- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

روشنی : سهم ایثارگران از تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت شود

 

0-201

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: شهدا نصب‎العین عزت و حریت ما هستند.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، مراد روشنی در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: ویژگی‎های شهدا، عزت، عظمت، شان و منزلت آنها به کرات در آیات قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه ایجاد انقلاب‎ها در بین ملت‎های جهان به تاسی از امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدا نصب‎العین عزت و حریت ما هستند.

روشنی با انتقاد از اینکه در چند سال اخیر ۱۲ هزار فقره وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی معادل ۶۵۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار کرد: چرا از این وام به ایثارگران استان پرداخت نشده، به ناچار یک فرزند شهید را برای دریافت وام خرید کالا با بهره ۲۲ درصدی به بانک معرفی می‎کنیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: ما مخالف اعطاء تسهیلات به هیچ دستگاهی نیستیم اما سهم ایثارگران را مطالبه می‎کنیم.

 روشنی تصریح کرد: اگر این تسهیلات نیز به ایثارگران پرداخت شده بود، بخشی از بیکاری این جامعه نیز مرتفع می‎شد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: در حال حاضر نیز که به بانک‎ها جهت تخصیص تسهیلات به جامعه ایثارگری مراجعه می‎کنیم می‎گویند مصارف ما بیشتر از منابع است و سوال اینجاست چرا از این مصارف عاید ایثارگران نشده است؟

 وی با انتقاد از اینکه در صنایع استان به ویژه فولاد ۱۵۰ نیرو استخدام شده و حتی یک نفر از خانواده شاهد یا ایثارگر جزء استخدامی نبودند، خواستار پیگیری این موضوع شد.