تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

استاندار لرستان خبر داد: انتخاب لرستان به عنوان مرکز ژئوتوریسم کشور

  • کد خبر : 46283
  • 24 اسفند 1392 - 13:23

  استاندار لرستان از انتخاب لرستان به عنوان مرکز ژئوتوریسم کشور خبر داد و گفت: ژئوتوریسم همان بحث زمین گردشگری است که در این استان وجود دارد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازفارس، هوشنگ بازوند گفت: حضور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دورود که به طور مشترک در […]

 

استاندار لرستان از انتخاب لرستان به عنوان مرکز ژئوتوریسم کشور خبر داد و گفت: ژئوتوریسم همان بحث زمین گردشگری است که در این استان وجود دارد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازفارس، هوشنگ بازوند گفت: حضور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دورود که به طور مشترک در هر شهر از استان تشکیل می‌شود و به آسیب‌شناسی پروژه‌ها و موانع توسعه استان می‌پردازد دلایل این سفر بود.

وی افزود: در این جلسه فرماندار و همچنین نماینده مردم در مجلس از مشکلات موجود گزارش دادند و عمده این گزارش‌ها نیز در رابطه با مشکلات است.

بازوند یادآور شد: در این جلسه‌ها مشکلاتی که در هر شهر وجود دارد، مطرح می‌شود و سعی بر این است که مدیران جوابگو باشند.

استاندار لرستان با اشاره به حضور کارآفرینان بخش خصوصی در این جلسه اظهار داشت: دقایقی از وقت جلسه در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌شود، تا مشکلات خود را مطرح کنند و در همان محل مشکل آنها تعیین تکلیف می‌شود.

این مسئول در خصوص مصوبات این جلسه جهت توسعه شهرستان دورود، گفت: مصوباتی که در این جلسه داشته‌ا‌یم، عموما مصوباتی هستند که برای سال ۹۳ تعیین تکلیف می‌شوند و به عنوان نقشه راهی برای سال آینده در اختیار فرماندار شهرستان قرار می‌گیرد، تا مطابق برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها را کنترل و پیگیری کنند.

بازوند تصریح کرد: در شهرستان دورود شاکله اصلی پروژه‌ها را بخش خصوصی و صنعت تشکیل داده بود، البته پروژه‌های دیگری همچون بحث ورزش مطرح شد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی در بحث تولید، اقتصاد و راه مطرح و تعیین تکلیف کردن وضعیت کمربندی دورود و زیر گذرهای نیمه کاره از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بازوند خاطرنشان کرد: به طور کل می‌توان گفت، پروژه‌هایی که مدنظر فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس بود، برای سال ۹۳ تعیین تکلیف شد و علی هادی چگنی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و همچنین معاون عمرانی پای کار هستند، تا با پیگیری مصوبات به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

* احداث پارک بانوان دورود

استاندار لرستان با اشاره به تصویب احداث پارک بانوان در شهرستان دورود، افزود: پروژه‌هایی در زمینه ورزش مطرح شد که یکی از آنها احداث پارک بانوان بود و اعتبار این پارک داده می‌شود، تا محل مناسبی برای بانوان شهر ساخته شود.

این مقام مسئول یادآور شد: بارانداز خشک یکی دیگر از طرح‌های مهم این جلسه بود که توسط نماینده مردم شهرستان دورود در مجلس شورای اسلامی بسیار پیگیری شده بود و طی هفته گذشته در کارگروه تخصصی مصوب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان لرستان در زمینه جذب گردشگر و توریسم، گفت: در بحث گردشگری در استان بدون اغراق خیلی فرصت‌سوزی شده است، یعنی ما پتانسیل‌های بسیاری داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم آنها را به یک فرصت دینامیک تبدیل کنیم، تا به حرکت درآید، چرا که ماحصل این فرصت‌ها اشتغال‌زایی است.

*لرستان به عنوان مرکز ژئوتوریسم کشور انتخاب شد

وی ضمن اعلام خبر انتخاب استان لرستان به عنوان مرکز ژئوتوریسم کشور گفت: ژئوتوریسم همان بحث زمین گردشگری است که ما در استان داریم و زیر مجموعه‌هایی دارد که باید مطالعه شود، از جمله ژئوپارک‌ها و ژئوسایت‌ها که ما در مجموعه استان لرستان دو ژئو پارک تعریف کرده‌ایم، یکی دره شیرز کوهدشت و دومین پارک ژئو پارک دریاچه گهر است که تعریف شده و به دنبال تهیه طرح آنها هستیم.

بازوند تصریح کرد: اما در رابطه با اینکه عنوان می‌شود، شهرستان دورود پایتخت طبیعت ایران است، ما به دنبال این مصوبه هستیم که آن را به طور جدی پیگیری کنیم، تا بتوانیم سایت‌هایی در این زمینه فعال کنیم.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درود بر استاندار پرکار و فعالمان

  2. با تشکر از استاندار پرتلاش لرستان جناب مهندس بازوند
    به استحضار می رساند یکی از همشهریان خوب کوهدشتی مان بنام آقای بهمن ابراهیمی تحقیقات وسیع و بسیار خوبی در ارتباط با دره شیرز انجام داده و فیلم قشنگی را در این راستا تهیه کرده اند. مدیران محترم استان و شهرستان اگر از تجربیات و فیلم ایشان استفاده کنند قطعأ در کوتاه کردن مسیر تا مقصد مفید و مثمر ثمر خواهد بود.
    به امید موفقیت شما.

  3. ممنوم از جناب آقای امانی و همچنین خانم سمیه آزادبخت که با پیگیری فراوان مستند شیرز رو از بنده گرفتند و بین اعضای جلسه توزیع کردند و در این انتخاب خیلی موثر شد امیدوارم این تصمیم خوب ثمرات خوبی برای شیرز داشته باشه و مجدد سپاس از جناب امانی و همه ی دوستانی که مستند رو دیدن ….ایام عید هم پخش میشه از جام جم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.