- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نخستین جلسه “اتاق فکر” آموزش و پرورش استان تشکیل شد

 

 

نخستین جلسه اتاق فکر و ایده پردازی با حضور ۱۲ نفر از اساتید علمی و دانشگاهی و چهره های برجسته پژوهشی با محوریت ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی برگزار گردید .

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اعلام تهیه بانک اطلاعاتی با حضور ۶۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاهی و نخبگان پژوهشی گفت : با تشکیل کمیته های مختلف تلاش می شود تا راهکارهای عملیاتی متناسب با وضعیت بومی استان در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی ارائه و تدوین شود .
دکتر گودرز کریمی فر با اشاره به ضرورت استفاده از تفکر و خرد جمعی در تصمیم گیری و برنامه ریزی سیاست های آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش اساس و محور پیشرفت و ترقی کشور است و ضرورت دارد در برنامه ریزی ،سیاست گذاری ،نظارت و اجراء از تفکر،خرد و ایده های خلاق صاحبان فکر و اندیشه استفاده شود . دکتر کریمی فر ادامه داد : زمانی می توانیم به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه ملی برسیم که با نگاه دقیق و علمی آموزش و پرورش را اداره کنیم . وی خاطر نشان کرد : اساس موفقیت دستگاه در تفکر مثبت است و دراین تفکر ، استفاده از تجربیات برتر و یافته های علمی و پژوهشی در اولویت قرار خواهد گرفت .وی با اشاره به سیاست های چهارگانه وزیر آموزش و پرورش گفت : برای تحقق کامل برنامه های ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی ، توسعه مشارکت همه جانبه مردم، معلمان و دانش‌آموزان، ساماندهی بهینه منابع انسانی و بودجه ریزی عملیاتی باید رویکرد دانش مداری و پژوهش محوری مورد توجه جدی قرار گیرد .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان با اشاره به تشکیل جلسات خلاقیت ،نوآوری و شکوفایی با حضور مدیران سرآمد و توانمند آموزشی و اتاق فکرو ایده پردازی با حضور اساتید مجرب دانشگاهی و چهره های برجسته آموزشی و پژوهشی گفت : باید با رویکرد علمی و تحقیقاتی به دنبال ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش در تمام حوزه ها بود . لازم به ذکر است در میان اساتید حاضر در جلسه اتاق فکر می توان به دکتر حسین مهرداد ، دکتر علی فتح الهی ، دکتر مسلم قبادیان ،دکتر سید منصور شاهرخوندی ، دکتر علی آقایی جودکی ، و آقایان حیدر یاری خیراله خیرایی ،یوسف جهان نژاد، جمال مومیوند ، محمد قادرپناه ، غلامحسن ویسکرمی و اسداله عباس زاده حضور داشتند.