تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

جزئیاتی از پرونده ی ” حق ماموریت ۱۲ میلیاردی”

  • کد خبر : 46222
  • 22 اسفند 1392 - 22:44

  میرملاس نیوز / سرویس سیاسی: دو هفته پیش، رئیس سازمان بازرسی کل کشور‏، بدون نام بردن از فردی، گفت که یک مدیر،درحالی که حتی یک دقیقه به ماموریت نرفته، ١٢ میلیارد تومان حق ماموریت دریافت کرده است. قاضی سراج همچنین خبر داده بود‎؛ هزینه غذایی که برای این فرد منظور شده،‌بیش از  ۵۰۰ میلیون […]

635251233929412651

 

میرملاس نیوز / سرویس سیاسی:

دو هفته پیش، رئیس سازمان بازرسی کل کشور‏، بدون نام بردن از فردی، گفت که یک مدیر،درحالی که حتی یک دقیقه به ماموریت نرفته، ١٢ میلیارد تومان حق ماموریت دریافت کرده است. قاضی سراج همچنین خبر داده بود‎؛ هزینه غذایی که برای این فرد منظور شده،‌بیش از  ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

هفته گذشته برخی از رسانه‌های با نام بردن از «م. خ» اطلاعاتی را درباره وی منتشر و معتقدند بودند‎، که منظور رئیس بازرسی کل کشور همین فرد است.

حالا مهرزاد خرد، رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بدون ارائه این دلیل که چرا خود و سازمانش را مخاطب سخنان مقامات قضایی می داند، پرداخت ۱۲ میلیاردتومان حق ماموریت به یک مدیر در این سازمان و صرف هزینه ۵۰۰میلیون تومانی برای غذای مدیر مذکور را تکذیب کرد.

خرد که نزدیک به هفت سال‏ رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس بود، امروز و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه گفت: «حرف زدن هیچ هزینه ای ندارد و هر کس می تواند به هر فردی اتهامی بزند.» او افزود: «به هیچ عنوان چنین حرفی را قبول ندارم و تمام افرادی را که اینگونه در مورد من قضاوت می کنند به خدا واگذار کرده ام.»

این مدیر سابق، با بیان این مطلب که شخصا مبهوت مانده ام که چگونه ۱۲ میلیارد تومان دریافت کرده ام که خودم هم خبر ندارم اظهار داشت: «این ارقام اعلام شده مربوط به پرداخت حق ماموریت و اضافه کار بیش از دو هزارکارمند سازمان جهاد کشاورزی فارس در چهار سال اخیر بوده است.» این درحالی است که مردم نیز با شنیدن این خبر مبهوت شدند که چطور یک، نفر بدون اینکه حتی یک دقیقه ماموریت رفته باشد، چنین رقمی در حسابش منظور شده است.

همچنین معاون وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به افشای خبرحق مأموریت ۱۲ میلیارد تومانی در جهاد کشاورزی شیراز گفت: «کسی منکر برخورد با تخلف نیست و هر چند امید به برائت داریم اما اینکه موضوع اثبات نشده را با بزرگنمایی اعداد به یک نفر نسبت دهیم، صحیح نیست.»

محمدعلی جوادی ظهر در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرده بود: «به طور قطع این کشور قانون دارد و هر کس تخلف کرد مورد برخورد واقع می‌شود، اما حقوق بعضی از این دوستان در عرض ۳۰ سال با احتساب پاداش از یک میلیارد کمتر است. چطور می‌توانیم قبل از آن که چیزی اثبات شود برخی مطالب را طرح و قصاص قبل از جنایت کنیم.»

جوادی گفت: در مسائل فقهی اگر کسی حتی به اعدام محکوم شود و ماموری به اشتباه به فرد اعدامی سیلی بزند باید حد زده شود اما در این زمینه تیتر روزنامه ها به سمتی رفت که خدمات دو هزار کارمند خدوم جهاد نادیده گرفته شد»
حالا سخنان قاضی سراج، رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور را بخوانید که صراحتا گفته بود: «در پرونده ای که در یکی از استانها در حال پیگیری است یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، ۱۲ میلیارد تومان حق ماموریت و ۵۳۰ میلیون تومان پول غذا دریافت کرده است.»

موضوع به بیان این مسئله، توسط یک مقام بازرسی نیز ختم نشد و  غلامحسین محسنی اژه ای، به عنوان سخنگوی قوه قضائیه خبر از آزادی آنها با قرار وثیقه‌های سنگین داده بود. او با تایید گفته‌های قاضی سراج در یک کنفرانس خبری و به صورت علنی توضیح داد:  «اینکه در مرحله تحقیقات عدد را اعلام کنیم شاید صحیح نباشد اما این پرونده در شهر شیراز در استان فارس تشکیل شده و در رابطه با آن برخی افراد بازداشت و برخی نیز با قرار وثیقه های سنگین آزاد هستند.»

اژه ای در ادامه عنوان کرده بود: «بخش عمده ای از این پرونده به سرعت رسیدگی، تکمیل و کیفر خواست صادر شد و بخش از آن به دادگاه ارسال شده است». به گفته سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با این پرونده چهار تا پنج نفر در بازداشت به سر می برند و یک تا دو نفر نیز با قرار وثیقه آزاد هستند.

یک مقام عالی بازرسی و یک مقام عالی قضایی، این مساله را افشا و تایید کردند. دو مقامی که اتفاقا،‌ در پرونده‌های مهم فساد قاضی دادگاه بودند. محسنی اژه‌ای پرونده فساد شهرداری تهران را قضاوت کرد و قاضی سراج پرونده فساد عظیم سه‌هزار میلیارد تومانی اخیر. آیا باید تصور کرد که این مسئولان بدون «هیچ هزینه‌ای» فقط «حرف» زدند؟

نکات مهمی که به ذهن می‌آید این است که آیا امکان دارد دو قاضی بدون داشتن مستندات و «بدون هزینه»‏، فقط «حرف» زده باشند؟

دوم: سخنگوی دستگاه قضایی صراحتا گفته که دو  نفر از متهمان این پرونده‏، با قرار «وثیقه سنگین» آزاد شدند. آیا آقای مهرزاد خرد یکی از این دو نفر است که خود را، مخاطب گفته‌های دستگاه قضایی دانسته؟ این «وثیقه سنگین» چقدر و برای چه منظور دریافت شده است؟ آیا تنها همین پرونده درحال رسیدگی است، یا این «وثیقه سنگین» برای موارد دیگر دریافت شده است؟

سوم: روز ٢۴ دی ماه (دوماه پیش) مهندس حسن طلعتی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی استان فارس انتخاب و روز پنجشنبه ٢۵ دی‌ماه، مراسم تودیع و معارفه خرد و طلعتی برگزار شد. سئوال اینجاست که پس از دوماه و تودیع و معارفه خرد، چه لزومی داشت که یکبار دیگر نیز این مدیر تودیع و معارفه شود؟

چهارم و مهمتر از همه اینکه؛ به نظر می‌رسد برخی با غرض سعی دارند تا با جنجال بر سر این پرونده، آن را از حالت رسیدگی به فساد اقتصادی، به پرونده‌ای سیاسی تبدیل کنند و مانع از رسیدگی به آن شوند. باید بدون سیاسی کردن پرونده، از قوه‌قضائیه درخواست کرد تا مستندات این فساد را ارائه و با شدت، به ابعاد مختلف آن رسیدگی کند.

حال اگر این خبر صحت داشته باشد[ که با مستندات فوق صحت آن تایید شده است] ببینیم چه اتفاقی افتاده است:

 

با  یک ضرب و تقسیم ساده نشان داده میشود که برخی مدیران دولتی چه بلاها که بر سر بیت المال نمی آورند.

با اغماض فرض کنید این آقای مدیر از ۱۲ سال گذشته تاکنون یعنی در طول سه دولت، هرروز ماموریت تشریف داشته اند.

شمار روزهای کاری هر سال را ۲۵۰ روز می گیریم و در ۱۲ سال ضرب می کنیم. حاصل و عدد ۳۰۰۰ روز است.

حالا رقم ۱۲ میلیارد تومان را بر ۳۰۰۰ روز تقسیم می کنیم و می بینیم جناب مدیر استانی هر روز چهار میلیون تومان حق ماموریت دریافت کرده اند!

حال به حق غذای ایشان می رسیم. عدد ۵۳۰ میلیون تومان را تقسیم بر ۳۰۰۰ روز می کنیم. حاصل عدد ۱۷۶ هزار تومان در روز می شود.

خوشحال می شوم دوستان ساکن تهران بگویند همین امروز و نه از ۱۲ سال پیش تاکنون، یک وعده غذا در سوپر گران ترین رستوران تهران چقدر تمام می شود؟! تازه ما اصلا غذا خوردن جناب مدیر در استان را به حساب نیاورده ایم… اکثر ما کارمندی یا کارگری حقوق می گیریم.

اگر متوسط حقوق همه ما در طول ۳۰ سال خدمت که می شود ۳۶۰ ماه، حداکثر به چهار میلیون تومان برسد، پس از یک عمر کار، یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان حقوق خواهیم گرفت.

تازه به کارگران زحمتکش و بازنشستگان و مستمری بگیرانی که گاه حقوقشان به ۵۰۰ هزار تومان هم نمی رسد، کار نداریم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. متاسفم از کسانی که کور کورانه قلم می زنند و برای خود بدون دلیل حساب و کتاب ریاضی ندانیته محاسبه می نمایند این مبلغ یک دستگاه اجرایی پرداختی های پرسنل اعم از اضافه کار مجموعه استانی و حق ماموریت ۳ ساله آنها می باشد چرا منظق ندارید و برای خود بیهوده خود را خسته می کنید

  2. یاد بگیریم درمو ضوعاتی که اطلاعات کلی داریم إظهار نظر نکنیم أین ظرفیت در خود إیجاد کنیم که واکنش به دیگران را بتأخیر اندازیم حریم شهروندان را حرمت نهیم قطعا رشد فکری ما را که مقدمه توسعه یافتگی است بدن بال خوا هد داشت

  3. اینم رو چهل تومان کوهدشت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.