- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۵ توصیه برای خرید لوازم دیجیتالی در آستانه نوروز

“سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز”

در ایام منتهی به پایان سال همواره مشاهده شده که برخی فروشندگان اقدام به عرضه کالاهای کارکرده، تعمیری و تقلبی با بهایی کمتر از قیمت واقعی می‌کنند که برای پیشگیری از این موضوع ضرورت دارد خریداران با مشورت افراد خبره و مراجعه به مراکز معتبر، اقدام به خرید کنند.

براین اساس کانون کاربران فناوری اطلاعات و ارتباطات نکاتی را برای خرید از این مراکز به خریداران توصیه کرده است.

۱. عرضه کننده کالا موظف است در حین فروش محصولات خود نسبت به درج مشخصات فنی کالا، قیمت، نام تجهیزات و وسایل اضافی موجود یا قابل نصب و ارائه اطلاعات فنی لازم به مصرف کننده یا خریدار اقدام کند؛ ارائه هرگونه اطلاعات یا توضیحات غیر واقعی که منطبق با خصوصیات کالا نباشد از مصادیق تقلب در کسب است.

۲. عرضه کننده موظف است در زمان تحویل کالا، راهنمای مصرف کنندگان به زبان فارسی یا لاتین (چاپی یا الکترونیکی) بر اساس استاندارد ملی به شماره ۱- ۵۲۳۳ مربوطه به تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین‌های اداری، اوراق ضمانت‌نامه یا دفترچه ضمانت و سایر مدارک لازم به همراه کالا را به خریدار تحویل دهد.

۳. ارایه فاکتور به هنگام خرید الزامی است. کاربران نیز توجه داشته باشند که فاکتور به منزله سند خرید قانونی تلقی شده و باید از فروشندگان فاکتور معتبر، درج کامل و دقیق کالای تحویل شده به همراه امضا و مهر فروشگاه مربوطه را دریافت کنند.

۴. بر اساس تبصره ۱ ماده سه قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی، فروش اجباری یک یا چند نوع کالا به همراه کالا یا خدمات دیگر ممنوع است.

۵. به بهانه بهایی کمتر از مراکز ناشناخته خرید نکنید. همواره از مراکز معتبر خریداری کرده و از فروشنده ضمانتنامه معتبر و قابل استناد بخواهید.