تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

کورانی فر: پژوهش، تحقیق و کار علمی، حلقه مفقوده فرآیند رشد و توسعه پایدار استان لرستان است

  • کد خبر : 46141
  • 21 اسفند 1392 - 20:52

  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: پژوهش، تحقیقات و برنامه های علمی و کارشناسی، حلقه مفقوده در فرآیند رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان لرستان است. به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی کورانی فر در کارگروه پژوهش استان، افزود: فعالیت های علمی و پژوهشی و در راس آنها کارگروه […]

1-510

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: پژوهش، تحقیقات و برنامه های علمی و کارشناسی، حلقه مفقوده در فرآیند رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان لرستان است.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی کورانی فر در کارگروه پژوهش استان، افزود: فعالیت های علمی و پژوهشی و در راس آنها کارگروه پژوهش و فناوری از جمله ظرفیت ها و قابلیت های مهم نهفته و مغفول مانده استان لرستان است.

وی ضمن تاکید بر فعال سازی ظرفیت های نهفته پژوهشی و تحقیقاتی در روند رشد و توسعه استان، اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم و محوری مدیریت اجرایی استان لرستان، تلاش برای شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های نهفته و مغفول مانده استان برای دستیابی به رشد و توسعه همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری از ظرفیت های موثر برای توسعه استان لرستان است، گفت: فعالیت موثر، منسجم و هدفمند این کارگروه نقش مهمی در افزایش بهره وری دستگاههای اجرایی و سرعت بخشی به روند محرومیت زدایی و توسعه استان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان افزود: برای تحقق این مهم و دستیابی به رشد و توسعه استان باید از همه امکانات به خوبی استفاده شود که لازمه آن شناسایی و بهره مندی مطلوب از استعدادها و نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت های طبیعی و خدادادی موجود در لرستان است.

کورانی فر اظهار داشت: توسعه پایدار در سایه انجام یک حرکت منسجم، برنامه محور، علمی و هدفمند بدست می آید و دراین راستا نقش کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری غیرقابل انکار و بسیار چشمگیر است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. فعلا نظری ندارم

  2. باسلام این بار آقای کورانی فر به دو موضوع مهم اشاره فرمودند که ما هم به دلیل هدف مشترک استانی و هم تجربه و علاقه بیش از دو دهه مان به مباحث توسعه بر آنها تاکید می کنیم .
    رابطه بین تحقیق و توسعه از چند دهه پیش به شاه بیت توسعه تبدیل شده است ، و در راه چاره اندیشی برای توسعه پس از تست بسیاری از فرضیه ها این راهکار به مسیر منحصر به فرد ، میان بر ، کم هزینه و زود بازده ، و .. تبدیل شده است
    داستان R & D که به قصه از بهر شده میدیران و کار افرینان نه تنها در سطوح عالی بلکه در سطوح خرد تبدیل شده رمز موفقیت کار آفرینانی است که می توانند این نظریات را بومی نمایند . بدیهی است هر چند یادگیری و آموزش این تئوریها مفید و لازم است اما نگارنده در طی برگزاری ده ها کار گاه در این زمینه و سایر موارد مشابه شاهد عدم بومی کردن یا حداقل به کار گیری این نظریات در حوزه های کاری بوده ا م .
    حال به اختصار برای عملیاتی کردن این مهم چه باید کرد ؟
    ابتدا در همان محیط کاری مثلا معاو نت برنامه ریزی و توسعه استان باید دید چه کارهای تحقیقتی صورت گرفته است ؟ آنها را مورد ارزیابی قرار داد و به میزانی که این تحقیقات درست صورت گرفته باشند باید آنها را در مرحله اجرا قرار داد . خیرخواهانه پیشنهاد می کنم این میزان در این مرحله مقدماتی را در مورد خودتان بررسی نمایید .
    در گام بعد شناسایی زمینه های تحقیقاتی مورد نیاز است . به عبارت دیگر کدام زمینه ها به کار تحقیقاتی نیاز دارد ، و بدون تحقیق لازم نمی توان در آن عرصه تصمیم گیری کرد ؟
    البته قصه پر غصه شناسایی کارهای تحقیقاتی دارای اعتبار و غیر معتبر بماند اما اگر توانستیم کار تحقیقاتی نیمبند یا متوسطی را به سر انجام رساندیم آنگاه می ماند کاربست آن و نه پشت سر مدیران گذاشتن و عکس یادگاری گرفتن با آن .(چه بسیار تحقیقاتی که به مراکز تحقیقاتی مشهور داده می شود اما آن تحقیقات فقط به دلیل شهرت آن مراکز مورد تایید واقع می شوند )
    از باب تذکر دوستانه وهم در جهت تووسعه استان اینکه با توجه به موارد مذکور می توان تصمیمات مهم رابه پیوست کار تحقیقاتی الزام نمود . متاسفانه اینکه چه کارهایی را نباید بدون کارهای تحقبقاتی انجام داد در طی سال ها در جوار بسیار ی از مدیران مدعی شاهد درک ضرورت آن نبودم ودر عمل این مهم را مشاهده نکردم

    اما موضوع مهم بعد مساله برنامه محوری است که از جهات زیادی به مقوله نخست شباهت دارد . درک وعادت به اینکه اول برنامه بعد اجرا هنوز در جامعه مدیران ما به باور تبدیل نشده است . تذکر این نکته الزامی است که کارکنان و حتی مدیران هنوز گمان می کنند برنامه ریزی وقت اضافه و گاه حتی وقت تلفی است . این در حالیست که برنامه محوری یعنی کاهش اتلاف وقت و همه هزینه ها
    در نهایت گزارشی از وضعیت تحقیقات درحوزه استان در برهه زمانی آنچه گذشته تا میراثی که اکنون به ما رسیده و در مرحله بعد ترسیم چشم انداز آینده در هر دو زمینه الزامی است این کار خود شما و هم ناظران و ناقدان را در یک ارزیابی دقیق یاری خواهد کرد و قطعا مسیر ارائه پیشنهادات ارزنده و موثررا نیز خواهد گشود . توفیق روزافزونتان را از خداوند حکیم خواهانم

  3. یک نکته فراموش شد که عرض کنم ما فقط به دنبال توسعه پایدار نیستیم ! بلکه بیش از آن به دنبال توسعه همه جانبه و متوازن هستیم که اهمیتش از توسعه پایدار بیشتر است .

  4. چقدر این کورانی فر عشق سخنرانی و همایشو و…هست خوب شد مدیری نبود

    • اول برو بپرس در مورد مقام معاون استاندار بعد بیا اظهار نظر کن.معاون استاندار از لحاظ پست با معاون وزیر برابر

  5. سلام بر برادر رامین بازوند
    به اطلاع جنابعالی برسد
    اول اینکه کورانی فر یک معلم است .
    دوم شان معلم اجل از مدیر میباشد.
    سوم اینکه جایگاه ایشان ایجاب میکند زیر بنای همه کار های اجرایی راپژوهش و تحقیقات علمی معرفی کند.
    وچهارم اینکه او یک مدیر با لیاقت و محبوب است و معاون استاندار میباشد و اتفاقا در حوزه مسولیت خودش صحبت کرده نه دخالتی در اظهار نظر او دیده میشود نه حرف بی ربط
    خوبست دوستانی که قصد تخریب دیگران را دارند از ادله محکم و قاطع ونیز بگونه ای که به شعور سایر مخاظبان هم احترام گذاشته باشد نظر بدهند تا به هدف خود برسند
    ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.