- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : سایر مسئولان نیز همچون رئیس قوه قضائیه در مورد دیدار مخفیانه اشتون با محکومان فتنه موضع بگیرند

26127
 
 
 
به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس کمیسیون قضایی مجلس از واکنش آیت‌الله آملی لاریجانی به دیدارهای مخفیانه اشتون به‌عنوان یک موضع‌گیری صحیح و به‌موقع یاد کرد و گفت: دیگر مسئولان نیز باید چنین موضع‌گیری صریح و قاطعی داشته باشند.

الهیار ملک‌شاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکومان فتنه در جریان سفر به کشورمان اشاره کرد و گفت: عملکرد اشتون موجب لطمه خوردن حیثیت او به‌عنوان نماینده اتحادیه اروپا شد.

وی دیدارهای مخفیانه اشتون با افراد خاص در تهران را خارج از توافقات فیمابین و نقض پروتکل‌‌های دیپلماتیک و مقررات بین‌المللی خواند و اظهار کرد:‌ وجهه او در نتیجه این اقدام نزد ملت ایران‌، خدشه‌دار شد.

ملک‌شاهی رسمی بودن جایگاه و سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را یادآور شد و گفت:‌ ملاقات‌های مخفیانه و بدون هماهنگی یک مقام رسمی در کشور دیگر علاوه بر اینکه خلاف قانون است،‌ زشت و مذموم نیز می‌باشد.

وی از سخنان دیروز آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به‌عنوان یک موضع‌گیری صحیح و بجا یاد کرد و افزود: ایشان در مقام دستگاه قضا عکس العمل درست و به‌موقعی در قبال اقدامات هماهنگ‌نشده یک هیأت دیپلماسی خارجی اتخاذ کرد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین از زبان ملت ایران ناپسندی عمل اشتون را متذکر شد که این تذکر،‌ تطابق کامل با قواعد بین‌المللی دارد و دیگر مسئولان نیز باید چنین موضع‌گیری صریح و قاطعی داشته باشند.

وی در مورد اظهارات مداخله‌جویانه دبیرکل سازمان ملل نیز بیان کرد:‌ بان‌کی‌مون تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی است و اظهاراتش نیز در جهت منافع آن‌هاست.

ملک‌شاهی با یادآوری جایگاه دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان یک مقام مؤثر در نظم و صلح جهانی گفت:‌ از او انتظار می‌رود مواضع مقبول و قانونی اتخاذ کند،‌ در حالی که اظهارات مداخله‌جویانه اخیر او نابخردانه بود.