تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

تلنگری بر عملکرد شهرداری و شورای شهر کوهدشت / در نامگذاری ها شهدا کم رنگ نشوند !

  • کد خبر : 46149
  • 21 اسفند 1392 - 22:03

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ شهداء بعنوان ستارگان آسمان درخشان حرکت اسلام از۱۴۰۰سال پیش تا کنون به مصداق چراغ هایی برای روشنگری وهدایت جامعه به شمار می آیند . این موضوع در حماسه دفاع مقدس نیز متجلی گشته و در این دوران سرنوشت ساز توانستند موجب ضمانت انقلاب گردند . اینان کسانی بودند که […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ شهداء بعنوان ستارگان آسمان درخشان حرکت اسلام از۱۴۰۰سال پیش تا کنون به مصداق چراغ هایی برای روشنگری وهدایت جامعه به شمار می آیند . این موضوع در حماسه دفاع مقدس نیز متجلی گشته و در این دوران سرنوشت ساز توانستند موجب ضمانت انقلاب گردند . اینان کسانی بودند که امام بر بازوانشان بوسه و به وجودشان افتخار می کرد.

بدون شک از مهم ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس می تواند حفظ نظام اسلامیمان باشد که با از خود گذشتگی شهدا به دست آمده است در این میان  ترویج روحیه ایثار وشهادت بعنوان یکی از شاخص های این دستاورد بشمار می آید که هم چنان اهمیت وجایگاه ویژه خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد .

از اقداماتی که طی سالهای گذشته در این راستا صورت گرفته بود نام گذاری کوچه ها ، خیابان ها ومیادین  بنام شهدای والامقام بود که برای لحظاتی کوتاه هم، اذهان مردم را به ایثار واز خود گذشتگی این عزیزان متوجه می ساخت .

طبق شنیده های خبرنگار میرملاس نیوز  چند روز پیش جلسه ای با عنوان نامگذاری معابر شهرستان کوهدشت، از طرف کمیته ی نامگذاری شهردای کوهدشت، در این اداره برگزار شده است که در این جلسه مصوباتی هم در زمینه ی نام گذاری کوچه ها و خیابانهای بی نام شهر کوهدشت مصوب شده است .

گفته میشود مصوبات این جلسه به نام گذاری برخی از کوچه ها به نام های ( یاس – هنر و شادی  ) بوده است که در کنار نام شهدا قرار گیرند لذا باید از شهردار و شورای شهر  پرسید که آیا روال نوشتار تابلو ها به مثال تابلوهای قبلی خواهد بود که اسم شهدا کم رنگ و با سایز خیلی کوچک درج شده است به طور مثال در تصویر زیر هم مشاهده میشود که اسم شهید گرانقدر “محمد علیم عباسی” در سایز خیلی کوچک در سایه ی اسم  “بنفشه “ با سایز چند برابر اسم شهید قرار گرفته است ، آیا حق شهدای دیار ما در این حد است که کمرنگ جلوه کنند ؟! چرا ما هم نباید مانند استانهای دیگر که در تصاویر زیر میبینید کوچه هایمان را مزین کنیم به تصاویر شهدا  حتی با ذکر تاریخ شهادت  ، باید به فکر فرو رفت که هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم  ، باید بدانیم که بزرگترین هدیه خدابه بندگان دادن جان به انسانها است که شهدا آن برای سربلندی ماهدیه دادن ولی ماچه گامی برای معرفی آن بزرگواران برداشته ایم  ؟؟؟؟؟

شهداشرمنده ایم…….

 

تصاویر برخی از تابلوهای کوچه های شهر کوهد شت 

 

عکس۰۰۰۷1

 

 

عکس۰۰۱۵1

 

عکس۰۰۱۷1

 

 

عکس۰۰۱۰1

 

 

عکس۰۰۰۸1

 

 

قابل توجه اینکه شهرداری تهران وبرخی شهرها نه تنها اسم شهدای والامقام را تغییر نداده بلکه با چاپ تصویر آنان در ابتدای کوچه ها وخیابانها یاد وخاطره آنان را هم چنان برای نسل  امروز نگه می دارد.

نمونه هایی از نام گذاری کوچه ها در دیگر استانها  را در ذیل می بینیم :

 

شهر تهران

 

635131110953550669

 

Image1859

 

51243

 

Image1857

 

Image1862

  در این تصویر کوچه بنام شهید والامقام محمود صارمی است ولی از آنجایی که شهدای والامقام دیگر در این کوچه سکونت داشته اند تصویر این شهدای والامقام نیز در ورودی این کوچه نصب شده است .

 

شهر  اردبیل

 

اردبیل1

 

اردبیل2

 

اردبیل3

 

  روستای دروک از توابع سبزوار

12

 

14

 

16

 

21

 

کوچه هایمان را بنام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم . . .

تصاویر از وبلاگ گردان محبین

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 58در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۵۷
  1. نامگذار ی زیاد مهم نیست عمل به ایده های شهدا اهمیت دارد ،مثلا صادق باشیم ، در بیت المال دخل وتصرف نکنیم، خیانت در امانت نکنیم ،بداخلاقی نکنیم، به حقوق دیگران احترام بگذاریم، هر آنچه برای خود میخواهیم برای دیگران بخواهیم و هر آنچه برای خودمان نمی خواهیم برای مردم نخواهیم،ووووووووووووووووو

  2. گفتیم چه شد یاد شهیدان گفتند / یک کوچه به نامشان نکردیم مگر

  3. ما کوچه ی بی تابلویی می خواهیم
    در کوچه ی ما شهید گمنامی هست…

    • راستی
      آن پیرزن تنهایی که توی کوچه ی ما
      همیشه ی خدا از لای در خانه شان چشم به راه پسرش بود، مُرد.

  4. باسلام و تشکر از مدیر محترم سایت
    چندماه قبل که این گزارش در وبلاگ گردان محبین و بعد هم میرملاس منعکس شد مسؤولین بنیاد شهید پیگیری هایی را ازطریق شهرداری داشتند . نتیجه چی شد ؟

    • نتیجه اش را دیده اید نه اینکه نتیجه ای نداده بلکه با دهن کجی مسیر خود را درپیش گرفته اند . باید کاری کرد .باید حرکتی انجام داد . بیاد داریم در زمان جنگ از طرف یکی از ادارات شهر علیه رزمندگان توهینی صورت گرفته بود ، رزمندگانی با غیذتی که دیگر درمیان ما نیستند پاسخ دندان شکنی به آنها دادند ، حالا هم نیاز است با زبان دیگر با این موضوع وگردانندگان این سناریو برخورد کرد.

  5. در صورت عدم تجدید نظر شهرداری مطئن باشید به شکل دیگر اعتراض خواهیم کرد.

  6. خودم رو خادم الشهدا نامیدم دریغ از اینکه ذره ای برا شهدا کاری کنم
    خودم را ادامه دهنده راه شهدا نامیدم دریغ از اینکه حتی یک قدم در راه شهدا باشم
    خودم را پاسدار خون شهدا نامیدم دریغ از اینکه …
    شرمنــــــــــــــــــــــــــــده ام
    جا مانده ام از قافله شهدا

  7. گناه من نیست

    من،
    از شما جدا مانده‌ام. من، قصه مرغان مهاجر را بارها شنیده‌ام. من، قصه
    عروج را از دشت شقایق‌ها نشنیده‌ام. اما، نشانه غربت شما را از زمان و
    زمانه دیده‌ام. من، حدیث حادثه‌ها را شنیده‌ام.

  8. خوشا به حال شما به آن مناجات های عارفانه در دل نیمه شب که فقط خداوند سبحان و صاحب الزمان صدای شما را می شنیدند . چه عاشقانه بود لحظه ی پر کشیدن شما به اوج آسمان خوشا به سعادت شما ، به لیاقت شما ، به اشک های خالصانه شما.

    سلام من به صدای بلند تانکهایی که ذره ذره وجودتان را به دست بادها می سپرد ……..
    شرمنده ایم شهدا

  9. سلام بر تکه پاره های بدن شهیدان والامقام اهرون ومیرزایی ، سلام بر روح بلند شهیدان سرتیپ نیا ، سلام بر محمد علیم ،سلام بر اسدمراد ، سلام بر حاتم آزادبخت ، سلام بر علیمردان ، سلام بر علی محمد ،مروت ،پرویز ، اسماعیل ،مجتبی حمید ،و همه شهیدانی که رفتند تا ما بمانیم و بمانیم تا عملکرد نادرست برخی دست اندرکاران را ببینیم !
    انتظار ما از بنیاد شهید کوهدشت همچنان باقی است .

    و ما النّصر الّا من عند اللّه العزیز الحکیم

  10. شهرداری و شورای شهر در این زمینه باید پاسخگو باشند.

  11. یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم
    آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
    باور بفرمایید من متوجه نمی شوم که یک انسان بالاتر از جانش چه دارد که فدا کند تا من نوعی حقیقت را در یابم و آنگاه لااقل نامش را همیشه پیش رویم بگذارم
    بنفشه۱
    بنفشه۲
    .
    .
    .
    ؟

  12. جایگاه شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست. شاید به دلیل طولانی بودن نام شهدا این تصمیم گرفته شده وگرنه مطمینا قصد کوتاهی نداشتند. اما تابلوهایی که همراه با عکس است بسیار ایده ی خوبی است که مسیولین می تونن با نصب این تابلوها اشتباه پیش امده رو جبران کنند.

  13. شهدا شمع محفل بشریتند و قطعا حتی اگه اسم شون رو خیابون و کوچه ها مون نباشه یادشون در دل ها زندست.ولی قطعا اگر ما صدای شهدای گرانقدرمون رو می شنویدیم اونا بخاطر نامگذاری نشدن یا کم رنگ بوندنشون در کوچه و خیابون ها ناراحت و ناراضی نبودن بلکه از کوچه های بی اسفالت و کثیف ناراحت بودن . اضلا به نظر من چرا سوء استفاده کنیم و نام مقدس شهدا رو خراب کنیم با این کوچه ها. خدا وکیلی حیف نیست اسم کوچه های کثیف باریک و کج و معوج رو به نام شهدا ناگذاری کنیم. اگه دنبال نامگذاری با نام شهذا هستیم و قصد سوء استفاده نداریم اسم جاهای قشنگ تمیز و با امکاناتمونو به نام شهدا نامگذاری کنیم تا نام شهید قداست شو از دست نده. هر چند قداست شهدا در ذات شهید وجود داره و ما چه بخوایم و چه نخوایم اونا واقعا مقدسن.

    • شما دو مقوله جدگانه را با هم داخل کرده اید . بحث کثیف بودن کوچه ها یک مقوله است و پاک کردن آثار شهدا از معابر عمومی شهر مقوله دیگری است نام گذاری کوچه ها وخیابانها در کشور اسلامیمان در همه جا رواج دارد واگر عیبی در این کار بود هستند کسانی که این موضوع را تذکر دهند . متأسفانه ما به جاب اینکه اسم ویاد شهدا را حفظ نماییم درصدد پاک کردن آثار آنها هستیم .

      • بنده هم با حفظ یاد شهدا موافقم. ولی باید شان و منزلت شهدا حفظ بشه. و بعید میدونم کسی باشه که از عمد بخواد یاد شهدا رو پاک بکنه و البته اگه هم بخواد قطعا موفق نخواهد شد. امیدوارم که یه روزی برسه که حرف دل شهدارو عملی کنیم و از ظوار مثلا بیاد اونا بودن پرهیز کنیم

  14. سلام.. حداقل از دهیاری دروک از توابعه سبزوار یاد بگیرید..
    باتشکر از جناب امین آزادبخت مدیر با کفایت میر ملاس که به همه ما تلنگری زد.

  15. تا کی باید به ظاهر اهمیت بدیم ؟وقت ان نرسیده شعار ها در دل باشند وعمل، اعتقادات را نشان دهد؟ بنفشه درشتتر باشد یا اسم شهید چه فرقی در باورها ی خیابانی دارد که ادمها یش پای حرفهای ماهواره ها هستند. بدون هیچ بصیرتی؟

    • چشمها، ظواهر را می بینند و پشت چشمها، دلها قرار دارند . خیال نکنید چشمها، شیشه یی هستند که در این جا گذاشته اند . نخیر، پشت چشم، دل و جان و ذهن انسانی است . این چشمها و نیز دلهایی که پشت آنهاست، باید از نشانه های اسلام پر بشوند .

      • این ظواهر با روح عمل به تعلیمات مغایره
        باطن خدایی ظاهر خدایی رو به وضوح نشون میده ولی ظاهر خدایی الزاما نشاندهنده ی باطن خدایی نیست. و این جمله مصداق ضرب المثل معروف ما ایرانی هاست که هر گردی گردو نیست ولی هر گردوی حتما گرده

  16. ای کاش کارخانه ای به نام آن مردان بی ادعا داشتیم,که این بیکاری انقدر وجه مردم کوهدشت رو در ماورای مرز های اون خراب نمی کرد.

  17. اولا ای کاش کلّا اسم کوچه ها رو عوض می کردن
    اینکه هم اسم شهید روی تابلو باشه و هم اسم یاس و نیلوفر و …خیلی بدتر و زننده تره
    بویژه اینکه اسم شهید با فونت خیلی کوچکتری حک شده

    ثانیا مگه میشه کوچه ها دو تا اسم داشته باشند؟! خنده داره
    میخوان هردوتا رو داشته باشن. هه!

    • برادرعزیزجناب آقای امانی درموردجمله اولتان ،نگران نباشیدخطوات شیطان قدم به قدم میباشد ابتدا کمرنگ کردن نام شهید وسپس حذف کاملش(البته اگرخانواده شهداوهمرزمان شهداومردم مؤمن راخواب گرفته باشدوغافل ازمکرشیاطین ،این اقدام عملی خواهدشد)

  18. درود خدا بر امین آزادبخت مدیر سایت میرملاس

  19. گل بود و به سبزه آ راسته شد : ما انتظار داشتیم خیابانهای اصلی شهرمان بنام مقدس سرداران شهیدمان مزین گردد تا از این طریق نسل جوان با آشنایی با شهدا راه انان را انتخاب و ادامه دهند و لی کوچه های بن بست را بانام بنفشه و سوسن …….. باخط درشت و برای رفع تکلیف نام شهید عزیزی را آنهم طوریکه توجه کسی را جلب ننماید ریز نوشته اند غافل از اینکه این شهیدان بزرگوار هر کدام به نوبه خود ودر زمان خود برگی از سرنوشت جنگ را به سود ملت شریف ایران رقم زدند .
    برادر رومشگانی عزیز: عمل به شعار همان ادامه راه شهدا ست و امروز تکریم شهدازنده نگهداشتن یاد این حسینی تباران است از اینکه فرموده اید اسم شهید درشتر باشد یا ریز تر چه فرقی میکند !! باید بگو یم اسم شهید خیلی بزرگتر و خوش بو تر از تمام گلهای دنیاست . نمیدانم چند سال سن داری و لی وقتی شب عملیات بچه ها همدیگر را بغل میکردند و برای همدیگر آرزوی شهادت میکردند و با اشتیاق پشت پا به همه تعلقات دنیوی زدند وظیفه ما بازماندگان خیلی سنگینتر از گذشته است .جنگ نرم – تهاجم فرهنگی غرب ………… و هزاران دام تبلیغاتی مبتذل دیگر که برای منحرف نمودن جوانان این مرزو بوم پهن کرده اند میطلبد که همه ما چه شورای شهر و چه شهرداری محترم آستین همت بالا زده و شهدا را به نسلهای بعد از جنگ تحمیلی معرفی نمائیم هرچند ما کجا و مقام عالی شهدا کجا گر چه سرداران شهید ما همیشه مظلوم واقع شدند چرا که سیمای لرستان درآن زمان بعلت نداشتن امکانات نتوانسته است آنطوریکه باید و شاید این بزرگواران را همانند سرداران تهران و دیگر استانها معرفی نماید بامید روزی که بایاد و ادامه راه شهدا و با اعتقاد راسخ بر ولایت جان دهیم آمین
    باتشکر از جناب آ زادبخت . بالنگ و همه همکاران خدومشان در میر ملاس

  20. واقعا مشکل شهر ما نام کوچه هاشه یا بیکاری که شما به اون پرداختید . وقتی که فقر و بیکاری جامعه ایی رو در بر بگیره ارزش ها بی معنی خواهد شد

    • کوهدشتی عزیز واقعا حرفتون درسته . وقتی محصول عمل شهدا که همانا نیود بیکار و از بین رفتن فقر و فساد و تزویره در جامعه وجود داشته باشه بهترین راه زنده نگه داشتن یاد شهداست. ولی در جامعه ای فقر و فساد بیداد میکنه نامگذاری چند کوچه و خیابان غیر استاندارد و غر اصولی فقط بد دفاع کردن از شهداست که از هزاران تخریب خطر ناکتر و بدتره

  21. ای آب ندیده ها و آبی شده ها/بی جبهه و جنگ انقلابی شده ها/مدیون شب حمله جانبازانید/ای بر سر سفره آفتابی شده ها

  22. بیاید همه اونایی که نسبت به شهدا و ارمانهای شهدا دغدغه داریم فردا پس از نماز جمعه بریم در شهرداری اعتراض کنیم

  23. عکس شهدا را میبینیم ولی عکس شهدا عمل میکنیم

  24. سلام، قبلا هم بحثی در این خصوص شد از برادر بزرگوار حاج مراد روشنی به عنوان مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران و چهره ای مخلص ومتعصب به این امور انتظار میرود با جدیت تمام موضوع را پیگیری وطبق ضوابط ومقررات اقدام کنند.همه منتظر این اقدام انقلابی هستیم. انشاالله

  25. با سلام ضمن تشکر از مدیر محترم سایت وبرادر عزیز بالنگ در ماموریتهایی که داشتم وبه شهرستانهای کشور عزیزم سفر میکردم تصاویر شهدای عزیز .ان شهرستانها را بسیار زیبا وبا طراحی بسیار خوبی در وروی وخروجی نصب کرده بودند خیابانها و کوچه ها با اسم وتصویر شهدا متبرک بود اما وقتی وارد کوهدشت میشوم همیشه به این سستی وکوتاهی مسئولین غبطه میخورم

    • سلام سردار
      ممنون از حضورتون
      انشاالله روزی برسد که در کوهدشت هم مانند سایر شهرها یاد و اسم شهدا پررنگ تر شود
      انشاالله شرمنده شهدا نشیم

  26. حزب الله آماده است .
    هیچ نیرویی نمی تواند درمقابل ملت ایستادگی نماید.
    آقای شهردار ما منتظر پاسخ شما هستیم .
    وبا این مطلب آخرین فرصت را به شما میدهیم .

  27. نیلوفر وشقایق وبنفشه ونیایش همه ارزانی خودتان ما محتاج نام شهدائیم . ما با اسم ورسم آنها خو گرفته ایم ، ما ادامه دهنده راه آنانیم، هیج گلی نمی تواند جای اسم شهید را برای ما پر کند .
    شما جایگاه ومقام شهید والامقام محمدعلیم عباسی را نمی دانی که بنفشه پنچم را در کنار اسم آن عزیز نوشته ای ،شما پیکر مطهر وگلوله خورده شهید والامقام حسن رضا یوسف زاده را ندیده ای که درکنار اسمش (نیایش هفتم )می نویسی، شما پیکر تکه پاره شهید والامقام ایرج میرزایی را با اسم (نیلوفر یکم ) در کنار هم قرار داده ای .
    چه بگوییم که ….
    چه بنویسیم ….
    شرم بر شما باد که
    ای آب ندیده ها و آبی شده ها/بی جبهه و جنگ انقلابی شده ها/مدیون شب حمله جانبازانید/ای بر سر سفره آفتابی شده ها

  28. وبلاگ گردان محبین بعنوان یکی از وبلاگ هایی که در مسیر ترویج روحیه ایثار وشهادت و حفظ نام گرانقدر شهدا که همه آنچه که داریم از رشادت آنهاست از شهرداری وشورای شهر کوهدشت استدعا داریم چاره ای اندیشیده و از بوجود آمده تنش جلوگیری نملیید.
    باید این نسل را با همه تدینی که دارد بیش از سایر نسل ها در آماج حملات فرهنگی دشمنان است و تنها با شناساندن ارزش های معنوی و مسیر شهدا می توان ، آینده سازان را در برابر خطر تهاجم فرهنگی بیمه کرد.
    متاسفانه تاکنون درترویح فرهنگ ایثار و شهادت در کشور قصور شده که باید تلاشها را برای یادآوری این نماد مهم فرهنگی و دینی مضاعف کرد .
    مصونیت وسلامت جامعه اسلامی،با حفظ وارتقا جایگاه شهدا تحقق یافته وعطر یاد و نام این عزیزان، هر وقت و هر زمان فضا را معطر می نماید.
    شهیدان والامقام همواره زنده وشاهد اعمال ورفتار ما هستند وتصور اینکه آنان تنها برای دفاع از خاک و سرزمین رفته‌اند، به معنای نادیده گرفتن اجر آنان است زیرا شهیدان با هدفی والا و ارزشمندتر گام در مسیر شهادت نهادند. شهیدان اسلام با الگوگیری از مکتب اسلام وسیدالشهدا(ع)،رضایت خداوند را انتخاب کردندکه بهترین اجر وپاداش برای آنان خشنودی خداوند است و ما وظیفه داریم یاد وخاطره این عزیزان را زنده وخانواده معظم آنان را پیوسته تکریم نمائیم.

    ان شاءالله و با حضور عزایزان ارزش در شورای شهر و شهرداری این معظل مرتفع گردد.

  29. با تشکر از آقای بالنگ
    پیشنهاد بنده در این خصوص این است که عکس و قسمتی از وصیت نامه شهید و تاریخ شهادت و اسم عملیات ذکر شود که این کار مطمئنا جلب توجه عموم را در پی خواهد داشت .

  30. شهدا رفتند تا عزت وسربلندی را برای ما به ارمغان بیاورند ،اما شما بگویید عزت وسربلندی میراث داران گردانهای محبین و عاشوراو……کجاست ؟آمار بالای بیکاری واعتیاد وقاچاق فورشان این شهر یا سارقان پرورش یافته آن که در زندان های سراسر ایران پراکنده شده اند ؟ ما هرچه داریم از برکت خون شهیدان ماست که متا سفانه این همه ناهنجاری برافتخارات شهرمان سایه افکنده است .وعده ای سیاست باز برکات خون شهدا را پله ای برای دستیابی خود به مال ومقام قبضه کرده اند .وهرچقدر شهدا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته اند میراث خواران این شهر ودیار از اخلاص وصداقت دور شده اند .من هم به عنوان یک شهروند دل پری از بی توجهی به رزشها واعتباری که شهدا برایمان به ارمغان آورده اند دارم .مثلاً من نمی دانم سرداران شهید عزیز تهرانی و…چه کرده اند که از سردارانی مانند علیمردان آزادبخت وحمید رضا ابراهیمی و….ساخته نبوده است چرا ابزار ها و عکسها وچیزهای دیگری که برای معرفی آن شهدای عزیز دردسترس قرار می گیرد برای معرفی شهدای ما وجود نداردوچندین کار نکرده ای که مسئولین نمیتوانند بکنند.

  31. هنود متوجه نشدم پیام فرهنگی نصب عکسهای شهدا در بلوار ورودی غربی شهر کوهدشت چیست واعتقاد بر أین است هر موضو عی در جای خود می تواندپیام خود را داشته بأشد حال متولیان امر جایکاه خودرا نمی شناسند حداقل سلیقه بخرج می دادند
    بیاد داشته باشیم رشد تک تک ما ایرانیان در أین است حداقل در روز یک با ر بگوییم من نمی دانم با عبارات من اشتباه کردم به صلح دایمی برسیم ،حریم شهروندان را رعایت کنیم در نظم صفوف خود پرداز بأنک نزاکت عمومی صحبت أرام کوشا باشیم زباله رابه خیابان پرداز نکنیم و إز کارهای سطحی چون اقدام بنیاد شهید بپرهیزیم قطعا شهدائ عزیز رشد فرهنگی تک تک ما ایرانیان را ارزو میکنند نه نصب ویا عدم نصب عکس های نورانیشان در هر کوى نامناسب

  32. تاجایی که من خبردارم اکثربچه های شورای شهر از رزمندگان هستندوشهردار نیز که خودرزمنده است پس این کاریعنی چه؟

  33. شهدا ستاره های تا ابد روشن تاریخند ، این شهدایند که به ما عزت می دهند،مابرای شهدا چه کرده ایم؟؟؟؟

  34. شهدا آنقدر به گردن همه بویژه مدیران حق دارند که اگر از صبح تا شب آنها را یاد کنند میتوان گفت حداقل وظیفه را بجا آورده اند. چون آنان با اهدای جان شیرین خویش، اجازه زیستن به ما و مدیران اجرایی ما داده اند.
    در شهر مقدس مشهد خیابان ها را به نام شهدا آذین کرده و کوچه های آن را از ۱ ببعد نامگذاری میکنند. مثلأ خیابان سردار فرامرز عباسی. بعد کوچه نخست اینطور نامگذاری شده است:

    شهید فرامرز عباسی یکم
    شهید حسن ملکی

    خوب است که در جلساتی این پیشنهاد بررسی شده تا هم نام مقدّس شهیدان حفظ شود و هم مردم و ادارات مرتبط مثل پست، آب ، برق، گاز و سایرین برای آدرس سردرگم نشوند.
    با سپاس از مدیریت سایت وزین میرملاس و دوست ارزشمند آقای بالنگ عزیز.

  35. قابل توجه تمام خواهران و برادران مومن و متعهد شهرستان کوهدشت :اول اینکه شهرداری و هیچ کدام از عوامل آن با شهدا مشکلی نداشته هیچ بلکه اکثرا از خانواده شهدا و ایثارگران می باشند و قصد نام دار کردن کوچه های شهر بوده و در هر کوچه ای از نام شهیدانی که خانواده آن شهدا در آن کوچه ساکن هستند با تایید بنیاد شهید استفاده گردیده و چون تعداد کوچه ها در یک مسیر از تعداد شهدا آن کوچه بیشتر بوده به خاطر حفظ نظم در ترتیب کوچه ها یک اسم مثلا نام یک گل که به نظر نمی رسد هیچ کسی با آن مشکل داشته باشد استفاده گردیده و سپس از نام شهید گرانقدر در قسمت بالا استفاده گردیده ،حالا برای درشت شدن فونت نام شهید قبلا از بنیاد شهید استان انتقادی دریافت گردیده بود که شهرداری هم در نام گذاری جدید حتما نام شهید را درشت تر و واضح تر نوشته و حتما این مشکل را رفع خواهد نمود .در ضمن این نوع ساختار تابلو فقط در کوهدشت استفاده نشده بلکه در خیلی از شهرستانها به این شکل کوچه ها نام گذاری شده اند. در ضمن این ضعف و انتقاد نیز در فاز جدید نامگذاری رفع خواهد شد و سعی بر این خواهد بود که تابلوهای قبلی نیز اصلاح گردند.در ضمن از مردم عزیز ا انتظار ایجاد انگیزه ، همفکری ،همدلی و هم افزایی ضمن درک حضور دیگری با احترام متقابل به همدیگر ،داریم.

  36. از مردم عزیز شهرستان کوهدشت دعوت به عمل می آید تمام نظرات ارزشمند خود را به اشکال مختلف به این شهرداری ارائه نمایند.
    در ضمن به اطلاع می رساند مشکلات مذکور در طی سنوات گذشته بوده و شهردار کرمی و شهرداری کوهدشت بر ان است با هم فکری همشهریان گران قدر نسبت به مرتفع نمودن مشکلات پیش آمده اقدام نماید.

    • باسلام به نظربنده می توان علاوه بر نام شهدای عزیز شهرمان نام دیگر شهدا که در جای جای میهنمان اسطوره های ایثار ،صبر ،شهامت واستقامتند به کار برده شود باتشکر

  37. بریدن قامت سرو خدا را برون ریزیم از خود عقده ها را

    ببینید شهرها را زنده کردند گرفتند انتقام بچه ها را

    سفر کردند مردان الهی عوض کردند نام کوچه ها را

  38. باسلام و عرض ادب انشاء الله بزودی خاطراتی بسیار زیبا وقابل تامل که تا کنون از زبان ازادگان گفته نشده را خدمت شما منتشر میکنم

    • دوست گرامی و آزاده سرافراز آقای شمس الله زاده
      با سلام و عرض ادب
      بدون تردید بیان خاطرات آزادگان سرافرازی چون شما بسیار شنیدنی خواهد بود . بی صبرانه منتظر می مانیم.
      ضمنآً خاطره ای از بازگشت پیروزمندانه و افتخار آفرین شما و دوستانتان با چند تصویر در مردادماه امسال در وبلاگ
      ” یاد نیکان” آمده است .

  39. شهرداری محترم کوهدشت
    در مورد متن منتشر شده از سوی شما نکاتی را لازم است که عرض نماییم .
    ۱- ایراد و مشکل کار به وضوح مشخص است ، وآن این است که در تابلوها اسم شهدای والامقام با فونت کوجکتری نگاشته شده است. و کلماتی که با فونت بزرگتری نوشته شده( اسم گلها ) غالب بر اسم شهید والامقام گردیده ، تمام و درخواست این است که لااقل اگر همانند دیگر شهر ها (تابلو هایی که نشان داده شده) شما انجام نمی دهید ، دیگر اسم شهدای والامقام را در سایه اسم یک گل قرار ندهید .
    ۲- نوشته اید در خیلی از شهر ها این به این شکل نام گذاری انجام شده . جهت اطلاع شما این موضوع فقط در چند شهر لرستان صورت گرفته ، از این گذشته چرا ما نباید این موضوع را از شهرهایی که به نحو احسن تجربه کسب کرده اند استفاده نماییم ؟ در دیگر شهر ها از جمله تهران در این زمینه تجربیات خوبی دارند با استفاده کرد .
    ۳- آقای امانی هم پیشنهاد خوبی ارائه کرده اند که جای بررسی دارد . در تهران در یک خیابان کوچه ها با اعداد نام گذاری شده است مثلاً کوچه های سمت راست اعداد فرد وکئچه های سمت چپ با اعداد زوج ناگذاری شده و هرکدام از کوچه ها که قرار شده نام شهید والامقامی برآن گذاشته شود شماره کوچه هم با فونت کوچکتری در تابلو نوشته شده است .
    ۴- ما تنتظار داریم شهرداری در مرحله اول تابلوهای نصب شده را اصلاح نماید و در مرحله بعدی نیز موضوع در تابلوهای جدید نیز رعایت شود .
    ۵- معمولاً اسمی که بر یک کوچه یا یک خیابان گذاشته می شود باید با مسمی باشد و در خور آن باشد ، متأسفانه گاهی اوقات از اسامی استفاده می شود که سنخیتی با محل آن ندارد به همین خاطر در چنین حالتی می توان تصمیم دیگری گرفته شود مثلاً از اعداد در نام گذاری کوچه ها استفاده کرد .
    در پایان ضمن عرض خسته نباشید خدمت همه خدمتگزاران به نظام و آرزوی موفقیت برای شهردار و شورای شهر کوهدشت مجدداً درخواست داریم در این خصوص به شهرهایی نگاه کنیم واز تجربه آنان استفاده نماییم که به شایستگی در مسیر ترویج روحیه ایثار وشهادت گام برداشته اند .و نمونه های آن نیز به راحتی در اینترنت قابل رؤیت می باشد .
    یا علی مدد

  40. شهردار محترم کوهدشت
    موضوع دیگر که فراموش شد خدمت شما عرض شود ، مصوبه جدید شورای شهر واستفاده از نام ( یاس – هنر و شادی ) است که لازم است ضمن جلوگیری از اجرای مصوبه پاسخ قانع کننده ارائه شود .
    یا علی

  41. ضمن تشکر از مسئولین محترم شهرداری در شهر تهران وبسیاری از شهرستانها نام شهدا در کوچه ها و خیابان ها درج گردیده به جهت اینکه بتوان آدرس را بهتر پیدا کرد شماره ای نیز در گوشه تابلو درج گردیده لذا اگر شهرداری از این روش تیعیت کند خیلی خوب است

  42. باسلام خدمت همه ی دوستان میرملاسی بخصوص برادرگرامم جناب حاج حکمت امانی
    دوسال پیش دربرنامه ای که برای ورودآزادگان سرافراز تدارک دیده شده بودازبنده برای شعرخوانی دعوت کردند،اتفاقا اکثرمسولین حضورداشتند. وقتی که نوبت به من رسیداین پیشنهادروبه امام جمعه محترم وجناب فرمانداردادم که نام وآوازه ی گردان محبین تا قیام قیامت دراذهان هرکوهدشتی باقی خواهدماندوشایسته است تاحداقل یکی ازمیادین شهربه اسم محبین مزین شودواتفاقا درهمان لحظه توسط افرادی که درردیف اول نشسته بودند موردتشویق قرارگرفتم ،وصدالبته شک ندارم که همان لحظه این پیشنهادبه دست فراموشی سپرده شد!!همه ی شما واقفیدکه محبین چه قداستی دربین اهالی این دیار داردوبی انصافی ست اگربه مرورزمان ازخاطره ها محوشود!کاش شهردارمحترم واعضای شورا ی شهردراین زمینه طرحی نوبراندازند.

  43. دو موضوع: اول اینکه این شکل نامگذاری مربوط به دوسال پیش بود نه حالا ،شهردار جدید فقط اعلام کرد که میخواد نامگذاری ناقص قبلی رو ادامه بده که پشیمونش کردید !گویا معترضین محترم الان بیدار شده و اعتراض میکنن ! بابا حالا که شهرداری میخواد کاری بکنه منصرفش نکنید با این .شکل اعتراض فقط انگیزه زدایی میکنید !دوم اینکه آیامطمئنید که نظر شما نظر همه مردمه ؟ تازه اسم گل بد نیست اگه در کنار اسم شهید گرانقدر باشه و یک نظم به تابلو بده!من فکر میکنم اسمهای انتخاب شده خصوصا گلها هم زیبا هستند هم به در کنار نام شهید تزیینی به حساب می آید.

  44. چند ماهی میشود که یک آدم مغروز با شهدا کوچه شهید اهرون واقع در شهرک رجایی را مخدوش کرده و شهرداری هیچ واکنشی انجام نداده است. جای تأسف دارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.