار مودب بود و واقعا غریبانه به شهادت رسید. با تشکر از شما که باعث شدید یاد این قهرمان زنده گردد. درود بر شما.

  3. برادر بالنگ سلام. چطور میتوانم با خانواده این شهید ورمقانی ارتباط برقرار کنم؟ ورمقانی واقعا انسان متدینی بود. یکبار در پادگان حضرت رسول سنندج شب بود چند نفری با هم نشسته بودیم و از هر دری حرف میزدیم خدا میداند آخر شب متوجه شدم سردار ورمقانی در گوشش پنبه گذاشته بود. دلیل کار را ازش پرسیدم. گفت شما غیبت کردید من نخواستم بشنوم

    • ممنون از حضورتون آقای رضایی
      شماره همراتون رو بذارید که با دکتر ورمقانی هماهنگ کنم

  4. شهید ورمقانی با سردار حاج حسن باقری در دوره دافوس در تهران به مدت دو سال همکلاس بودند. روحش شاد

  5. یادوخاطره ی کلیه شهدا علی الخصوص سردار بی ادعا ، چمران کردستان گرامی باد. باتوجه به مدت هرچندکوتاهی که درخدمت آقای دکترمجتبی ورمقانی ، پسر خلف این سردار عزیزبودم ، وشناختی که ازایشان داشتم ، به جرات می توان گفت که ازهمچین پدری ، باید همچین فرزندی متولدشود. ضمن آرزوی پیروزی وموفقیت برای آقای دکترورمقانی عزیز ، ازآقای بالنگ نیزکه زحمت نشریادوخاطره ی شهدا را برعهده دارند تقدیروتشکرویژه دارم وازخداوندمنان پیروزی وبهروزی برای کلیه دست اندرکاران سایت پرمحتوای میرملاس را خواهان وخواستارم.

  6. سلام ،روح مطهرش شادویادش گرامی باد

  7. به خون خود آغشته و رفته اند / چه گل های رنگین به جویبارها.شادی روح آن شهید سعید صلوات

  8. شهادت زیبنده مردان خدایست و شهید سردار ورمقانی یکی از بندگان پاک خدا بوده هست

  9. ممنون از سایت وزین میرملاس وجناب بالنگ عزیز خداوند بهت عزت و سربلندی در دنیا و آخرت عطا فرماید
    از درج خاطره و رشادت و پایمردی حض بردم و با دیدن عکس ها خصوصا پیکر شهید والامقام به وجد آمدم خداوند همه شهدا خصوصا شهید والامقام سردار ورمقانی را با سالار وشهیدان فرزند زهرای اطهر(س) محشور فرماید

  10. دید در معرض تهدید دل و دینش را
    رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را
    رفت و حتّی کسی از جبهه نیاورد به شهر
    چفیه و قمقمه اش… کوله و پوتینش را
    رفت و یک قاصدک سوخته تنها آورد
    مشت خاکستری از حادثه ی مینش را
    استخوانهای نحیفی که گواهی می داد
    سن و سال کم از بیست به پایینش را
    ماند سردرگم و حیران که بگیرد خورشید
    زیر تابوت سبک یا غم سنگینش را؟
    بود ناچیزتر از آن که فقط جمجمه ای
    کند آرام دل مادر غمگینش را…
    باز هم خنده به لب داشت کدر کرد و کبود
    تلخی غربت اگر چهره ی شیرینش را
    شب آخر پس از اتمام مناجات انگار
    گفته بود از همه مشتاق تر آمینش را

    ***
    ماجرای تو خدا خواست کند تازه عزیز!
    قصه یوسف و پیراهن خونینش را
    کفن پاک تو سجاده، پلاکت تسبیح…
    ابتدا بوسه صواب است کدامینش را؟
    شعری ازشاعران دفاع مقدس تقدیم به همه شهدای عزیز علی الخصوص شهدای کردستان و شهید والامقام سردار دلیر کردستان شهید ورمقانی

  11. بادرود بیکران بر روح مطهر آن شهید والامقام
    و با سلام و عرض ادب به خانواده صبورش بویژه یادگار گرامیش
    چند ماه قبل که آلبوم تصاویر شهدا متعلق به برادر عزیزمان حاج محمد تیموری را برای اسکن آماده می کردیم با چهره منوّر سردارشهید ورمقانی که تصاویرش زینت بخش آلبوم بود ، آشنا شدم .
    خدا را شکر که اینک فرزند برومندش آقای دکتر مجتبی ما را با بخشی از شخصیت آن مرد آسمانی آشنا نمود ، او که با استجابت دعای پدر در جوار حرم مطهر نبوی به لقاءالله پیوست !
    ( دوستان ! یکبار دیگر آن نامه را بخوانید ، در تحلیل آن چه می توانیم بگوییم ؟! بنده که حیرانم)

    • واقعا با خواندن نامه شهید ورمقانی موهای بدنم سیخ شد… ورمقانی را تا امروز نمی شناختم. این نامه او به پدرش واقعا پر است از حرف. جال آن که او در همان سال به شهادت میرسد

  12. شهدا
    امام زادگان عشق اند
    که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است…
    امام خمینی (ره)

    ای کسانی که به ستون شهدا نظری دارید به برکت این نگاهها بیش از پیش دقت کنیم پاسدار خون شهدا باشیم .شعار پاسداری از خون شهدا کافی نیست آنچه راهگشاست و سربلندی و روسفیدی قیامت را به دنبال دارد اقدامات عملی در صراط شهداست .
    الهی این شهید و سایر شهدا را با سالار شهدا محشور بفرما

  13. حاج هوشنگ یادت بخیر. کجایی رفیق؟ نماد همه خوبی ها سردار با اخلاص حاج هوشنگ ورمقانی.فرمانده شجاع و دلاور. او مظلوم بود خیلی مظلوم. الان با اشک برایش می نویسم. هوشنگ ورمقانی پرچمدار وحدت شیعه و سنی بود

  14. سلام . از سایت خوب میرملاس تشکر می کنم. خداوند سردار عزیز حاج هوشنگ را قرین رحمت الهی کند. انصافا شخصیتی ممتاز بودند که نظام مدیون فداکاری های اوست.بنده افتخار همکاری با دکتر مجتبی را دارم. انسانی مومن و سر به زیر.او قاری بر جسته قرآن و از ممتازان مسابقات کشوری قرآن است. او به حق فرزند شایسته سردار است. دکتر مجتبی در طول سالهای گذشته علی رغم کم لطفی ها بسیار همچنان در دفاع از ولایت نفر اول است. بسیاری از مردم کردستان اذعان دارند که در حق مجتبی ظلم شده. اما سکوت مجتبی نشان داد که خانواده های شهدا دنبال مقاصد دنیوی و مقام دنیوی نیستند

  15. سایت میرملاس آفرین بر شما. با معرفی این شهید نشان دادید همه شهدای کشور متعلق به همه مردم و عزیز همه مردمند

  16. هر چی بیشتر زندگینامه شهدا را مطالعه میکنم بیشتر و بیشتر به تفاوت آدمهای آن مقطع با آدمهای امروز پی میبرم…. شماها کی بودید که اینچنین احساس تعهد میکردید! صداقت و شجاعتتان، ایثار و از خودگذشتگیتان، تواضع و فروتنی تان روش و منشتان و در نهایت عرفان و ایمانتان سرشار از درس برای انسان بودن و زندگینامه هرکدام از شما همواره بهترین الگو برای زندگیست.
    *****

    ضد انقلاب تکفیری و منافق وارث ابولهب:
    مطمعن نیستم شهید ورمقانی شیعه بودند یا سنی اما اگر سنی بودند و یا حتی اگر فقط در یک شهر سنی نشین زندگی میکرده و اینچنین در راه دفاع از خون شیعیان هموطنش جان خود را فدا نموده نشان از عمق شعور و فهم و درک بالای ایشان از اسلام و اطاعت ایشان از فرمان امام خود مبنی بر وحدت بین شیعه و سنی بوده است.
    مشخص است افرادی که پرچمدار وحدت شیعه و سنی هستند دشمنان شماره یک جانیانِ از خدا بی خبری هستند که تمام تلاش خود را در راه ایجاد تفرقه و ریختن خون شیعیان بیگناه و ضربه زدن به اسلام به کار گرفته, همان تکفریری هایی که دم از خدا میزنند اما به همان خدا و رسولش نیز می تازند, به دختر رسول خدا فاطمه زهرا(س) و معصومین و همه مقدسات میلیون‌ها انسان بی گناه ناسزا میگویند اما با همه یاوه گویی و قصاوتشان همیشه یک ترس در دلهای تاریک خود دارند وآن مقابله با سرداران و پاسداران واقعی خدوند است لیکن از سر همین ترس همواره بهترین راه را در به شهادت رساندن حیله گرانه آنان میبینند چرا که هرگز توان و منطق صحبت کردن و وجود مقابله با مردان خوب خدا امثال شهید ورمقانی و یا شهید شوشتری ها را نداشته و نخواهند داشت. و اینها همان وارثان ابولهب هستند. ترس از مردان خدا, حیله گری و قصاوت صفت ابولهب بود که به عنوان ارث به ابو… ابو… های تکفیری که امروزه مثل قارچ سر براورده اند و با دستان کثیفشان خون پاک هزاران انسان بیگناه شیعه وسنی را به زمین ریخته و میریزند به جای مانده است.

    با تشکر از برادر سعید بالنگ و سایت خبری میرملاس.

    • ممنون از حضورتون آقای مرادی خوشبحال شهدا که در راه حق شهید شدند
      انشاالله که شرمنده شهدا نشیم

    • برادرمرادی سلام.
      شهیدورمقانی اهل شهرستان قروه ازتوابع استان کردستان وشیعه مذهب بودند.

      • برادران ارزشمند اهل تسنن هم شهدای گرانقدر زیادی تقدیم انقلاب کردند که من بعنوان یک شیعه به وجود آنها افتخار میکنم خداوند لعنت کند کسانی را که بین شیعه وسنی تفرقه می اندازند

      • سلام. ممنون از راهنماییتون.

  17. سلام ، درود بر این شهید والامقام وبزرگوار که چقدر مخلصانه وعاشقانه خود سرود شهادت خوانده وبا دعای پدر به آرزویش میرسید،این انسان های بزرگ جز با شهادت ارضاء واقناع شدنی نیستند انشاالله با سرور وسالار شهیدان محشور شوند.تشکر از دکتر مجتبی عزیز انشاالله که یادگاری گرامی ورهرو باشید وتشکرازقا سعید عزیز

  18. درود بر روان امام و شهدا. حاج هوشنگ ورمقانی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه کردستان بود که از نبوغ فکری برخوردار بود. او در کنکور سال ۶۱ پذیرفته شد اما به خاطر سپاه وارد دانشگاه نشد. ما بعلت نسبت فامیلی او را کامل میشناسم. واقعا انسان برجسته ای بود. او در کردستان کاری کرد کارستان. او پشتوانه فریب خوردگان ضد انقلاب بود و واقعا به آنها فرصا خدمت می داد. نکته مهم در زندگی شهید ورمقانی نحوه شهادت این سردار بی ادعاست. منابع موثق می گویند او در روز درگیری یعنی اول تیر ماه ۷۵ بهمراه ۱۵ نفر از نیروهایش به مقابله با ۷۰ نفر از زبده ترین نیروهای دمکرات میرود در منطقه سقز. اما کمین سختی می خوردند و دوستان سردار ورمقانی صحنه را ترک و عقب می روند و سردار تنها در صحنه می ماند و در حالی که دو ساعت تنها می جنگد بیش از ۲۰ گلوله می خورد و بشهادت می رسد

  19. یاد و خاطره فرمانده عزیزم سردار ورمقانی گرامی باد. چند ماهی در بوکان در خدمتش بودم واقعا تکرار نشدنی بود. مردم کردستان یکسال تمام در فراقش سیاه پوشیدند او از جایگاه بالایی در منطقه برخوردار بود.

    تشکر ویژه از مسئولان سایت میرملاس که یاد این شهید را گرامی داشتند

  20. باسلام به سایت فراجناحی وفراسرزمینی میرملاس درود برهمه شهیدان راستش رابخواهید سردار ورمقانی ازجنس امثال من نبود کاش امروز نوع جنس وجودی این شهیدان عزیز به نسل جدید معرفی شود صدر اسلامی بود وکربلائی آرزویش شهادت بود وبس . درکش سخت مینمایدولی اینگونه بود .او به آرزویش رسید وکاش این مردان خدا میماندند وما ازنور وجودشان بیشتر بهره مند میشدیم

  21. مرا کشت خاموشی لاله ها دریغ ازفراموشی لاله ها
    کجارفت تاثیر سوز و دعا کجایند مردان بی ادعا
    گجایندشورافرینان عشق علمدارمردان میدان عشق
    کجایندمستان جام الست دلیران عاشق شهیدان مست
    همانان که از وادی دیگرند همانان که گمنام و نام اورند
    گرامی میداریم یاد وخاطر دلاورمردان شهر عزیزمان کوهدشت و یاد و خاطر دلاورمرد گمنام شهید ورمقانی را
    شهدا شرمنده ایم شهدا شرمنده ایم

  22. شهید ورمقانی : امپراطور دلها

    شهادت عزت ابدی است ، یک هدیه از جانب خداوند است . در عالم ملکوت ، علما و بزرگان و زهاد و عباد با حسرت به جایگاه شهدا نگاه میکنند۰ شهادت مرگ آدمهای زیرک و هوشیار است ۰
    تو به بوی غزل و قافیه آمیخته ای
    به خدا حال مرا خوب بهم ریخته ای
    انسان های بلند مرتبه اند که شوق پرواز دارند . شهدا نماد همه خوبیها هستند ۰ شهید ورمقانی هدیه خداوند را دریافت کرد و به آن نوای پنهانی که به میعاد گاهش فرا خواند لبیک گفت و در سال ۷۵ به خیل شهیدان بزرگوارمان پیوست ، چون بیشترین مخاطبان میرملاس همشهریان کوهدشتی هستند می خواهم قطره ای از زیباییهای شهید را به تماشا بگذارم هرچند برای بعضی ها افسانه می نماید ، کافی بود برخوردی هرچند کوتاه و مختصر با او می داشتی تا بدانی دل کندن از او چه دشوار می نمود۰
    فرماندهی جذاب و با صلابت و در عین حال مخلص و متواضع و خاکی . گزافه نیست که او را حاج همت کردستان بنامیم۰ رایحه عطر گلهای پرپر شهرمان یکجا در شهید هوشنگ جمع بود ۰ فیروز و حجت ، علیمردان و حمید ابراهیمی، حاتم آزاد بخت و حمید سوری شمس علی اهرون و ایرج ، علیمحمد کوشکی و طرهانی و یوسف زاده را اگر دلتنگ می شدی می بایست همدم حاج هوشنگ شد۰
    با نان و نام و نشان میانه ای نداشت اصل برای او انجام وظیفه بود و بس
    این حس که او از قافله شهدا جامانده بسیار آزار دهنده بود برایش .ارزوی شهادت در نگاه و کلام و رفتارش موج می زد۰ راستگو وبا صداقت بود ، امواج محبت آمیز نگاهش ببیننده را مجذوب خود میکرد۰ من عاشق منش و بزرگی و سلامت نفس او بودم پیشنهاد هر مسئولیتی را که حس می کرد شهادت را به تاخیر می اندازد زیرکانه و با احترام رد میکرد ۰ از دانشجویان ممتاز فرماندهی و ستاد( دافوس ) سپاه بودند۰من ایشان را دوست داشتم نه از روی نیاز و تنهایی و اجبار بلکه او شایسته دوست داشتن بود باور کنید قبل از اینکه هیچ سخنی بگوید گرمی محبت آمیز وجودش حس می شد یک امنیت روحی را در کنارش احساس میکردی. نیروهای تحت امرش همچون پروانه هایی به گرد او بودند امر و نهی او تا بن جان رسوخ میکرد و بر دل آنها امپراطور بود ۰ چگونه می شود با جدا شدن یک نفر ملتی و جمعیتی احساس تنهایی کنند؟
    نوشته هایم بیش از آنکه پرده برداری از چهره زیبای حاج هوشنگ بکند بدتر او را می پوشاند پس سخن کوتاه می کنم
    مردان غیور قصه ها برگردید یکبار دگر به شهر ما برگردید
    دیروز بخاطر خدا می رفتید امروز بخاطر خدا برگردید
    از قلم بدستان عزیز شهرمان استدعا دارم چراغ یاد اینگونه فرزانگان را همیشه با قلم زیبایشان مشتعل نگه دارند تا نام و یاد و آرمانهایشان در قلب و روح و زندگیمان در جریان باشد
    درود خداوند بر شهیدان
    درود خداوند بر شهدای شهرمان کوهدشت
    درود خداوند بر شهدای مظلوم کردستان
    درود خداوند بر سردار کردستان حاج هوشنگ ورمقانی و خانواده معظم ایشان ، همسر مکرمه و فرزندان عزیزشان مخصوصا دکتر مجتبی عزیز
    حسن باقری- همدان

  23. حاج هوشنگ ورمقانی پرچمدار وحدت و خار چشم ضد انقلاب بود. صد حیف که زود رفت.
    بعد از بازگشت از دوره دافوس با آن که به تمام هم دوره ای هایش درجه سرداری دادند اما به او درجه سرهنگی دادند. ما چند نفر خدمتش رسیدیم وا گفتیم حاجی اعتراض کن. خدا می داند پاسخ داد دنبال درجه رفتن شهادتم را به تاخیر می اندازد…

  24. درود و سلام برسردار شهید وفرمانده شجاع خطه کردستان وجبهه های جنوب حاج هوشنگ ورمقانی.
    بنده درکردستان افتخارآشنایی ودوستی باایشان راپیداکردم.شهیدورمقانی نمادتمام خوبی ها بود.یادش بخیرباد.

  25. واقعا سردار ورمقانی انسان مومن،مودب، متین ، با اخلاقی بود که شهادتش غصه پر قصه دیگری برای مردم کرد بود. او واقعا حامی و دلسوز مردم کرد بود. برجسته ترین ویژگی اش مردم داری بود. صورت سوخته و کف پای تاول زده نشانه این سردار بود.او در زمانی شهید شد که شهادت کمیاب بود.نامه او به پدرش برای تقاضای شهادت نشان واضحی از خلوص این مرد آسمانی بود. مواردی از ورمقانی دیدم با چشم خودم که اگر بگویم محال است باور کنیدد. واقعا حقش شهادت بود.
    از شما هم بخاطر معرفی این شهید تشکر می کنم

  26. ازدیدن چهره جوانان غرق درخون میهنم قلبم به درد می اید

  27. شماقدرت ذهن خوانی عجیبی داریددرموردهرمطلبی که من می نویسم قبلاخواندهایدفتبارک الله

  28. خداوند اجر کسانی را که یاد شهدا را زنده نگه میدارند درکنار اجر شهدا قرار دهد تشکر میکنم از برادر عزیزم برادر بالنگ

    • سپاس از حضورتون سردار
      منتظر خاطراتتون از جبهه هستیم

  29. یادهمه شهدای عزیزبه خیرمایه افتخارهستندبعداز۲۸سال انتظارتوانستم عکسی ازچهره مادرشهیدم راپیداکنم ازخوشحالی درپوست خودنمیگنجم ای کاش مادرانی که منتظرفرزندان گمنام شهیدشون هستندخبری ازانان به این مادران برسدشمانمیدانیدچقدردلشان تسکین میگیردمنی که ۲۸سال انتظارکشیدم میدانم که غم فراق شهداچیست خدابه اقای بالنگ خیردنیاواخرت دهد

    • الحمدلله آقای سوری خداروشکر که بعد از سالها انتظار عکسی از شهیده والامقام رو پیدا کردین

  30. باسلام به دکتر ورمقانی
    باسپاس بخاطرمعرفی سردارشهیدورمقانی ودرودبرقلم زیبا وساده ی شما که سراپا خواندنی بود وجذاب.
    سعیدعزیزوجناب ابراهیمی،سپاس بیکران بخاطردرج این بیوگرافی .
    روحش شادویادش جاودان

    • سپاس از حضورتون استاد عزیز و گرانقدرم

  31. تقدیم به :شهید والامقام سردار دلیر کردستان شهید ورمقانی

    روزِ وصلِ دوستداران یاد باد / یاد باد آن روزگاران یاد باد !
    کامم از تلخیِ غم چون زَهر گشت / بانگ نوش شادخواران یاد باد
    گرچه یاران فارغند از یاد من / از من ایشان را هزاران یاد باد
    مبتلا گشتم در این بند و بلا / کوشش آن حق گزاران یاد باد
    گر چه صد رود است از چشمم روان / زنده رود باغِ کاران یاد باد
    راز حافظ بعد از این ناگفته ماند / ای دریغا ! رازداران یاد باد !
    روحش شاد

  32. روحش شاد شهدا معلمان بی بدیل اخلاق اند

  33. روحت در بلندای ملکوت در پرواز با عرشیان ما خاکیان را هم یادی کن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.