تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان : همراهی و همکاری نخبگان برای دستیابی به توسعه استان لرستان ضروری است

  • کد خبر : 46398
  • 26 اسفند 1392 - 9:06

  به گزارش میرملاس نیوز ؛  هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از نخبگان شاهد، ایثارگر و جانباز استان لرستان ، افزود: نخبگان و دانشگاهیان از سرمایه های اصلی و مهم کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و بی نیازی به بیگانگان در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی هستند. وی در ادامه با اشاره […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از نخبگان شاهد، ایثارگر و جانباز استان لرستان ، افزود: نخبگان و دانشگاهیان از سرمایه های اصلی و مهم کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و بی نیازی به بیگانگان در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه نقش مهمی در رشد و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی دارد.

وی تصریح کرد: توجه جدی به فرهنگ ایثار و شهادت در دوران هشت ساله دفاع مقدس از عوامل موثر برای پیروزی رزمندگان اسلام در برابر استکبار جهانی شد.

استاندار لرستان گفت: برهمین اساس، تجلیل از نخبگان شاهد، ایثارگر و جانباز در حقیقت تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.

بازوند اظهار کرد: نخبگان یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می شوند که باید از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب به خوبی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه ها براساس معیارهای علمی و کارشناسی، اظهار کرد: انتظار داریم جامعه علمی و دانشگاهی به عنوان قشر پیشتاز مشارکت فعالی در روند رشد و توسعه استان داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به شناسایی معضلات و مشکلات زیرساختی استان لرستان در حوزه اقتصادی، گفت: با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و همراهی و همکاری نخبگان، دانشگاهیان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، شرایط مناسب برای بهبود شرایط اقتصادی و تامین رفاه و آسایش مردم را فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اصل مهم اقتصاد مقاومتی نیز گفت: نخبگان و دانشگاهیان باید با ورودی حدی به این بحث، شرایط لازم برای اجرا و تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده دراین مقوله مهم را فراهم کنند.

بازوند افزود: باید خودباوری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم همان‌طوری که شهدا در جنگ خودباوری ایجاد کردند و با توکل به خدا و بهره مندی از توان داخلی، موجب شکست دشمنان اسلام و قدرت های زورگو و استعماری جهان شدند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=46398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. آقای استاندار جناب آقای بازوند انقدر سخنرانی نکنید عمل کنید که از قدیم گفتند به عمل کار براید به سخنرانی نیست

  2. من میخام بدونم در این زمان بسیار حساس برای کوهدشت، که همه باید همدل باشیم و پشتیبان نماینده شهرستانهایمان، برای حل مشکلات، پس چرا این سایت در جهت تضعیف موقعیت اقای ملکشاهیه و یک نظرسنجی کذایی گذاشته؟؟؟؟ این در جهت عکس منافع شهرستانه بخدا.

  3. سلام آقای استاندار ! به نکات بسیار ارزنده ای اشاره کردید که از قضا رهبر معظم انقلاب نیز امروز بر آن تاکید داشتند . حفظ فرهنگ ایثار و شهادت باید از طرق مختلف شکل گیرد . حفظ آثار جنگ و تجلیل از ایثار گران البته از راهکاهای اساسی است ، اما این دو راهکار باید بازتعریف و عملیاتی شوند . اینکه تجلیل چیست رابطه بسیار اساسی و تعیین کنندهای با حفظ فرهنگ ایثار دارد . مثلا اگر منظور از تجلیل تشکر ،تمجید یا نوشتن شعارها و نصب تصاویری بر دیوار ادارات باشد جنین تعریفی در آن راستا کمک جندانی به تحقق آن مهم نمی کند . اما اگر این مفهوم را رفتارها در مشارکت در سطوح مختلف تصمیم گیری ودر عمل و الگو مشاهده کنیم آنگاه می توان به تحقق شعار ها امیدوار بود . آنچه گفته شد فقط یک تذکر است، که بیانگر افق مورد انتظار می باشد ، عملیاتی کردن همچنان سرجای خود دست نخورده است و به کارشناس خبره نیاز دارد . امیدوارم شما در این راه توفیق یابید . خداوند در این راه یاریگرتان باد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.