تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

“تیسفون لرستان” پایان سال به زیر آب می رود!! گزارش تصویری

  • کد خبر : 46297
  • 24 اسفند 1392 - 15:52

                                                                                         منبع : مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   منبع : مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. مامدتهاست خوددرزیرابیم افسوس

  2. ای کاش به جای این همه دعوا و اتلاف عمر و سرمایه ، قدری به فکر صیانت از میراث معنوی ( فرهنگ شهدا) و میراث فرهنگی مان بودیم !

  3. ارا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. جای بسی تأسف و تأثر است که من در تدریس درس مطالعات اجتماعی سال اول متوسطه صحبت از تپه سییلک کاشان و مارلیک …می کنم و آن وقت در این نزدیکی ها رماوند پیروزعلی با آن همه آثارش دارد زیر آب می رود.

  5. حالا این سد سیمره توجیه اقتصادی نداره یا سد معشوره وزارت محترم نیرو؟؟؟؟؟؟

  6. چه کسی حرف مرا می فهمد؟ / چه کسی درد مرا می داند؟
    در پس پرده ی اشک چشمم / چه کسی راز مرا می خواند؟

  7. بیگانه ها واجنبی هاهم اینکارو با آثار تاریخیمون نکردن که ماخودمون کردیم به عنوان یه کارشناس بهربرداری نیروگاه نیروگاههای برق آبی رو مضر ترین نیروگاههای جهان میدونم من نمیدونم چرا این کارشناسان انرژی این مملکت چه اصراری به ساخت سد دارن برای ذخیره اب وتولید انرژی راههای بهتری هم هست علی از خور ماوه

  8. چه زیبا و حیرت آور برای آنها که سواد خواندن ! و شنیدن ! این آثار و گفتگوی باآنها را دارند و آنگاه می شنوند ندایشان را که فریاد می زنند ما میراث شماییم ما نشانه ایم ما هویت بخشیم چرا درک نمی کنید . مگر احساس و ادراک ندارید ؟!!
    چرا یکبار ما را از زیر خاک و از حجاب هزاران سال بر می کشید و به ما افتخار می کنید و بار دیگر مارا برای رفاهتان غرق میکنید و به آب می اندارید . آیا رراه سومی ندارید؟ چرا مرا به سرنوشت سنگ نگاره های میرملاس دچار می کنید همو که که عمر هویت باستانی شمارا تا هزاران سال امتداد می بخشد تا بر قامت میراث فرهنگی شما بیافزاید .
    برای آنها که سنگ نگاره های تیمره را خوانده و دیده باشد و همزمان صدای پر طنین و هیجان انگیز دکتر فرهادی را در این باره به گوش جان شنیده باشد و یا حد اقل برنامه ای به این نام را باصدای دلنشین داریوش ارجمند از شبکه ۴ مشاهده کرده باشد و هم سرگذشت پیکره ها وسنگ نگارها را از آثار خانم آموزکار خوانده باشد ارزش این آثار را نه برای هویت بخشی به شهر یا قوممان بلکه به عنوان میراث مشترک بشری در خواهند یافت مگر نه این است که آثار وقتی قدمتشان از هزار گذشت به هر میزان که بیشتر می شود بیشتر تعلق جهانی و انسانی می گیرد .
    معمولا توسعه پایدار برای حفظ طیعت در برابر مطامع سیری ناپذیر انسان به کار برده می شود به نظرم اینجا هم جا دارد تا این واژه را برای محدودیت انسان در برابر مطامعش برای حفظ میراث فرهنکی به کار بریم .
    پس برای حفظ این آثار چه می توان کرد؟ به نظرم در همه سطوح و در همه ابعاد همه نهادهای مخاطب را به باز نگری در این رابطه فرا خواند . اول باید ماهیت و ارزش این آثار به خوبی برای مسولان استانی بازخوانی شود آنگاه باید حتی به نامه نگاری مشترک با مسولان کشوری وهم نهادهای مرتبط پرداخت وبیش از این ……..[…]…
    و هم باید رسانه هارا ازطریق گزارش و نیز ارائه مقاله به اهمیت حفظ این آثار به کار گرفت و هر راه حل دیگری که می تواند در جهت حفظ میراث فرهنگیمان یاریگر باشد . باشد و شاید که جنین کنیم .

  9. واقعا بسی جای تاسف داره

  10. چه بگویم باچه زبانی وکدامین دردها رابرروی کدام صفحه هابه تصویر بکشم الان که همه نظاره گرهستیم صفحه ولوح تاریخمان رابا ان همه پیشینه وقدمت تاریخی بدون هیچ فریادرسی به زیرآب میرود .

  11. چه بوشم …

  12. متاسفم برای گذشته ای که زیر آب می رود وآینده ای که روی آب ساخته می‌شود!!!

  13. متاسفم

  14. سال وسال میو، گران ماو دردم/ سنگ سیاه میو ژ آه سردم
    غم چی وغم هات،غم نیشت ار گاینم/ بی غم چه زانی چوینه نیشانم

  15. متآسفانه این حرکات نوشداروی بعد از مرگ سهراب است.

  16. راستی را بدرستی که نمیدانم/برخراب این ابرشهرشگفت انگیز/برمزارآن شکوه وشوکت دیرین/ماپریشان نسل غمگین را/برسراطلال این مسکین خراب آباد/فخربایدکرد یا ندبه/شوق باید داشت یافریاد؟/بارهاپرسیده ام ازخویش/نسل بدبختی که مایانیم/وارث ویران قصور وقصه ی اجداد/باچه بایدبودمان دلشاد؟/یادها یابادها یاهرچه بودابود باداباد؟{اخوان ثالث}

  17. سلام بدانید چند جای دیگر در کوهدشت همین جوری در حال مرگ است از جمله غار میرملاس بت خانه قرلیوند آتشکده خوشناموند تپه پشت بیمارستان امام تپه ضرونی قبرستان های خوشناموند چهار قلعه خسرو آباد سنگاشونو بردن

  18. همیشه دقیقا” وقتی پر از حرفی وقتی بغض میکنی، وقتی خیلی داغونی،وقتی دلت شکسته !!.دقیقا” همین وقتا،اینقدر حرف داری که فقط میتونی بگی بی خیال.ماکه آب ازسر خودمون گذشته بگذارید ازروی آثارمان هم بگذرد.!!!!

  19. چی بگم. کسی که این آثار رو تخریب میکنه نه منطق داره، نه حرف آدم میفهمه، کسانی که این کار را می کنند نادان هستند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.