- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تلنگری بر عملکرد شهرداری و شورای شهر کوهدشت / در نامگذاری ها شهدا کم رنگ نشوند !

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ شهداء بعنوان ستارگان آسمان درخشان حرکت اسلام از۱۴۰۰سال پیش تا کنون به مصداق چراغ هایی برای روشنگری وهدایت جامعه به شمار می آیند . این موضوع در حماسه دفاع مقدس نیز متجلی گشته و در این دوران سرنوشت ساز توانستند موجب ضمانت انقلاب گردند . اینان کسانی بودند که امام بر بازوانشان بوسه و به وجودشان افتخار می کرد.

بدون شک از مهم ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس می تواند حفظ نظام اسلامیمان باشد که با از خود گذشتگی شهدا به دست آمده است در این میان  ترویج روحیه ایثار وشهادت بعنوان یکی از شاخص های این دستاورد بشمار می آید که هم چنان اهمیت وجایگاه ویژه خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد .

از اقداماتی که طی سالهای گذشته در این راستا صورت گرفته بود نام گذاری کوچه ها ، خیابان ها ومیادین  بنام شهدای والامقام بود که برای لحظاتی کوتاه هم، اذهان مردم را به ایثار واز خود گذشتگی این عزیزان متوجه می ساخت .

طبق شنیده های خبرنگار میرملاس نیوز  چند روز پیش جلسه ای با عنوان نامگذاری معابر شهرستان کوهدشت، از طرف کمیته ی نامگذاری شهردای کوهدشت، در این اداره برگزار شده است که در این جلسه مصوباتی هم در زمینه ی نام گذاری کوچه ها و خیابانهای بی نام شهر کوهدشت مصوب شده است .

گفته میشود مصوبات این جلسه به نام گذاری برخی از کوچه ها به نام های ( یاس – هنر و شادی  ) بوده است که در کنار نام شهدا قرار گیرند لذا باید از شهردار و شورای شهر  پرسید که آیا روال نوشتار تابلو ها به مثال تابلوهای قبلی خواهد بود که اسم شهدا کم رنگ و با سایز خیلی کوچک درج شده است به طور مثال در تصویر زیر هم مشاهده میشود که اسم شهید گرانقدر “محمد علیم عباسی” در سایز خیلی کوچک در سایه ی اسم  “بنفشه “ با سایز چند برابر اسم شهید قرار گرفته است ، آیا حق شهدای دیار ما در این حد است که کمرنگ جلوه کنند ؟! چرا ما هم نباید مانند استانهای دیگر که در تصاویر زیر میبینید کوچه هایمان را مزین کنیم به تصاویر شهدا  حتی با ذکر تاریخ شهادت  ، باید به فکر فرو رفت که هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم  ، باید بدانیم که بزرگترین هدیه خدابه بندگان دادن جان به انسانها است که شهدا آن برای سربلندی ماهدیه دادن ولی ماچه گامی برای معرفی آن بزرگواران برداشته ایم  ؟؟؟؟؟

شهداشرمنده ایم…….

 

تصاویر برخی از تابلوهای کوچه های شهر کوهد شت 

 

عکس۰۰۰۷1

 

 

عکس۰۰۱۵1

 

عکس۰۰۱۷1

 

 

عکس۰۰۱۰1

 

 

عکس۰۰۰۸1

 

 

قابل توجه اینکه شهرداری تهران وبرخی شهرها نه تنها اسم شهدای والامقام را تغییر نداده بلکه با چاپ تصویر آنان در ابتدای کوچه ها وخیابانها یاد وخاطره آنان را هم چنان برای نسل  امروز نگه می دارد.

نمونه هایی از نام گذاری کوچه ها در دیگر استانها  را در ذیل می بینیم :

 

شهر تهران

 

635131110953550669

 

Image1859

 

51243

 

Image1857

 

Image1862

  در این تصویر کوچه بنام شهید والامقام محمود صارمی است ولی از آنجایی که شهدای والامقام دیگر در این کوچه سکونت داشته اند تصویر این شهدای والامقام نیز در ورودی این کوچه نصب شده است .

 

شهر  اردبیل

 

اردبیل1

 

اردبیل2

 

اردبیل3

 

  روستای دروک از توابع سبزوار

12

 

14

 

16

 

21

 

کوچه هایمان را بنام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم . . .

تصاویر از وبلاگ گردان محبین